55 inch TV met welke soundbar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024
TV dat ik ga kopen: LG | OLED TV Evo 4K OLED55C25LB (2022) - 55 inch

Ik zoek een?

Na onderzoek twijfel ik tussen deze 3 modellen:

- Sonos Beam (Gen 2) - Soundbar - Zwart 481€

- Bose | SB600 Soundbar - Zwart 499€

- Samsung | Soundbar HW-Q700B/XN - 3.1.2 kanalen 439€

Horen zeggen dat Sonos wel goed en of beter is? Ook toekomst gericht om dan te koppelen met Sonos apparaten?

Wat is je budget?

Budget kwaliteit vriendelijk zocht ik eerder tot maximum 500€ indien mogelijk? Meer dan 500€ is al veel voor wat geluid.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Voornamelijk voor Netflix films & series en of Youtube. Ook voor Playstation 5 gebruik. That's it eigenlijk.
Ik ben geen geluidsexpert of kenner. Wil gewoon betere geluid dan de TV speakers op een budget kwaliteit vriendelijk niveau. Geen goedkoop en geen te dure model.

Ik gebruik Soundbar niet meteen voor muziek. Woonkamer is niet zo groot ook btw. Misschien enkel als er bezoek komt voor muziek.

Welke vragen heb je hier nog over?

Moet een LG TV verbonden zijn met een LG soundbar? De LG soundbars spreken me niet zoveel aan na onderzoek.

Bedankt iedereen!

Beste antwoord (via xfxxl op 17-05-2023 15:35)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoals gezegd zitten in de C2 al redelijk goede luidsprekers. De geluidsbalken die je noemt vallen allen in de categorie "goedkoop speelgoed" en zullen dus amper beter geluid geven. Waarschijnlijk is de Samsung de beste omdat hij langer is en dus beter stereo kan weergeven.

Er is echter een tweede kwestie: De voet van de C2 maakt het niet mogelijk om een geluidsbalk voor de TV te plaatsen. Het kan alleen met een geschikt televisiemeubel waarbij je de balk in het meubel plaatst. Als je dat doet gaat de geluidskwaliteit evenwel nog verder achteruit, want een geluidsbalk richt het geluid niet direct naar je toe, maar probeert het te reflecteren op de muren, om zo nog niets van een ruimtelijk effect te kunnen bereiken. Zorg je dat het geluid de muren niet meer kan bereiken, dan wordt de geluidsbalk gereduceerd tot een puntgeluidsbron, een mono-luidspreker.

Kortom, een geluidsbalk i.c.m. de C2 is mijn inziens sterk af te raden. Wat moet je wel doen? Stereoluidsprekers. Een paar boekenplankluidsprekers naast de televisie opstellen geeft je véél beter geluid en relatief gezien goedkoper, daarmee moet je binnen dit budget kunnen slagen.

[ Voor 6% gewijzigd door dmantione op 17-05-2023 15:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 21:51
Mijn ervaring is dat er op LG oled TV's uitstekende speakers op zitten. Wil je dat overtreffen dan heb je naar mijn mening een soundbar nodig van boven de 500 euro.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoals gezegd zitten in de C2 al redelijk goede luidsprekers. De geluidsbalken die je noemt vallen allen in de categorie "goedkoop speelgoed" en zullen dus amper beter geluid geven. Waarschijnlijk is de Samsung de beste omdat hij langer is en dus beter stereo kan weergeven.

Er is echter een tweede kwestie: De voet van de C2 maakt het niet mogelijk om een geluidsbalk voor de TV te plaatsen. Het kan alleen met een geschikt televisiemeubel waarbij je de balk in het meubel plaatst. Als je dat doet gaat de geluidskwaliteit evenwel nog verder achteruit, want een geluidsbalk richt het geluid niet direct naar je toe, maar probeert het te reflecteren op de muren, om zo nog niets van een ruimtelijk effect te kunnen bereiken. Zorg je dat het geluid de muren niet meer kan bereiken, dan wordt de geluidsbalk gereduceerd tot een puntgeluidsbron, een mono-luidspreker.

Kortom, een geluidsbalk i.c.m. de C2 is mijn inziens sterk af te raden. Wat moet je wel doen? Stereoluidsprekers. Een paar boekenplankluidsprekers naast de televisie opstellen geeft je véél beter geluid en relatief gezien goedkoper, daarmee moet je binnen dit budget kunnen slagen.

[ Voor 6% gewijzigd door dmantione op 17-05-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
dmantione schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:14:

Ik wist niet dat de C2 al redelijk goede luidsprekers had en ook dat de "goedkoop speelgoed" niet beter is. TV moet nog geplaatst worden op mijn nieuwe TV kast dus ik weet inderdaad nog niet of de afmetingen het toe laat.

Boekenplankluidsprekers heb ik nog niet aan gedacht en kan inderdaad een optie zijn.

Dank u wel voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xfxxl
com2,1ghz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:27:
Mijn ervaring is dat er op LG oled TV's uitstekende speakers op zitten. Wil je dat overtreffen dan heb je naar mijn mening een soundbar nodig van boven de 500 euro.
dmantione zei dit ook. Dank u wel want ik wist dit niet. Bespaarde me toch 400+ euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyphonius
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-04 13:44
Beste xfxxl,

Hopelijk ben ik nog op tijd om je te behoeden van het kopen van een soundbar.

Ik.heb selfie een "redelijke" soundbar van SONY van ongeveer €600 (type weer ik even niet meer) en heb spijt als haren op het hoofd.

Een soundbar volstaat gewoon echt niet als legitiem apparaat om je geluid op af te spelen. Een hoofdtelefoon van +/- €100 presteerd vele malen beter.

Maak niet dezelfde fout als dat ik gemaakt heb en kiezen gewoon voor twee losse boxen (eventueel met versterker).

Veel succes met het vinden van een geschikt audiosysteem en laat .e weten wat het geworden is!

Mvg,
C
Pagina: 1