Battery drain; iPhone 11, LCD scherm op donker of licht ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Ik heb onlangs een iPhone 11 en wil zo min mogelijk battery-drain. Na allerlei aanpassingen, die ik op YT heb gevonden, om zo lang mogelijk mijn batterij vol te houden, is ook de scherm-instelling een punt.

Mijn vraag:
Moet ik de (scherm-instelling) op donker of op licht zetten ? iPhone 11 heeft een LCD scherm en geen OLED scherm.
Ik weet niet wat bij LCD het gunstigste is. Weet wel, dat bij OLED schermen, donker minder battery-drain geeft.

Wat is wijsheid ? _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Dixie op 17-05-2023 21:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
Internet staat 'vol' met tips hoe je het verbruik van je iPhone kan beperken. Er zijn meer mogelijkheden dan alleen de schermverlichting.
Heb je al een poging gedaan om te zoeken?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
JukeboxBill schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:04:
Internet staat 'vol' met tips hoe je het verbruik van je iPhone kan beperken. Er zijn meer mogelijkheden dan alleen de schermverlichting.
Heb je al een poging gedaan om te zoeken?
Jazeker, maar heb dat antwoord niet gevonden (wel een heleboel andere instellingen op een iPhone, die het verbruik beperken.)

[ Voor 3% gewijzigd door Dixie op 17-05-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
Dan zal het ws niet veel uitmaken, anders was er vast wel een wijsneus die daar een YT filmpje aan had gewijd. Light of Dark Mode is een visuele instelling, geen stroombesparingsinstelling. Het regelen van de helderheid heeft wel direct invloed op het stroomverbruik.
Wat mij opvalt, als ik op mijn iPhone de Dark Mode instel, ik de neiging heb om de scherm helderheid op te schroeven om het visueel wat bruikbaarder te maken. En dat leidt natuurlijk tot een hoger stroomverbruik.
Bij Light Mode, welke ik prefereer, heb ik de helderheid op ca. 30%.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 17:15
De helderheid zo laag mogelijk houden, voor de rest zal het bij LCD vermoedelijk niet heel veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 21:10
Bij LCD heeft het geen effect. OLED daarintegen wel.

Dus in jouw geval heeft het geen nut.

Helderheid werkt wel zoals hierboven gezegd wordt

[ Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 17-05-2023 22:04 ]

Pagina: 1