Ring Alarm v2 - vals alarm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 13:19
Goedemorgen,

Ik heb nu bijna een jaar het Ring Alarm Systeem v2 in mijn huis. Over het algemeen ben ik zeer tevreden behalve dat er 2 keer een vals alarm geweest is door 2 verschillende bewegingsmelder zonder dat ik een oorzaak hebben kunnen vaststellen.

De bewegingsmelders hangen op 2,10m hoogte in de hoek van de keuken, hal en woonkamer. We hebben bij beide valse meldingen geen raam open gehad, we hebben geen huisdieren, geen spinnenweb of zelfs vliegje gevonden in de ruimte waar het vals alarm optreed, niets af of omgevallen, helemaal niets.

Wat wel gebeurd is dat mijn 3 dochters in blinde paniek zijn, mijn vrouw en ik gestrest en ik gewapend met een tang vol op de adrenaline op onderzoek ga.

1 keer kan gebeuren maar 2 keer in een jaar in 2 verschillende ruimtes vind ik echt teveel. Het oude alarm in mijn ouders huis heeft in 25 jaar nooit een vals alarm gegeven, maar werkt wel goed op beweging (vaker met een slaperig hoofd per ongeluk doorheen gelopen als tiener).

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de motion sensors v2 van Ring?

AMD 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z Neo 3600 CL14 2x16GB | MSI Suprim X RTX3080 | Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 870 QVO 8TB | Corsair HX1000 Platinum | Noctua NH-U14S | Fractal Design Meshify 2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:51

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

https://support.ring.com/...-Motion-Detector-Settings

Hoe heb je de instellingen voor de gevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Ze staan allemaal op hoge gevoeligheid omdat we geen huisdieren hebben, geen raam open op de benedenverdieping en geen WTW.

We hebben grote ruimtes en met een lagere gevoeligheid worden mensen aan de andere kant van de ruimte wellicht niet goed gedetecteerd.

AMD 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z Neo 3600 CL14 2x16GB | MSI Suprim X RTX3080 | Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 870 QVO 8TB | Corsair HX1000 Platinum | Noctua NH-U14S | Fractal Design Meshify 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ten eerste bespreek wat je familieleden wel of niet doen bij alarm. Nu was het een valse melding. In paniek rondrennen met indringers in huis is iets wat je zeker niet wil... Leer ze daarom een saferoom op te zoeken of zichzelf in te sluiten in de kamer waar ze zijn of whatever je voorkeur heeft.

Waar ging het af? Zou vanalles kunnen zijn dus het is lastig troubleshooten. Geen camerabeelden? Keuken kan bv een kastje zijn dichtgevallen, nieuw huisdier rondlopen (muis) etc...

Is er een mogelijkheid om melders bij te plaatsen zodat het gebied verkleind wordt en dus ook de gevoeligheid omlaag kan? Wellicht contact op deur en raam. Met een betonnen verdiepingsvloer zal men ook niet zomaar de kamer in vallen :P

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 17-05-2023 07:45 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
sh4d0wman schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 07:44:
Ten eerste bespreek wat je familieleden wel of niet doen bij alarm. Nu was het een valse melding. In paniek rondrennen met indringers in huis is iets wat je zeker niet wil... Leer ze daarom een saferoom op te zoeken of zichzelf in te sluiten in de kamer waar ze zijn of whatever je voorkeur heeft.
Goede tip, maar dat zit al goed hoor, de meiden komen meteen naar onze slaapkamer waar mijn vrouw ook met hun blijft. Maar kindjes van 4, 6 en 8 raken nu eenmaal in paniek van een hard alarm midden in de nacht. ;)
Waar ging het af? Zou vanalles kunnen zijn dus het is lastig troubleshooten. Geen camerabeelden? Keuken kan bv een kastje zijn dichtgevallen, nieuw huisdier rondlopen (muis) etc...
Vorige keer was dit in de keuken waar ook een indoor cam staat. Ik heb toen alles nagekeken en er bewoog letterlijk geen pixel op het 1080p beeld. Mijn jongste is laatst trouwens in de ochtend met alarm aan (op hoge gevoeligheid) de trap afgelopen om een knuffel te halen die nog in de hal lag. Dit heeft geen alarm getriggerd(!), zo gevoelig is de 'hoge' gevoeligheidssetting dus ook niet. :+
Is er een mogelijkheid om melders bij te plaatsen zodat het gebied verkleind wordt en dus ook de gevoeligheid omlaag kan? Wellicht contact op deur en raam. Met een betonnen verdiepingsvloer zal men ook niet zomaar de kamer in vallen :P
Wij hebben alle deuren voorzien van contactsensoren, die overigens heel goed werken.

Ik heb nu de gevoeligheid overal maar eens ingesteld op 'gemiddeld' ondanks dat we geen huisdieren hebben. Toch zoek ik zelf de oorzaak van deze valse meldingen eerder in de hardware van Ring dan in mijn thuissituatie. Ik blijf ervan overtuig dat niets substantieels bewogen heeft.

Ik hoor het graag wat andere ervaren met hetzelfde alarm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:47
Bij mij ging in de keuken soms het alarm af op het moment dat de vaatwasser opensprong. Er komt dan een hoop stoom vrij. Het is dus verstandig de bewegingsmelder zo te plaatsen dat deze hier geen last van heeft. Indien dat niet mogelijk is dan zou ik de melder naar een andere ruimte verplaatsen.
Goed in ieder geval om te beseffen dat PIR sensor op warmte reageert. (Het is een infrarood sensor) Een warmtepomp of radiator die plotseling erg warm kan worden kan dus een vals alarm veroorzaken.

Ik zou eerder de gevoeligheid lager zetten en er meerde in 1 ruimte zetten indien het bereik ontoereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Ik vermoed dat ik de oorzaak gevonden heb. De keuken en de hal zijn de 2 plekken waar we valse alarmen hebben gehad. Beide plekken zijn ook de plekken waar ver uit het vaakst beweging word geregistreerd. Ik ben dus het batterij niveau gaan nakijken op beide plekken was het batterijniveau in de app 'ok', terwijl alle andere nog 'vol' zijn (na 9 maanden).

Het blijft een vermoeden, maar ik vermoed dus dat 'ok' niveau toch wellicht al iets te laag kan zijn waardoor ik dus valse meldingen kreeg. Ik heb de batterijen nu vervangen en wacht af of het zich nogmaals voordoet.

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 17:57
Kwam er mischien zon op de melders?
Of mischien iets anders waardoor warmte gedetecteerd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrainedFTW
Virtua schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:47:
Kwam er mischien zon op de melders?
Of mischien iets anders waardoor warmte gedetecteerd kan worden?
Sinds ik de batterijen vervangen heb, hebben we geen vals alarm meer gehad.

De zon is het niet, want 1 vals alarm was om 4 uur 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windninja89
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-08-2024
@TrainedFTW heb jij hier nog last van gehad? Die van mij is inmiddels 2x afgegaan in een week tijd en ben het nu zat.

Heb alles sinds Feb 2023. Batterijen niet vervangen. Heb 4 beweging sensoren hadden en een paar van die deur dingen. Inmiddels 2x afgegaan door. Verschillende beweging sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
Wij vervangen nu iedere 9 maanden preventief alle batterijen. Nog 'maar' 1 keer vals alarm gehad.

Pagina: 1