Ik wil bekijken of het verlies op een schrikdraad instalatie kan meten en loggen met een Raspberry Pi.
Mijn idee is in de basis heel simpel:
- Apparaat 1,3 Joule output max.
- Apparaat 0.220 Joule output min.
- Apparaat 15 kV
- Aansluiting 12V
- Verbruik 24 - 87 mA
- Aansluiting schrikdraad (closed loop) vrijwel naast het apparaat
- Aardpen vrijwel naast het apparaat
Waarbij ik het verlies wil meten en dus het percentage van "sluiting" via begroeiing enigzins kan berekenen.
Ik weet wat het apparaat kan doen met X aantal kilometers zonder/half/volledige begroeiing echter zou ik het 't liest meten aan het eind van de keten; in dit geval kan ik helaas geen closed loop omheining gebruiken wat bij eventuele een probleem oplevert.
Eigenlijk wil ik dus tussen output (+) en de aardpen (-) "iets" meten maar de vraag is hoe effectief dat kan en waarmee in DIY-land.
Wellicht moet ik gewoon het gebruik in mA meten maar dat lijkt me niet afdoende; een combinatie tussen beiden zou wellicht nog beter zijn.
Heeft iemand een idee wellicht of kent een DIY hobby project ?
Mijn idee is in de basis heel simpel:
- Apparaat 1,3 Joule output max.
- Apparaat 0.220 Joule output min.
- Apparaat 15 kV
- Aansluiting 12V
- Verbruik 24 - 87 mA
- Aansluiting schrikdraad (closed loop) vrijwel naast het apparaat
- Aardpen vrijwel naast het apparaat
Waarbij ik het verlies wil meten en dus het percentage van "sluiting" via begroeiing enigzins kan berekenen.
Ik weet wat het apparaat kan doen met X aantal kilometers zonder/half/volledige begroeiing echter zou ik het 't liest meten aan het eind van de keten; in dit geval kan ik helaas geen closed loop omheining gebruiken wat bij eventuele een probleem oplevert.
Eigenlijk wil ik dus tussen output (+) en de aardpen (-) "iets" meten maar de vraag is hoe effectief dat kan en waarmee in DIY-land.
Wellicht moet ik gewoon het gebruik in mA meten maar dat lijkt me niet afdoende; een combinatie tussen beiden zou wellicht nog beter zijn.
Heeft iemand een idee wellicht of kent een DIY hobby project ?