Help, ik heb ruis op mn speakers!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-05-2023
Hallo slimme mensen van Tweakers!

Ik heb een probleem, ik heb ruis op mn speakers. Het zijn goedkope USB speakers van Trust maar ik ben bang om duurdere te kopen omdat een kennis (met 'IT kennis') zei dat het niets uitmaakt zolang het kabels bevat.

Ze geven extra ruis als ik de muis beweeg en het word alleen maar erger.

Ik ben erg statisch van mezelf en de fleecekleedjes om warm te blijven helpen vast ook niet, maar deze komen die niet in contact met de pc.

Zijn bluetooth speakers de oplossing? of is er iets anders dat ik kan doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ongetwijfeld dat het magnetische spanning is, of je stekker zit er niet goed in. er zijn 'magneetjes' om dit te voorkomen. maar die zijn mogelijk net zo duur als je trust speakers zelf :+

'iets' stoort jouw speaker, maar wat? dat kunnen wij vanaf hier ook niet beoordelen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Check de aarde van je stopcontact.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30
Dat soort speakersetjes is meestal niet eens geaard.
En ook bar slecht afgeschermd tegen EMC invloeden.

Dus ja, dat soort zooi kan wel eens wat oppikken ergens van.
En dan heb je ruis, of een brom.

Pay peanuts, expect monkeys.

Een DECT telefoon, een mobiele telefoon, een magnetron, zat mogelijke oorzaken van dit soort storingen.
Kan ook dat gewoon een schakelende voeding van een ander apparaat dit veroorzaakt.

Dingen uit de buurt weghalen en kijken of het verandert, dat is het enige advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Gebruik eens een andere muis, liefst bedraad. Ik ben het niet zo eens met je kennis, bedraad is niet standaard een probleem, goedkope kabels is vaak wel een probleem. Bluetooth geeft op zijn beurt weer diverse opties voor storing of problemen, zeker bij een computer die vast op een plek staat zou ik gewoon een setje goede bedrade speakers halen en er deze keer iets meer voor betalen. Spreek wel af met de winkel dat je ze test en eventueel kan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
CodeCaster schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:43:
Check de aarde van je stopcontact.
Geen aarde op mn stopcontact, alleen de keuken heeft dat...
Archer_VC10 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:00:
Gebruik eens een andere muis, liefst bedraad. Ik ben het niet zo eens met je kennis, bedraad is niet standaard een probleem, goedkope kabels is vaak wel een probleem. Bluetooth geeft op zijn beurt weer diverse opties voor storing of problemen, zeker bij een computer die vast op een plek staat zou ik gewoon een setje goede bedrade speakers halen en er deze keer iets meer voor betalen. Spreek wel af met de winkel dat je ze test en eventueel kan omruilen.
Mn muis is bedraad, ik heb alles liever bedraad omdat accu's altijd op verkeerde moment leeg zijn, in mijn ervaring.

Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:43:
ongetwijfeld dat het magnetische spanning is, of je stekker zit er niet goed in. er zijn 'magneetjes' om dit te voorkomen. maar die zijn mogelijk net zo duur als je trust speakers zelf :+

'iets' stoort jouw speaker, maar wat? dat kunnen wij vanaf hier ook niet beoordelen.
Wat een rare onzin over magneten? Magneten produceren geen stroom of storing. Daar moeten ze eerst voor bewegen.
Er zijn ook geen magneten die tegen zulke storing werken., 8)7

Wat er hoogstwaarschijnlijk gebeurt is dat de Trust speakers de USB lijn niet filteren en de laptop voeding geen nette 5v en/of ground levert. Hierdoor krijg je o.a. dat je 'pruttelgeluiden' of een soort zoemen hoort als je de muis beweegt of als de computer andere hardware aanspreekt.

Het enige dat hier aan te doen is is ofwel een beter setje speakers kopen (maar dan moeten die wel een goed geisoleerde USB aansluiting hebben of via WiFi werken), of een USB isolator kopen (maar die moet dan matchen met de USB snelheid die gebruikt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Wat een rare onzin over magneten? Magneten produceren geen stroom of storing. Daar moeten ze eerst voor bewegen.
Er zijn ook geen magneten die tegen zulke storing werken., 8)7

Wat er hoogstwaarschijnlijk gebeurt is dat de Trust speakers de USB lijn niet filteren en de laptop voeding geen nette 5v en/of ground levert. Hierdoor krijg je o.a. dat je 'pruttelgeluiden' of een soort zoemen hoort als je de muis beweegt of als de computer andere hardware aanspreekt.

