Muren in slaapkamer die soort roze cremetint hadden wilden we 9010 verven. Eerst st marc, daarna afgenomen met vochtig doekje om te ontvetten. Een grondlaag zou niet nodig zijn omdat er al een dekkende verflaag op zat. Voor de zekerheid wel verf gekocht die heel goed dekkend zou zijn. Sigma Alphacryl pure mat sf. Dure zooi, maar ook voor niks lijkt het, want het dekt na twee lagen nog steeds niet. Overal nog donkere plekjes. Wat nu? Nog een derde laag proberen? Of toch voorstrijk doen nu en dan laatste laag? En stel dat we alsnog iets anders willen dan 9010 (het ziet er toch wel harder wit uit dan gedacht), kun je dan als nu alleen een derde laag nodig zou zijn een wat donkerder tint in 1 laag doen of begin je dan eigenlijk sowieso op nul? En ja, ik weet het; we hadden (kennelijk) alsnog grondverf moeten doen, maar gedane zaken nemen geen keer, zoek dus vooral naar de ‘wat nu?’
En oh ja: stel dat die laatste laag toch 9010 is maar ik zou iets anders willen gebruiken dan die alphacryl (die inmiddels 100€ verder óp is), kan dat dan of is dat niet raadzaam? (Dunno, Flexa muurverf ofzo)
En oh ja: stel dat die laatste laag toch 9010 is maar ik zou iets anders willen gebruiken dan die alphacryl (die inmiddels 100€ verder óp is), kan dat dan of is dat niet raadzaam? (Dunno, Flexa muurverf ofzo)
[ Voor 10% gewijzigd door locloc op 17-05-2023 08:06 ]