Hallo Tweakers.
Ikzelf heb al zonnepalen, en nu willen mijn kennissen daar ook aan beginnen.
Ik heb wat vragen, en hopen dat jullie mij willen helpen.
De offerte:
:strip_exif()/f/image/OBlMlVpLiNjWMbH0bmtxdO3B.jpg?f=fotoalbum_large)
1. De offerte spreekt over 10 panelen van 440 watt per stuk, gezamelijk vermogen 4400 watt. Maar ze willen dit op een 1 fase aansluiting aansluiten. Maar dit betekend dat maar een beperkte aantal groepen maar gebruik kan maken van de opbrengst van de panelen, toch?
2. In de offerte spreken ze van een Enphase IQ8M Micro omvormer, welke volgens https://www.stralendgroen...hase-iq8m-micro-omvormer/ maar 330 Watt op piekmomenten kan leveren, terwijl de panelen 440 watt leveren. Nu begrijp ik zeker dat je een zo'n laag mogelijke opstartvermogen wilt en je ook nooit 440 watt geleverd zal krijgen, maar is 90 watt verschil niet wat groot?
3. Wat vinden jullie van de combinatie?
EDIT:
Nog wat extra informatie.
:strip_exif()/f/image/JiIPZrfp9NOUIiGn08zA2UPC.jpg?f=fotoalbum_large)
De voortuin van de woning ligt op zuid oosten, dus vooral veel zon in de ochtend en middag.
Het gewenste opbrengst is minimaal 2500kw, maar meer is natuurlijk altijd beter.
In de toekomst willen ze graag een accupakket aan kunnen leggen, dus er moet ondersteuning zijn hiervoor, of aanpasbaar zijn.
In de offerte is ook aanbevolen 10 panelen op het zuid-oosten te plaatsen.
Ikzelf heb al zonnepalen, en nu willen mijn kennissen daar ook aan beginnen.
Ik heb wat vragen, en hopen dat jullie mij willen helpen.
De offerte:
:strip_exif()/f/image/OBlMlVpLiNjWMbH0bmtxdO3B.jpg?f=fotoalbum_large)
1. De offerte spreekt over 10 panelen van 440 watt per stuk, gezamelijk vermogen 4400 watt. Maar ze willen dit op een 1 fase aansluiting aansluiten. Maar dit betekend dat maar een beperkte aantal groepen maar gebruik kan maken van de opbrengst van de panelen, toch?
2. In de offerte spreken ze van een Enphase IQ8M Micro omvormer, welke volgens https://www.stralendgroen...hase-iq8m-micro-omvormer/ maar 330 Watt op piekmomenten kan leveren, terwijl de panelen 440 watt leveren. Nu begrijp ik zeker dat je een zo'n laag mogelijke opstartvermogen wilt en je ook nooit 440 watt geleverd zal krijgen, maar is 90 watt verschil niet wat groot?
3. Wat vinden jullie van de combinatie?
EDIT:
Nog wat extra informatie.
:strip_exif()/f/image/JiIPZrfp9NOUIiGn08zA2UPC.jpg?f=fotoalbum_large)
De voortuin van de woning ligt op zuid oosten, dus vooral veel zon in de ochtend en middag.
Het gewenste opbrengst is minimaal 2500kw, maar meer is natuurlijk altijd beter.
In de toekomst willen ze graag een accupakket aan kunnen leggen, dus er moet ondersteuning zijn hiervoor, of aanpasbaar zijn.
In de offerte is ook aanbevolen 10 panelen op het zuid-oosten te plaatsen.
[ Voor 24% gewijzigd door Luchtbakker op 17-05-2023 21:20 ]