Het enige dat hier aan te doen is is ofwel een beter setje speakers kopen (maar dan moeten die wel een goed geisoleerde USB aansluiting hebben of via WiFi werken), of een USB isolator kopen (maar die moet dan matchen met de USB snelheid die gebruikt wordt).
ok dan niet joh zal mij een reet roesten

heb 2000 werkplekken in beheer hier. enkele hebben exact dit probleem, en er zijn magneten om dit issue te verhelpen.

product; https://www.amazon.com/VS...-Appliances/dp/B075G343QC

//edit; @koelpasta je hebt helemaal gelijk; ik heb niet goed opgelet. Probleem betreft USB, niet audio-jack ... bovenstaande product/magneet clip werkt perfect voor dit probleem mits audio-jack. USB kabel/speaker heb ik dit nooit getest. Volgens beschrijving werkt het ook op digitaal signaal, maar dat kan ik niet bevesiten.

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2023 16:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:15:
[...]

ok dan niet joh - 2000 werkplekken in beheer hier. enkele hebben exact jouw probleem, er zijn magneten voor om dit issue te verhelpen. succes!
Dat zijn helemaal geen magneten... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door koelpasta op 17-05-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
zijn ferriet-ringen magnetisch? (geen idee? Dacht t niet)

Ik neem aan dat die Trust-boxjes gewoon via 3.5mm analoog aangesloten zitten, en met een on-board geluidskaart kan het gebeuren dat inderdaad 'muis-geluiden' hoorbaar zijn.

Dit is op te lossen met een andere (externe) geluidskaart. (of een andere muis die niet stoort) Een ferriet-kern om de muiskabel of audiokabel zal niet uitmaken, omdat het audiosignaal al ergens in t moederbord verstoord raakt.

(edit: bluetooth speakers is ook een oplossing natuurlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door The_BoKmeester op 17-05-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:15:
[...]

ok dan niet joh zal mij een reet roesten

heb 2000 werkplekken in beheer hier. enkele hebben exact dit probleem, en er zijn magneten om dit issue te verhelpen.

product; https://www.amazon.com/VS...-Appliances/dp/B075G343QC

//edit; @koelpasta je hebt helemaal gelijk; ik heb niet goed opgelet. Probleem betreft USB, niet audio-jack ... bovenstaande product/magneet clip werkt perfect voor dit probleem mits audio-jack. USB kabel/speaker heb ik dit nooit getest
Nee, ook op een audiokabel hoeft het niet zomaar te werken. En voor waar zo'n ferrietkern voor bedoeld is kan het ook bij USB werken. Maar dan moetie er wel speciaal voor gemaakt zijn.

In dit geval wordt de storing echter vrijwel zeker veroorzaakt door de voeding van de laptop en dan heb je niet zoveel aan die ferrietkernen. Dit weet je omdat je de bedrade muis door de speakers kunt horen.
Die ferrietkernen werken vooral bij externe stoorbronnen en dat is hier vrijwel zeker niet aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
The_BoKmeester schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:23:
zijn ferriet-ringen magnetisch? (geen idee? Dacht t niet)
Nee, die zijn niet magnetisch. :) Ze zijn van ijzer gemaakt en gedragen zich als ijzer. Door ze te gebruiken maak je eigenlijk een spoel die dan als een filter werkt.
Ik neem aan dat die Trust-boxjes gewoon via 3.5mm analoog aangesloten zitten, en met een on-board geluidskaart kan het gebeuren dat inderdaad 'muis-geluiden' hoorbaar zijn.
Via een slecht ontworpen (qua audio storingen) USB aansluiting kun je dit ook krijgen. Er zijn dus ook talloze el-cheapo USB geluidskaarten die hier last van hebben.
Dit is op te lossen met een andere (externe) geluidskaart. (of een andere muis die niet stoort) Een ferriet-kern om de muiskabel of audiokabel zal niet uitmaken, omdat het audiosignaal al ergens in t moederbord verstoord raakt.
Een andere muis gaat sowiso niet helpen omdat dat niet de oorzaak is.
En een ferrietkern gaat niet helpen omdat het dit type storing helemaal niet kan aanpakken. En op de muis zetten heeft sowiso geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
Heb een PC, niet een laptop, als dat ook maar iets uitmaakt.
met Gigabyte GA-Z270N-WIFI moederboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:35:
[...]

Nee, die zijn niet magnetisch. :) Ze zijn van ijzer gemaakt en gedragen zich als ijzer. Door ze te gebruiken maak je eigenlijk een spoel die dan als een filter werkt.

[...]

Via een slecht ontworpen (qua audio storingen) USB aansluiting kun je dit ook krijgen. Er zijn dus ook talloze el-cheapo USB geluidskaarten die hier last van hebben.

[...]

Een andere muis gaat sowiso niet helpen omdat dat niet de oorzaak is
En een ferrietkern gaat niet helpen omdat het dit type storing helemaal niet kan aanpakken. En op de muis zetten heeft sowiso geen zin
Helemaal eens! (die ferrietkern op de muiskabel was inderdaad even een zure brainfart)
Ik vermoed dat dit 3.5mm analoog is, dus dat USB-verhaal laat ik hier even buiten beschouwing, maar je hebt wel gelijk.
Ferriet om USB-kabel is inderdaad zinvol (zo heb ik mijn 'Creative 5.1 X-Fi USB' ooit uit de doos gekregen). Dit lijkt me een geval on-board sound met gare afscherming. En hier doe je niet zo veel tegen, omdat het al in het audiosignaal zit. (zeg ik dat zo goed?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
The_BoKmeester schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:45:
[...]

Helemaal eens! (die ferrietkern op de muiskabel was inderdaad even een zure brainfart)
Ik vermoed dat dit 3.5mm analoog is, dus dat USB-verhaal laat ik hier even buiten beschouwing, maar je hebt wel gelijk.
Ferriet om USB-kabel is inderdaad zinvol (zo heb ik mijn 'Creative 5.1 X-Fi USB' ooit uit de doos gekregen). Dit lijkt me een geval on-board sound met gare afscherming. En hier doe je niet zo veel tegen, omdat het al in het audiosignaal zit. (zeg ik dat zo goed?).
Nou ja, onderschat storingen die via USB komen vooral niet! Dit is echt een veel voorkomend gebeuren.
Storing op de interne geluidskaart is inderdaad ook een mogelijkheid en is dan op geen enkele manier op te lossen behalve een andere audio interface.
Maar goed, Artnerd heeft aangegeven dat het om USB speakers gaat dus daar ga ik maar van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:37:
Nou ja, het maakt eigenlijk niet echt uit.

Het is een erg vervelend probleem dat niet echt makkelijk op te lossen is behalve betere randapparatuur kopen die het probleem niet vertonen.

WiFi speakers (of Bluetooth, als je computer dat heeft) zijn de makkelijkste en meest zekere oplossing.

Een externe geluidskaart met daaraan een setje actieve speakertjes (speakers die nog los stroom nodig hebben) is ook een oplossing. Maar dan moet je alsnog een geluidskaart hebben die met zekerheid dit probleem niet vertoont. Veel goedkope modellen geluidskaarten hebben dit probleem ook.

En als je USB speakertjes van een gerenomeerd(er) merk haalt heb je meer kans dat het wel goed werkt, al moet je dan ook heel goed in de reviews kijken of mensen dit probleem hebben en dan weet je dat jij er ook weer last van gaat krijgen.

Een wireless verbinding (wifi of bluetooth) zijn de enige manieren dat het gaat werken zonder dat je verder goed onderzoek hoeft te doen of dit probleem zich met het nieuwe apparaat opnieuw gaat voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
In aluminium folie wikkelen zal het brommen verminderen, maar goed goedkope Trust speakertjes kan je ook weinig van verwachten.

Er zit wel degelijk verschil tussen goedkope en duurder speakers, het is maar hoeveel waarde je hecht aan geluid, ik heb deze bijvoorbeeld, functioneren altijd zonder gedonder en geen poespas en klinken zeer goed.
uitvoering: Edifier R1380T Zwart

In algemeen alle houten speakers zijn wel prima, bij plastic speakers moet je heel erg uitkijken wat je koopt, het grote gros klinkt nergens naar, ook een subwoofer erbij zegt ook weinig.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2023 17:12 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Nou ja, het maakt eigenlijk niet echt uit.

Het is een erg vervelend probleem dat niet echt makkelijk op te lossen is behalve betere randapparatuur kopen die het probleem niet vertonen.

WiFi speakers (of Bluetooth, als je computer dat heeft) zijn de makkelijkste en meest zekere oplossing.

Een externe geluidskaart met daaraan een setje actieve speakertjes (speakers die nog los stroom nodig hebben) is ook een oplossing. Maar dan moet je alsnog een geluidskaart hebben die met zekerheid dit probleem niet vertoont. Veel goedkope modellen geluidskaarten hebben dit probleem ook.

En als je USB speakertjes van een gerenomeerd(er) merk haalt heb je meer kans dat het wel goed werkt, al moet je dan ook heel goed in de reviews kijken of mensen dit probleem hebben en dan weet je dat jij er ook weer last van gaat krijgen.

Een wireless verbinding (wifi of bluetooth) zijn de enige manieren dat het gaat werken zonder dat je verder goed onderzoek hoeft te doen of dit probleem zich met het nieuwe apparaat opnieuw gaat voordoen.
Thanks guys!

Ik zal duurdere speakers proberen, uiteraard met goede tweakers reviews.

Dus het feit dat niets geaard is kan niet de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:59:
[...]

Thanks guys!

Heeft met afscherming te maken en de kwaliteit wat erin zit, goedkope speakers hebben 0 afscherming tegen storingszaken waardoor ze gaan brommen, sommige speakers met minijack gaan ook brommen als de kabel/stekker is beschadigd, bij een degelijk setje kan je die simpel vervangen, USB heeft dat niet omdat het digitaal is, keerzijde is weer dat het snel verouderd en dan kan je ze wegdonderen doordat drivers ontbreken bijvoorbeeld.

Niks gaat boven good old speakers met alleen minijack deze verouderen niet en gaan in prencipe levenslang mee.
Digitaal aansturen van een 2.0 set bijvoorbeeld voegt ook niks toe om digitaal te doen, wil je toch bluetooth of andere zaken zou ik dat appart erop aansluiten.

[ Voor 46% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:59:
[...]

Thanks guys!

In dit geval niet denk ik. De speakers hebben neem ik aan helemaal geen stroomaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:09:
In aluminium folie wikkelen zal het brommen verminderen, maar goed goedkope Trust speakertjes kan je ook weinig van verwachten.
Brommen was het probleem niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:18:
[...]

In dit geval niet denk ik. De speakers hebben neem ik aan helemaal geen stroomaansluiting?
Ah, klopt, de vorige die ik had nog wel. Die waren denk ik nog van voor het millennium. 8)7

Die deden het nog super, behalve dat de kabel letterlijk begon te brokkelen. Die waren ook super cheappo toen. Merk bestaat niet eens meer; Tulip?

Naja, in ieder geval scheeld het moeite. Aarde aanleggen vs duurdere speakers.

Ruisen, brommen, piepen. Eigenlijk is het alles. Zit nu dag met mn bluetooth headphones op en behalve pijnlijke oren, heb ik eindelijk geen hoofdpijn meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Artnerd op 17-05-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:19:
[...]

Brommen was het probleem niet... :?
extra ruis komt op hetzelfde neer.
Hier ben ik ook statisch en mijn boxen zitten niet op aarde, geen enkel ruis of brommen, hier staan ze dan wel op rubber voetjes die erbij zaten en zijn van hout maar de kwaliteit hardware die erin zit is ook van een ander kaliber.

[ Voor 37% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:29:
[...]

Ah, klopt, de vorige die ik had nog wel. Die waren denk ik nog van voor het millennium. 8)7

Die deden het nog super, behalve dat de kabel letterlijk begon te brokkelen. Die waren ook super cheappo toen. Merk bestaat niet eens meer; Tulip?
LOL, ja Tulip. Was net zo'n merk als Trust. Goedkope zooi voor weinig. :)
Goed trouwens dan je bevestigt dat die speakers verder niet aan stroom hangen want dat betekent dat alle problemen veroorzaakt worden door de verbinding tussen pc en speakers.
Naja, in ieder geval scheeld het moeite. Aarde aanleggen vs duurdere speakers.
Aarde zou je in dit geval niet helpen ben ik bang.
Ruisen, brommen, piepen. Eigenlijk is het alles. Zit nu dag met mn bluetooth headphones op en behalve pijnlijke oren, heb ik eindelijk geen hoofdpijn meer.
Met brommen doelde ik specifiek op een brom die van het stroomnet af komt, de zogenaamde 50Hz brom. Tenzijn je dus altijd een brom hoort speelt dit bij jou niet. Maar als je dat wel hoort dan klopt er iets heel erg niet aan de voeding van je pc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:35:
extra ruis komt op hetzelfde neer.
Neen, (50Hz) brommen en 'muisgeluiden' hebben beide een totaal andere oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:02:
USB heeft dat niet omdat het digitaal is, keerzijde is weer dat het snel verouderd en dan kan je ze wegdonderen doordat drivers ontbreken bijvoorbeeld.
USB heef weer zn eigen problemen, bijvoorbeeld dat het spanning levert (5V) en dat die spanning best wel brak kan zijn. Dan heb je dus geen last van brom maar wel van allerlei stoorgeluidjes.
Over drivers hoef je je volgens mij geen zorgen meer te maken tenzij er echt heel specifieke functies in zitten.
Meeste apparaten zijn tegenwoordig qua audio 'class complient', wat wil zeggen dat ze direct met de systeemdrivers werken. Dit geldt vooral voor eenvoudigere apparaten waar verden niks aan in te stellen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:38:
[...]

Met brommen doelde ik specifiek op een brom die van het stroomnet af komt, de zogenaamde 50Hz brom. Tenzijn je dus altijd een brom hoort speelt dit bij jou niet. Maar als je dat wel hoort dan klopt er iets heel erg niet aan de voeding van je pc.
Met de speakers uit, is er geen brom, maar de brom begint zodra ze aan staan. dan als extra bonus bij elke beweging extra ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:51:
[...]

Met de speakers uit, is er geen brom, maar de brom begint zodra ze aan staan. dan als extra bonus bij elke beweging extra ruis.
Oei. Dat geeft aan dat de pc waarschijnlijk ook erg slechte stroom stuurt naar de speakers en dat gaat voor andere speakers die met een kabel aan de pc zijn verbonden potentieel ook weer een probleem geven.

Je kunt een andere set proberen en als het niet werkt ze weer terugbrengen. ;w
Wireless gaat als het goed is geen problemen veroorzaken dus ik zou daar in ieder geval als eerste naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Het klinkt dat je last heb van een slechte afscherming en mogelijk daarbij ook ground loops.
Ook met veel duurdere actieve speakers kun je hier nog steeds last van hebben.

Zelf had ik met studio monitors hetzelfde met een continue ruis ruis die erger werd met muisbewegingen.
Heb er nu geen last meer van, wat hielp was:

- voedingskabels en audiokabels zoveel mogelijk gescheiden te houden.
- experimenteer met de voedingskabels van de pc en speakers op wandcontactdozen. Voedingsstekkers van de speakers op hetzelfde blok zetter, van de pc ook of juist niet, stekkers omdraaien (fase en nul). Kwestie van experimenteren en verschilt per situatie.

Hier meer tips. Klinkt dit bekend?

En een uitleg waarom actieve speakers vaak altijd wel een zachte ruis houden. Van een altijd heel enthousiaste vlogger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
koelpasta schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:03:
[...]

Oei. Dat geeft aan dat de pc waarschijnlijk ook erg slechte stroom stuurt naar de speakers en dat gaat voor andere speakers die met een kabel aan de pc zijn verbonden potentieel ook weer een probleem geven.

Je kunt een andere set proberen en als het niet werkt ze weer terugbrengen. ;w
Wireless gaat als het goed is geen problemen veroorzaken dus ik zou daar in ieder geval als eerste naar kijken.
Ja, ik denk dat ik via bol.com wat ga doen, die hebben goede return policies enzo en ik heb select.

Maar ff voor de know; vanaf waar is het niet meer cheape zooi? zat zelf te denken rond de 50-60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artnerd
CR2032 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:09:
Het klinkt dat je last heb van een slechte afscherming en mogelijk daarbij ook ground loops.
Ook met veel duurdere actieve speakers kun je hier nog steeds last van hebben.

Zelf had ik met studio monitors hetzelfde met een continue ruis ruis die erger werd met muisbewegingen.
Heb er nu geen last meer van, wat hielp was:

- voedingskabels en audiokabels zoveel mogelijk gescheiden te houden.
- experimenteer met de voedingskabels van de pc en speakers op wandcontactdozen. Voedingsstekkers van de speakers op hetzelfde blok zetter, van de pc ook of juist niet, stekkers omdraaien (fase en nul). Kwestie van experimenteren en verschilt per situatie.
Tijd om m'n bureau weer op te ruimen i guess. I ga dit proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:09:
Maar ff voor de know; vanaf waar is het niet meer cheape zooi? zat zelf te denken rond de 50-60.
Dat is lastig te zeggen en ik ben niet erg thuis in de markt van kleine computerspeakers. 50~100 euro is denk ik wel een goede range om in rond te shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Artnerd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:37:
Dat moederbord heeft een optische uitgang.
https://tweakers.net/i/Yw...7DES9Yw=/i/2001359153.png
Sluit daar wat op aan en dan ben je van de ruis af.
Als je de muis over USB hoort is dat denk ik een driver issue.

Qua speakers alles wat klein en plastic is is niet veel soeps.
Pagina: 1