Inkjet printer voor documenten en kunstwerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik zoek een?
Inkjet printer voor thuis die voornamelijk documenten in kleur gaat afdrukken. Belangrijk is wel dat er af en toe ook kunstwerkjes en andere creatieve zaken afgedrukt moeten kunnen worden, en de kwaliteit hiervan moet wel degelijk zijn. De prints moeten namelijk verkoopbaar zijn (bijvoorbeeld via Etsy). Dus ik ben niet meteen op zoek naar een professionele printer, maar er moet mooi mee te hobbyen zijn. De printer moet een brede selectie aan papier ondersteunen tot A4 formaat (tot A3 zou zeker mooi meegenomen zijn, maar is niet per se nodig). Ook zwaarder/dikker papier bijvoorbeeld. Het liefst een all-in-one viariant, dus met een scanner erin. Mochten er zeer goede opties zonder scanner zijn, dan wil ik die ook graag in overweging nemen. :)

Wat is je budget?
Ik heb nog niet echt een budget vastgesteld, ik wil vooral eens kijken wat dit soort printers kosten. Tot 300 euro zou mooi zijn, maar als er een duurdere variant is die echt veel beter is dan wil ik er zeker eens naar kijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen merkvoorkeur, kwaliteit van de printer staat voorop.

Wat ik zelf gevonden heb: De uitvoering: Epson ET-8500 of de A3-variant uitvoering: Epson ET-8550 zijn volgens verschillende sites de beste optie. De navulbare tanks en lage printkosten klinken als muziek in de oren en de afdrukkwaliteit is blijkbaar zeer goed. Wel dure apparaten: 530-570 euro (A4) of 700 euro (A3). Ik weet niet nog of ik dit over heb voor een printer die niet gigantisch veel gebruikt gaat worden, dus ik wil graag andere opties bekijken.

Een goedkope optie is de uitvoering: Epson Expression Premium XP-7100. Met 150 euro zeer betaalbaar, wel hogere printkosten. De afdrukkwaliteit is echter goed. Mensen zijn verder volgens mij niet heel enthousiast over de printer.

Op veel andere rond de 200 euro is echter altijd wel wat aan te merken volgens reviews, dus ik weet niet zeker of er mooie budgettopper te vinden is, maar ik ben benieuwd wat jullie me kunnen aanraden. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je zou een inkjet kunnen kopen met een iets slechtere scanner, is ook met zo'n tank en max A4-papier is wel minder kleuren
uitvoering: Epson EcoTank ET-2820

https://tweakers.net/pric.../1753952;1687792;1686638/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag