Elon Musk zet vraagtekens bij koerswijziging OpenAI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
nieuws: Elon Musk zet vraagtekens bij koerswijziging OpenAI
De directeur van Twitter, SpaceX en Tesla sprak zich ook uit over thuiswerken. "Ik denk dat het moreel onjuist is. De mensen die je auto maken in de fabriek, de mensen die je voedsel maken en thuis komen afleveren, de mensen die je huis komen fiksen, die kunnen allemaal niet thuiswerken. Jij kan dat wel, maar is dat moreel juist? De laptopklasse leeft in 'lala land' wat dit betreft."
@arnoudwokke waarom moet dat laatste stukje er nu weer bij? Dat heeft toch helemaal niets met het onderwerp te maken en trekt de discussie helemaal krom. Als je nieuwsberichten repost, dan is het een voorrecht om de essentie over te nemen en nutteloze stukken weg te laten, net zoals je niet zou overnemen dat hij een scheet heeft gelaten tijdens het interview.

De Elon Musk posts zorgen op zich al voor genoeg controverse en als hij dan eens iets serieus aanhaalt en je de kans hebt om het tot een inhoudelijke discussie te beperken, dan laat je ze liggen. Het artikel is nog geen half uur oud en je ziet de replies en moderaties alweer voluit los gaan :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

arnoudwokke

Redacteur
waarom moet dat laatste stukje er nu weer bij? Dat heeft toch helemaal niets met het onderwerp te maken en trekt de discussie helemaal krom. Als je nieuwsberichten repost, dan is het een voorrecht om de essentie over te nemen en nutteloze stukken weg te laten, net zoals je niet zou overnemen dat hij een scheet heeft gelaten tijdens het interview.
Het leek me een relevant punt voor veel van onze lezers, en een standpunt dat ik niet eerder heb gehoord. Ik vond het niet genoeg voor een apart artikel of voor de kop en inleiding, maar ik vond het wel aardig om het onderaan even te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Het heeft alleen, zoals dasiro al zegt, he-le-maal niks te maken met OpenAI, waar het nieuwsbericht over gaat.

Voor mij leest het ook heel erg als bij de haren erbij getrokken, en alleen om het Elon Musk is over een controversieel onderwerp. Bij welk ander persoon dan ook zie ik het niet gebeuren.

Als het nieuwsbericht was ingestoken over dat Elon Musk in een interview een aantal opvallende, verschillende zaken heeft gezegd, dan was het een ander verhaal geweest.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 17-05-2023 10:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:56
Ik vind het ook geen super toevoeging. Nu gaat het in de reacties over AI en over thuiswerken, wat twee verschillende ontwikkelingen zijn. Tuurlijk is er overlap tussen die zaken, maar door dit niet af te kaderen middels twee verschillende artikelen wordt het er in de reactiepanelen ook niet overzichtelijker.
De laatste alinea lijkt mij juist uitermate geschikt voor een kort nieuwsartikel (waar mee wordt geëxperimenteerd).

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
[b]Kuusje in "Elon Musk zet vraagtekens bij koerswijziging OpenAI"De laatste alinea lijkt mij juist uitermate geschikt voor een kort nieuwsartikel (waar mee wordt geëxperimenteerd).
dat was ook mijn idee, maar daar is het dan misschien weer niet interessant genoeg voor, want niet elke brainfart dat hij produceert is nieuwswaardig