Domein in quarantaine verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Per ongeluk heb ik een .nl-domeinnaam (niet actief in gebruik) laten verlopen bij de oude provider. Het is me ontschoten om het voor de einddatum naar een andere provider te verhuizen. Het is nu voorlopig in quarantaine.

Ik heb de gewenste nieuwe provider al een mailtje gestuurd, maar ik leg de vraag hier ook even voor. Ik beschik wel al over de verhuiscode. In hoeverre speelt de oude provider nu nog een rol? Heb ik die sowieso nodig om het domein uit quarantine te krijgen?

Online vind ik hierover geen eenduidige informatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:02
Kan de oude registrar alswel de nieuwe aanvragen (tenminste, aanvraag om het domein uit quarantaine te halen), zolang jij maar de houder bent;
https://www.sidn.nl/nl-do...m-opheffen-ongedaan-maken

[ Voor 19% gewijzigd door eric.1 op 17-05-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Dank voor je snelle bevestiging! Oké, bij de gewenste nieuwe provider kan ik niet terugvinden of zij hiervoor kosten rekenen.

Deze provider legt het vrij uitgebreid uit en rekent een fikse prijs voor uit quarantaine halen als het domein niet bij hen stond.

Even het antwoord van de beoogde provider afwachten dan maar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49

jurroen

Security en privacy geek

De prijs die SIDN rekent voor het uit quarantaine halen van een domein bij een andere registrar is zo uit mijn hoofd 50/60 euro ex BTW. Als je het zeker wil weten kan ik het morgen voor je nakijken.

Goedkoper is om je voormalige registrar het domein uit quarantaine te laten halen en deze daarna direct naar je nieuwe registrar te verhuizen. Daar zullen ongetwijfeld ook enkele tientjes kosten aan vast zitten, maar dat is goedkoper dan een andere registrar m uit quarantaine te laten halen.

Als dat bedrag te hoog is kun je er ook voor kiezen om m te laten verlopen. De datum (en geloof ook tijd) dat ie verloopt staat bij de whois. Mijn advies zou zijn om wel te zorgen dat je tegen die tijd klaar zit om m opnieuw te registreren - om te voorkomen dat een squatter m inpikt. Dat risico loop je sowieso, overigens, met deze route.

[ Voor 26% gewijzigd door jurroen op 17-05-2023 23:29 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry