[Versio] website niet te zien via domeinnaam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik heb een domeinnaam geregistreerd bij Versio. Tevens heb ik een hostingpakket.

Ik wil de domeinnaam koppelen aan het hosting pakket en volg daarvoor deze instructie van Versio:

Ik heb in het overzicht Domeinnamen aangegeven dat ik deze wil koppelen aan mijn hostingpakket. Deze kon ik selecteren met onderstaande selectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfsThxTvlj5XVXUIp5gQBGMWLtc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SnwIARCbE8HIIbGhPJNpigA6.png?f=user_large

Voor de rest heb ik niets geselecteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNI7uPDvq2BdKcC3BSN7VIxix5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zr59DHURLh5Gu6iyqCGvREYJ.png?f=user_large

Melding in rood is alleen zichtbaar omdat ik het voor de tweede keer deed tbv de printscreen.

Ik heb DNS beheer al een keer aangezet en overal het IP-nummer van de server ingevuld en vervolgens weer uitgezet en vervolgens met bovenstaande selectie de domeinnaam gekoppeld aan mijn hostingpakket. Dat had ik al eerder gedaan maar dat werkte niet en heb daarom Beheer even aangezet om het handmatig te doen (en vervolgens beheer weer uitgezet).

In het Control Panel van het hostingpakket heb ik de domeinnaam al een keer verwijderd. Als ik dan via de domeninaam deze koppel aan het hostingpakket dan wordt ie automatisch toegevoegd aan het hostingpakket:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0yKtBSYNchofYqUd6uyhv94xig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yYDesx5DPbrmDP0eeDVBcE7G.png?f=fotoalbum_large

Als ik de domeinnaam ping dan geeft ie het IP-adres van de server aan van het hostingpakket.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyxCP_aTF_8SkzxdGnT1V3YjFog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j5CKPysAfva5ZhKFM0fzM5mu.png?f=fotoalbum_large

Desondanks zie ik nog steeds de website niet, alleen de melding "Apache is fucntioning normally" wat volgens mij betekent dat de site en de domeinnaam niet gekoppeld zijn.

Wat doe ik niet goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Aziona op 17-05-2023 15:14 . Reden: Verduidelijking van error boven printscreen ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25

Marc H

- - Is wakker - -

Heb je wel een website op de hosting geplaatst?

Zo ja, staat die in de juiste folder?

edit:

Even gekeken, maar de dns propagatie is nog bezig:

https://www.whatsmydns.net/#A/familiebot.nl

Ik zie dat je net de DNS gewijzigd hebt, dat duurt nog een tijdje :)

Met andere woorden, nog effe geduld

[ Voor 55% gewijzigd door Marc H op 17-05-2023 14:56 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:34
Wat zegt de helpdesk van Versio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
KNed schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:53:
Wat zegt de helpdesk van Versio?
Vanwege aanhoudende drukte duurt het momenteel langer om iedereen van antwoorden te voorzien. Bekijk vóór het aanmaken van een ticket onze helpdeskartikelen en ons forum, vaak staat het antwoord op jouw vraag daar al vermeld.

Die tekst staat er overigens al een jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Aziona op 17-05-2023 15:02 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

De melding "Apache is fucntioning normally" is trouwens logisch, als je op shared hosting zit.

Op die server draaien tientallen of zelfs honderden websites, en als je dan de server op IP-adres benaderd weet hij natuurlijk niet welke hij moet weergeven.

Dus krijg je de apache server zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Marc H schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:01:
De melding "Apache is fucntioning normally" is trouwens logisch, als je op shared hosting zit.

Op die server draaien tientallen of zelfs honderden websites, en als je dan de server op IP-adres benaderd weet hij natuurlijk niet welke hij moet weergeven.

Dus krijg je de apache server zelf.
Dat begrijp ik maar door de domeinnaam aan het hostingpakket te koppelen zou de server dit moet instellen maar dat werkt dus niet. De vraag is waarom dat niet werkt, ondanks dat de server zelf aangeeft dat deze wel gekoppeld is aan de domeinnaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Mijn edit gelezen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Marc H schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:51:
Heb je wel een website op de hosting geplaatst?
Zo ja, staat die in de juiste folder?
Ja en ja. Ik heb de standaardpagina gewijzigd. Dat is overigens niet de tekst "Apache is...."
Marc H schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:51:
edit:

Ik ben al een paar dagen bezig en wacht iedere keer een dag en doe iedere keer hetzelfde volgens de instructies maar blijkbaar mis ik iets want het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Als jij die link een paar keer ververst dan zie je dat er steeds meer servers de nieuwe site kunnen vinden.

Maar het DNS systeem is complex, het gaat hier niet om een enkel servertje die bijgewerkt moet worden.

Maar het feit dat de DNS propagatie wel loopt is een indicatie dat je de fout ergens anders moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Als ik nu via de dns van google kijk, krijg ik dit te zien als ik naar familiebot.nl ga:

"Welcome to the home of familiebot.nl
To change this page, upload your website into the public_html directory

Date Created: Wed May 17 14:30:57 2023"

dus de website werkt wel, maar alleen geduld hebben en de website op de juiste plaats uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Marc H schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:14:
Als ik nu via de dns van google kijk, krijg ik dit te zien als ik naar familiebot.nl ga:

"Welcome to the home of familiebot.nl
To change this page, upload your website into the public_html directory

Date Created: Wed May 17 14:30:57 2023"

dus de website werkt wel, maar alleen geduld hebben en de website op de juiste plaats uploaden.
Dank je, ik vind je een topper. Op mijn werk is de website geblokkeerd vanwege de afwezigheid van ssl en op mijn telefoon blijf ik die Apache-melding zien.
Omdat het op mijn telefoon niet werkte heb ik steeds niet meer de moeite genomen om het thuis te proberen. Excuses dat ik jullie voor niets bezig heb gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door Aziona op 17-05-2023 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Helemaal geen probleem. We hebben het allemaal moeten leren. Ik vind het wel vaag dat het na 24 uur nog steeds niet werkte. Het zou dan normaliter wel moeten werken, ook via een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Trouwens het het is niet handig om je quicknet adres te gebruiken voor de domeinregistratie (Administratieve / technische contactpersoon) Tenzij je graag daarop bergen spam wil ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Marc H schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:31:
Trouwens het het is niet handig om je quicknet adres te gebruiken voor de domeinregistratie (Administratieve / technische contactpersoon) Tenzij je graag daarop bergen spam wil ontvangen.
Dank je voor de tip. Ik dacht dat dit tegenwoordig niet meer zichtbaar was. Voorheen kon je alles opvragen via SIDN maar ik dacht dit tegenwoordig niet meer mogelijk was. Ik ga over op glasvezel via Delta dus dat probleem is maar tijdelijk, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Aziona schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Dank je voor de tip. Ik dacht dat dit tegenwoordig niet meer zichtbaar was. Voorheen kon je alles opvragen via SIDN maar ik dacht dit tegenwoordig niet meer mogelijk was. Ik ga over op glasvezel via Delta dus dat probleem is maar tijdelijk, hoop ik.
Je kan bij veel providers dat instellen, maar standaard komt nog vaak je emailadres.

versio raad dit aan in hun helppagina:

https://helpdesk.versio.n...k-whois-gegevens-anoniem-

Pagina: 1