Toon posts:

MP3's afspelen iPhone via VLC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Insomnia1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 17:17
Beste Tweakers,

Weet er iemand of het mogelijk is wat ik graag zou willen, ik kom er niet meer uit.
Plat gezegd ik wil Mp3s kunnen afspelen via een playlist en het liefst via VLC.

Het liefst wil ik gebruik maken van Owncloud, echter kan ik in VLC niet de map selecteren om deze toe te voegen als playlist. Ik kan niet op opslaan drukken er blijven 3 puntjes staan.
Nu zag ik dat Dropbox en OneDrive ondersteund werden in VLC, echter na het connecten kan ik ze nog steeds niet afspelen wel een voor een maar ik kan geen playlist maken.

Ik heb ook geprobeerd met Owncloud om de file offline te zetten, ook hier kan ik geen playlist maken omdat ik de map om een of andere redenen niet kan selecteren.
Ik heb het ook geprobeerd met syncthing maar ook hier loop ik wederom tegen het probleem aan dat ik de map niet kan selecteren ( wel weer een voor 1 )

Ik heb het ook geprobeerd via SMB, maar ook dit werkt niet ( wel weer 1 voor 1 ).

Wat ik niet wil gebruiker is:
Icloud en Spotify

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:15
En waarom verbind je je telefoon niet met iTunes? Je kunt de optie "handmatig muziek beheren" aanzetten en vervolgens "ouderwets zoals in de iPod-tijden" MP3's op je iPhone zetten. Deze nummers komen dan vervolgens in de Muziek app van Apple. De reden waarom je perse VLC wilt gebruikt ontgaat mij. Idem voor iCloud, maar dat terzijde.

Deze optie aanvinken en klik op toepassen.

[Voor 50% gewijzigd door turkeyhakan op 17-05-2023 11:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Insomnia1988
turkeyhakan schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:24:
En waarom verbind je je telefoon niet met iTunes? Je kunt de optie "handmatig muziek beheren" aanzetten en vervolgens "ouderwets zoals in de iPod-tijden" MP3's op je iPhone zetten. Deze nummers komen dan vervolgens in de Muziek app van Apple. De reden waarom je perse VLC wilt gebruikt ontgaat mij. Idem voor iCloud, maar dat terzijde.

Deze optie aanvinken en klik op toepassen.

[Afbeelding]
OMG! dat heb ik nog niet geprobeerd, gaan we straks proberen _/-\o_ Thanks!

Nou ik wil niet afhankelijk zijn van een Cloud provider, ik wil alles in eigen beheer hebben.

Het liefst wilde ik het met Owncloud doen, maar die schrijft om een of andere redenen mijn hele iphone vol als ik een folder van 2 GB offline zet.
en daarbij heb ik ook het probleem dat ik in vlc niet die playlist kan aanmaken ( wel weer 1 voor 1 ).

en het idee wat ik heb naar mijn mening geen rocket science maar kennelijk kan dit niet in 2023.

• turkeyhakan
  • Laatst online: 09:15
Insomnia1988 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:41:
[...]

OMG! dat heb ik nog niet geprobeerd, gaan we straks proberen _/-\o_ Thanks!

Nou ik wil niet afhankelijk zijn van een Cloud provider, ik wil alles in eigen beheer hebben.

Het liefst wilde ik het met Owncloud doen, maar die schrijft om een of andere redenen mijn hele iphone vol als ik een folder van 2 GB offline zet.
en daarbij heb ik ook het probleem dat ik in vlc niet die playlist kan aanmaken ( wel weer 1 voor 1 ).

en het idee wat ik heb naar mijn mening geen rocket science maar kennelijk kan dit niet in 2023.
Laat maar weten of het lukt. Als je hulp nodig hebt, quote mij of tag mij even en dan reageer ik wel weer ;-)

• Insomnia1988
Ik heb het net geprobeerd, maar dat is ook niet wat ik wil. Ja ik weet het ik ben erg lastig.
Ik ben wel al 50 procent verder, ik heb het nu werkend met SMB via VLC.
De muziek map gedeelt, nieuwe deel gebruiker aangemaakt, deze gekoppeld aan VLC met SMB.
En geloof het of niet het werkt, ik kan nu op next duwen en het volgend nummer begint af te spelen.
Offline werkt het nog niet.

Voor nu gebruik ik de methode hierboven die door turkeyhakan geplaatst is voor offline files.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Op meerdere sites lees ik dezelfde constructie die je nu hebt uitgevonden. Via SMB gaat het prima maar offline schijnt een gedoe te zijn. Je bent niet de enige die ‘gewoon’ een playlist wil maken.

Waarom is de optie via iTunes en de Muziek app niet wat je wil?

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 04-06 17:55
Ik snap niet helemaal waarom je verbaasd bent dat 'offline' niet werkt als je de SMB optie gebruikt. Geen netwerk toegang tot de smb share =/= muziek. Lijkt me duidelijk.
Een oplossing hiervoor is vpn naar wherever dat je smb host.

Je kan de files lokaal op je iphone opslaan zodat vlc ze offline kan gebruiken. Dit kan op verschillende manieren maar de clou voor alle hieronder besproken manieren is dat de items in de "Documents" app van iOS zichtbaar moeten zijn.
Je kan dus gewoon mp3's van een website downloaden en in de map "Documents/VLC" zetten. ze komen dan automatisch in de VLC library. Daar kan je dan weer playlists van maken.
Je kan ook VLC zelf de file laten downloaden door de 'network -> Downloads' optie in de vlc app te gebruiken en dan de download url op te geven.
Daarnaast kan je ook files met een cloudapp als 'offline' files markeren. Als de cloud-app dan ook de Documents integratie heeft kan je met vlc daar terecht door in vlc op 'network -> local files' te klikken. Dit is echter geen 'permanente' oplossing aanzien je dit opnieuw moet doen als je de vlc app afsluit.

• Insomnia1988
De constructie VPN gebruik ik al via SMB.
Bij het delen van een map kun je aangeven deze offline beschikbaar te maken hier lijkt apple niets mee te doen.

Het zal aan mijn onkunde liggen, maar ik kon zo niet met itunes iets heel makkelijk naar mijn iphone transporteren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee