Toon posts:

Behangen achter cv buizen

Pagina: 1
Acties:

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 11:02
In mijn ouder huurwoning wil ik in 1 ruimte 1 muur behangen met vliesbehang, om vervolgens te kunnen verven.

Nou lopen er bovenlangs redelijk vlak bij het plafond 3 (22mm)cv buizen. Daar wil ik natuurlijk netjes achterlangs kunnen behangen. De beugels zelf zijn door de vorige bewoners ook al tig-keer in de stucmiddel en in de latex gezet, dus ziet er ook niet meer uit. tijd voor vervanging

Dussss...netjes de beugels loshalen en vervangen voor nieuwe.
Ik denk dat ik me daarmee nog wel ga redden, althans met de duplobeugels om deze los te krijgen.

Waar ik meer mee in mijn maag zit is de kunststof beugel/klem van de bovenste buis.
Die klemmen zijn natuurlijk ooit door de woningbouw aan de muur geschroefd, waarna daarna de cv buizen erin werden geplaatst. Hoe krijg ik dit ooit netjes van de muur, en ook vervangen voor nieuwe? de schoef zit natuurlijk achter die buis. En waarschijnlijk kan ik de buizen net niet voldoende buigen zodat ik er net met een schroevendraaier tussendoor kan.
daarbij ben ik op dat vlak zelf niet kundig genoeg om mn hele cv installatie uit te zetten dan wel te laten leeglopen en dan de buizen los te halen.

De buis loopt ook niet evenwijdig met de andere 2 buizen. ligt net iets verder naar achteren. dus een extra duplobeugel zou ook niet werken.

Hieronder voor jullie beeld even wat foto's van de situatie om het wat te verduidelijken

[Voor 3% gewijzigd door gwbuiter74 op 17-05-2023 09:25]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:12

Exigence

dnkroz

Het is een huurwoning. Hoeveel moeite wil je doen? Als het niet een gedeelde installatie is zou je hem drukloos kunnen maken en de leidingen tijdelijk verwijderen. Of er omheen proberen te werken.

Of anders een koofje er omheen maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Ik zou het stukje niet behangen maar rechtstreeks op de muur sauzen. Structuur is dan wellicht een klein beetje anders maakt voorkomt een hoop gehannes en je kijkt er vrijwel niet naar. Het is vooral belangrijk dat je netjes kan werken (dus niet zoals het nu is :P)

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik heb er indertijd een koofje omheen gemaakt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Evt proberen een beetje schoon te maken zodat de verf eraf is.
Voor behangen kan je die in principe laten zitten en een snede + uitsparing maken in je behang die je eromheen schuift.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:36
Het zou me niks verbazen als die bovenste een waterleiding is, Ik zou het lekker laten zitten en er omheen behangen, insnijden/knippen op de juiste plaats en daarna schilderen in de gewenste kleur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:49
pman63 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:29:
Het zou me niks verbazen als die bovenste een waterleiding is, Ik zou het lekker laten zitten en er omheen behangen, insnijden/knippen op de juiste plaats en daarna schilderen in de gewenste kleur.
Dit. Waterleidingen werden idd met deze beugels vastgezet destijds. Ik zou t laten zitten. Koofje maken kan, maar zou t zelf niet doen.

Heb zelf een keer beste lekkage gehad, en vanaf dat moment kijk je meteen anders na alle koppelingen. Je wilt er altijd bij kunnen als er iets is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 11:02
pman63 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:29:
Ja, precies. heb verder geen risico's genomen. Stuk glasweefselbehang er achterlangs geplakt en vind het wel netjes zo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:11

timovd

Voorsprong door techniek

Als die bovenste de waterleiding is, is het raadzaam om dat stuk te isoleren zodat het niet opwarmt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 22:49
Al die buizen zijn ook geverft; die krijg je zeer moeilijk los, zeker als er meerdere verflagen op zit. Daarna opnieuw vast is ook een uitdaging om lekvrij te krijgen.

Ik zou er niet aan komen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee