Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik ben gehoorgestoord en heb twee hoorapparaten die gekoppeld zijn met bluethoot op mijn Xiaomi Redmi note 11 pro. Ik ben verplicht van de luidspreker van de smartphone op zijn maximum te zetten want anders hoor ik niks, doch er is ook een zekere vervorming waar te nemen. Al de revieuws die ik al gelezen heb die schrijven gewoon = geluid is goed en ik heb geen nood aan gesofistikeerde cameras, daar moet ik het mee doen. Door onze handicap zijn we al verstoten door de maatschappij en moeten wij hulpmiddelen gebruiken.
Dus mijn vraag is simpel, welke smartphones komen in aanmerking daarvoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door lvde op 17-05-2023 17:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mijn ervaring (met headset/in-ears dan wel, niet met gehoorapparaten) is dat geluid over bluetooth vaak te hard voor mij is dan te zacht. Heb je de mogelijkheid om je hoortoestellen eens met een ander merk telefoon te pairen, bijv. van vrienden? Dan kan je testen of het volumeniveau daar ook te zacht is of niet.

Misschien geven je hoorapparaten anders het geluid over bluetooth te zacht weer? Ik weet niet of je dat in kunt (laten) stellen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is geen vraag voor de redactie, maar we hebben er wel een speciaal forumdeel voor. :)

Geachte redactie => Koopadvies en leveringen smartphones en tablets

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik doe hetzelfde met mijn hoortoestellen icm een Pixel 6A, maar hoef absoluut het geluid niet maximaal te zetten. Eerder zachter dan harder in een normale omgeving. Ook met een eerdere smartphone hetzelfde.

Heb je al eens bij de hoortoestellen leverancier laten controleren of ze wel goed zijn ingesteld? Er is eea door hen in te stellen wat dat betreft. O.a. hoe hard het standaard staat, hoeveel omgevingsgeluiden weggedrukt moet worden etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Bastien op 17-05-2023 22:38 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
op de redmi note staat het geluid op luidsprekers en op maximum en daar krijg ik een vervorming in.
als ik de luidsprekers uitzet hoor ik niks meer ( heb wel minstens 90db nodig op beide oren).
de app is van audio services zelf en die werkt perfect maar ik heb niet de mogelijkheid om andere smartphones te testen. Heb deze vraag ook gesteld aan Samsung en Xiaomi maar ze horen het precies donderen in Keulen,
Vroeger had ik de Amplicoms en dat werkte redelijk doch dat was geen smartphone en kon geen bluethoot installeren. De toestellen zijn correct ingesteld en ik denk dat het aan de phone ligt vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
ik heb zojuist getest met een iphone en dat werkt perfect, dus zijn de instellingen van de redmi niet goed, ga terug naar fabrieksinstellingen moeten gaan, sorry voor het storen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
Heb de redmi terug op fabrieksinstellingen gezet en de app zijn plan laten trekken , heb geen enkele instelling veranderd doch zonder succes, ben nog altijd verplicht van de luidsprekers op hun max te zetten om iets te horen. Morgen nog eens horen bij Xiaomi tenminste als ze er iets van begrijpen want een paar weken geleden hoorden ze het donderen in Keulen. In alle geval bedankt voor jullie geduld, ik ben 85 jaar en dat is allemaal niet zo evident

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
lvde schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:52:
Heb de redmi terug op fabrieksinstellingen gezet en de app zijn plan laten trekken , heb geen enkele instelling veranderd doch zonder succes, ben nog altijd verplicht van de luidsprekers op hun max te zetten om iets te horen. Morgen nog eens horen bij Xiaomi tenminste als ze er iets van begrijpen want een paar weken geleden hoorden ze het donderen in Keulen. In alle geval bedankt voor jullie geduld, ik ben 85 jaar en dat is allemaal niet zo evident
Ik vrees dat hier iets niet goed gaat met het gekozen audio uitgang apparaat.

Als de luidspreker actief is zal er geen geluid gaan naar bluetooth wat neem ik aan de bedoeling is.

In de instellingen van bluetooth zouden de gehoorapparaten geselecteerd moeten worden voor oproepen.

Edit** plaatjes toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpS6SWfy5R0Ntu0-Vnw91oxedlU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BjNuMjDWBeiZjRQEyTZEM56.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OHYeW3Qv2-qvi0NZ5kZ2b3hE-E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQE8gPZT4nHBWrVUusIouEMy.jpg?f=fotoalbum_medium

Welke gehoorapparaten zijn dit?

[ Voor 42% gewijzigd door TRAXION op 18-05-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik met een snelle zoektocht zie is dat er soortgelijke klachten zijn die mogelijk te maken hebben met de regio instelling van de telefoon. Die in o.a. Europa staan blijkbaar zacht, als de regio op Verenigde Staten gezet wordt is het volume veel beter. Maar ik ken het toestel en zo verder niet dus veel meer kan ik je niet helpen.

Gezocht met https://www.google.com/se...=utf-8&client=firefox-b-m

[ Voor 15% gewijzigd door Bastien op 18-05-2023 17:08 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:24
De audicien moet je hierbij helpen. Die kan het bluetooth kanaal harder zetten. Of advies geven. De verzekering betaalt voor vijf jaar service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
Ik heb de hele namiddag aan de chat gehangen bij xiaomi en de verschillende instellingen nagekeken, lijkt allemaal te kloppen maar ze moest ook navraag doen en morgen krijg ik antwoord.
Bij de iphone is alles vlekkeloos verlopen en de volumeinstelling stond te hoog en dit zonder luidsprekers, dus de app werkt correct.
De redmi werkt perfect zonder luidsprekers voor iemand die normaal hoort en zonder het volume op max te zetten.
Ben er nu toch al een paar weken mee bezig maar zonder succes.
Vervolg morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvde
Heb antwoord gekregen van Xiaomi, hun toestellen zijn niet compatibel met app van Audio Services. Dat zal dan een nieuwe smartphone worden. Ik wil jullie bedanken voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Xiaomi toestellen staan inderdaad niet op de lijst met ondersteunde toestellen van Audio Service: https://www.audioservice....ories/apps/compatibility/

Toch wel een gemiste kans voor Xiaomi. Redmi toestellen hebben vaak juist zeer goede audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
Maar de Samsung s21+ wel en het werkt ook niet, de toestellen zijn gekoppeld en je vind ze terug in de bluetooth. Ik weet het niet meer en zo te zien zijn er nog mensen met een s21 daar last van hebben en zeggen dat dat perfect werkt met een iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvde
Daar het met de Samsung s21+5g niet ging ( stond nogtans op de compabiliteit van de app), ben er zelfs mee naar een Samsungcenter geweest en die konden ook niet helpen, de app komt niet van hun.
Heb de samsung terug te koop gezet en mij een iphone aangeschaft en daar werkt het wel( mee getest).

Zo zie je maar dat mijn vraag terecht was.
Bedankt in alle geval voor de antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Honesty

kattenneus!

Mijn vrouw heeft een CI en ook een Iphone, ik heb zelf niks met apple maar in dit soort dingen zijn ze vaak heel goed ontwikkeld. Ze is ook blind erbij en ook met braille apparatuur werkt alles van apple perfect terwijl windows en android achterblijven.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08
lvde schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:42:
Ik ben gehoorgestoord en heb twee hoorapparaten die gekoppeld zijn met bluethoot op mijn Xiaomi Redmi note 11 pro. Ik ben verplicht van de luidspreker van de smartphone op zijn maximum te zetten want anders hoor ik niks, doch er is ook een zekere vervorming waar te nemen. Al de revieuws die ik al gelezen heb die schrijven gewoon = geluid is goed en ik heb geen nood aan gesofistikeerde cameras, daar moet ik het mee doen. Door onze handicap zijn we al verstoten door de maatschappij en moeten wij hulpmiddelen gebruiken.
Dus mijn vraag is simpel, welke smartphones komen in aanmerking daarvoor. :)
Mijn vrouw heeft ook gehoorapparaten, en had daarbij eerst een Android toestel. Een Samsung Galaxy S-serie. Het werkte daar, maar niet handig.
Soms viel geluid weg, geluid was niet fijn, of verbinding verbrak.

Nu is ze overgestapt op een iPhone (XS volgens mij) en werkt alles super.
Fijn geluid, kan er mee bellen en verbinding is ook stabiel. Volgens mij kan ze zelfs het batterij niveau controleren via de reguliere widgets, maar dat weet ik niet zeker.
Wel weet ik dat er meer van dit soort lovende berichten zijn voor mensen met gehoorapparaten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvde
Ik heb nu een Iphone en alles loopt perfect zoals het hoort, daar kan Android nog iets van leren. Ik ben tevreden nu en de topic mag gesloten worden.
Pagina: 1