Hoi, samen met mijn zoon ben ik een game pc aan het samenstellen. De laatste keer dat ik zoiets deed was nog op basis van een Pentium cpu, ofwel mijn kennis op dit gebied is een beetje roestig geworden
Maar wel leuk en leerzaam (voor beide) om dit weer eens te gaan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, voorlopig gaat er met name Fortnite en BeamNG Drive gespeeld worden, maar later zal hij ook wel gebruikt gaan worden voor schoolopdrachten/werkstukken/presentaties etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (ex verzending). Beetje meer mag wel als het serieuze verbeteringen oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: MSI Optix G241 - Full HD IPS 144Hz Gaming Monitor - 24 Inch
Toetsenbord, muis en Windows licentie zijn al geregeld.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede game performance: we willen gaan voor de beste bang-for-buck.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien het budget wil ik voor een Ryzen AM4 build gaan, ook al is dat niet zo toekomstbestendig. Maar liever geen gokjes op onbekende componenten, dus voorkeur voor spul wat bewezen werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het dient een witte ATX kast met doorzichtige zijkant te worden. Verder vind ik het zelf belangrijk dat het een stabiel systeem is. Beperkte geluidsproductie is ook belangrijk, en verder is wat RGB achter het raampje wel heel leuk voor de aankleding.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf al flink aan het spitten geweest in de diverse topics in dit forum. Op basis daarvan heb ik denk ik al een mooie componentenlijst samengesteld. Ik ben me er van bewust dat er meer gelijksoortige AM4 topics met overeenkomend budget zijn, maar vaak met net even andere eisen.
Heb een paar vragen:
Maar wel leuk en leerzaam (voor beide) om dit weer eens te gaan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, voorlopig gaat er met name Fortnite en BeamNG Drive gespeeld worden, maar later zal hij ook wel gebruikt gaan worden voor schoolopdrachten/werkstukken/presentaties etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (ex verzending). Beetje meer mag wel als het serieuze verbeteringen oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: MSI Optix G241 - Full HD IPS 144Hz Gaming Monitor - 24 Inch
Toetsenbord, muis en Windows licentie zijn al geregeld.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede game performance: we willen gaan voor de beste bang-for-buck.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien het budget wil ik voor een Ryzen AM4 build gaan, ook al is dat niet zo toekomstbestendig. Maar liever geen gokjes op onbekende componenten, dus voorkeur voor spul wat bewezen werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het dient een witte ATX kast met doorzichtige zijkant te worden. Verder vind ik het zelf belangrijk dat het een stabiel systeem is. Beperkte geluidsproductie is ook belangrijk, en verder is wat RGB achter het raampje wel heel leuk voor de aankleding.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf al flink aan het spitten geweest in de diverse topics in dit forum. Op basis daarvan heb ik denk ik al een mooie componentenlijst samengesteld. Ik ben me er van bewust dat er meer gelijksoortige AM4 topics met overeenkomend budget zijn, maar vaak met net even andere eisen.
Heb een paar vragen:
- Is het systeem zo in balans als het gaat om CPU/GPU performance/voeding? Is de PSU bijvoorbeeld niet te klein of te groot voor gekozen videokaart van 250W ?
- Heb ik onhandige combinaties van componenten gekozen, bv. vanwege bekende problemen, of omdat het fysiek niet past?
- Tips voor vervangende componenten ook welkom uiteraard. Bv. stillere fans/koelers, beter passende voeding, etc.
- Vergeet ik wellicht nog iets belangrijks?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 188,91 | € 188,91 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 205 Wit | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Ventilators | Cooler Master SickleFlow 120 ARGB White Edition 3 In 1, 120mm | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF432C16BBAK2/32 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 116,93 | € 116,93 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 45,96 | € 45,96 |
| Totaal | € 1.127,40 | |||
[ Voor 0% gewijzigd door rintje op 20-05-2023 23:03 . Reden: markup fix ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/oXxymNjYUgbsmt3pGO2M3VuM.png?f=user_large)
/f/image/1zumtk0y8RqP4jD6zAN2l6HQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uqzNCorUCIircOAlSiPoztTx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XQRYDTrhzHklFgpTcOmHEEaZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XyD1uJemx9P0T3sQ3NZbwXbd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xqaIaptex4D0jnfzgptHnJxs.jpg?f=fotoalbum_large)