Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend-1966
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-03 16:11
Mijn vraag:

Wanneer ik een foto internet van 72 DPI naar 300 DPI omzet, dan krijg ik allemaal zwart dikke balken door het beeld heen. Ik vraag mij af: waardoor dit ontstaat? En hoe kan ik voorkomen dat dit gebeurt? Zie ook de schermafdruk die ik hierbij meezend.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Photoshop op mijn ASUS Vivobook met 16 GB Ram en een AMD Ryzen 7 4800H with Radeon Graphics 2.90 GHz processor. Verder 500 GB harde schijf.

Wat ik al gevonden of geprobeerd hebAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJlesahF76klw6PpnKgrMQNagHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDSxaJSJmal2RkJj38C68B79.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Arend-1966 op 17-05-2023 08:52 ]

Beste antwoord (via Arend-1966 op 17-05-2023 13:18)

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 22:52
Dit doet mij denken aan hardware acceleratie die niet goed werkt. Ik gebruik zelf geen photoshop, maar affinity. Ik had er nooit last van behalve bij één pc op mijn werk. Uiteindelijk bleek dat affinity terugviel op hardware acceleratie van de onboard videokaart ipv degene die ik er zelf in had gezet. Toen ik dat gewisseld had was het probleem verholpen. Dit doet me dus erg denken aan renderen op de verkeerde kaart / hardware acceleratie die verkeerd staat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 22:52
Dit doet mij denken aan hardware acceleratie die niet goed werkt. Ik gebruik zelf geen photoshop, maar affinity. Ik had er nooit last van behalve bij één pc op mijn werk. Uiteindelijk bleek dat affinity terugviel op hardware acceleratie van de onboard videokaart ipv degene die ik er zelf in had gezet. Toen ik dat gewisseld had was het probleem verholpen. Dit doet me dus erg denken aan renderen op de verkeerde kaart / hardware acceleratie die verkeerd staat.