Baskast to da test ;-)

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
Ey mensen, een tijd geleden besloot ik om van wat resthout een baskast te maken. Bij een maat kon ik nog een 2e hands woofer kopen (100Watt 8ohm 12inch)

Dit is dus het model waar hij op gebaseerd is
Afbeeldingslocatie: http://www.boxenbouwen.homestead.com/files/hoorn_4.JPG
Ik moet er wel bij zeggen dat die van mij iets kleiner is(50X50X80)

Dus het leek mij wel leuk om ff te laten zien hoe hard ie stampt, maja hoe laat je Bass power op een foto zien. jahaa daar had ik de oplossing voor. We zetten gewoon een stapeltje kwartjes erop :)

Btw: hier is een plaatje(staat wel op een ftp server maar doet er niet toe) ftp://212.115.199.49/incoming/Baskast.jpg
(leuke naam heeft ie he :D )

en dan HIER het filmpje lees ff verder en gebruik een snellere server :D deze bijvoorbeeld http://www.xs4all.nl/~rjjkolk/baskast2.zip
nog sneller :D http://home.tiscali.nl/~bruces/baskast2.zip

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

hmmm, die servert is wel zo traag als dikke stront de berg op.

maar voor de rest, ziet er goed uit!

Pak je rust!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
download dat filmpje wel?

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

7,5 kb/s

Pak je rust!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
naja, geduld is een schone zaak :Z

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
11k/s.....

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ik heb trouwens net een aparte versterker voor baskastje. nu moeten de kwartjes kunnen stuiteren :D

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik download het filmpje ffies :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ik krijg net van luc door dat zijn server redelijk belast wordt :P

geweldige BrZ zet em daluk op zijn server :P hebben we weer snelheid :)

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Filmpje

hier kan geen thuis servert tegen op :)

Pak je rust!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Volgensmij beukt dat ding flink! :D Maar vertel eens; gaat dat ding ook echt hard? en een beetje zonder vervorming? komen er ook mooie lage bassen uit, af alleen harde stampende? :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
er komt flink laag gestamp uit jah :D

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 02 september 2001 17:33 schreef den the man het volgende:
Filmpje

hier kan geen thuis servert tegen op :)
volgens mij is deze sneller :P
Filmpje

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmm dat kan harder :9

Powered bij meergranenbrood.

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op zondag 02 september 2001 18:06 schreef BrZ het volgende:

[..]

Filmpje
:( :P

Pak je rust!

Verwijderd

90 kb/sec hier :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Hmm leuk filmpje maar had er ff een divxje van gemaakt :Z

Ik houd persoonlijk niet zo van dit soort dingen. Ik wil gewoon puur het geluid zoals het bedoelt is en niet met dreunkasten e.d.

Menig "audiofiel" begrijpt wel wat ik bedoel :)

EDIT: Yeah 1000e post !

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 17:35 schreef thefirstikke het volgende:
Volgensmij beukt dat ding flink! :D Maar vertel eens; gaat dat ding ook echt hard? en een beetje zonder vervorming? komen er ook mooie lage bassen uit, af alleen harde stampende? :)
zit er in dat baskast wel een filter in want anders is het nog niks

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 19:05 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hmm leuk filmpje maar had er ff een divxje van gemaakt :Z

Ik houd persoonlijk niet zo van dit soort dingen. Ik wil gewoon puur het geluid zoals het bedoelt is en niet met dreunkasten e.d.

Menig "audiofiel" begrijpt wel wat ik bedoel :)
ja puur geluid en niks wat over zijn nek gaat al ben ik wel fan van een stevige bas dat ding dreunt nog niet zo hard mijn baspijp gaat harder als ik daar een cd hoesje op leg ligt ie er binne 10 seconde van af

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 02 september 2001 19:08 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ja puur geluid en niks wat over zijn nek gaat al ben ik wel fan van een stevige bas dat ding dreunt nog niet zo hard mijn baspijp gaat harder als ik daar een cd hoesje op leg ligt ie er binne 10 seconde van af
Maar de bas en midden en hoog moeten goed op elkaar afgestemd zijn.
Ik hoor wel eens installaties waar alleen maar dreun uitkomt en voor de rest niks :r |:(

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 19:06 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

Getfer.. je bedoelt toch geen passief filter he? niet voor een sub...

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 19:29 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Maar de bas en midden en hoog moeten goed op elkaar afgestemd zijn.
Ik hoor wel eens installaties waar alleen maar dreun uitkomt en voor de rest niks :r |:(
Hoorn-baskasten zijn leuk als je op een feestje iets meer oemph nodig hebt. In de huiskamer doet een gesloten kast het zeer prima, blijft ook beter in balans met de rest.

Wel geinig fimpje, alleen de muntjes komen nog niet los van de kast. >:)

btw: Ik herinner me een demo filmpje van een PA speaker van 'bluebox'. Een gesloten kast die op een afstand van 50cm een brandende kaars kon uitblazen. Kijk, dan praat je over bas. :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zondag 02 september 2001 20:24 schreef froppie het volgende:

[..]

Hoorn-baskasten zijn leuk als je op een feestje iets meer oemph nodig hebt. In de huiskamer doet een gesloten kast het zeer prima, blijft ook beter in balans met de rest.

btw: Ik herinner me een demo filmpje van een PA speaker van 'bluebox'. Een gesloten kast die op een afstand van 50cm een brandende kaars kon uitblazen. Kijk, dan praat je over bas. :)
Vanacht werd het 60-jarig bestaan van de stadsschouwburg Utrecht gevierd (gecombineerd met het Uitfeest). Was een gigadiscotheek gebouwd op het toneel, met onze Axis PA op toneel. Ik moest daar een aantal keer langslopen, dan krijgen je ingewanden ook een behoorlijke massage :). Maar het zijn echt maar bizar lage hoeveelheden energie die dat veroorzaken. Het betreffende systeem van Axis (het source systeem met de B-89 voor het laag) heeft een maximaal akoestisch vermogen van 3Watt, en dat dan twee keer per kant.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 20:36 schreef Jag het volgende:

Maar het zijn echt maar bizar lage hoeveelheden energie die dat veroorzaken. Het betreffende systeem van Axis (het source systeem met de B-89 voor het laag) heeft een maximaal akoestisch vermogen van 3Watt, en dat dan twee keer per kant.
Ja geinig he?
Als er een fijne hoorn voor gebruikt wordt kun je met 0 komma niks vermogen een gigantisch kabaal maken.
Of de klank je ook aanstaat is een tweede, maar rammen doet het :)

• Jag

Jag

Op zondag 02 september 2001 21:14 schreef froppie het volgende:

[..]

Ja geinig he?
Als er een fijne hoorn voor gebruikt wordt kun je met 0 komma niks vermogen een gigantisch kabaal maken.
Of de klank je ook aanstaat is een tweede, maar rammen doet het :)
Rammen kunnen hoorns wel ja, tetteren ook :). Vanacht een bandje gemixt op het Uitfeest op twee Altec Lansing full range speakers plus twee EV full range speakers (die eigenlijk voor monitoring bedoeld waren, maar dat vond ik niet zo'n jofel plan en heb ik twee Axis speakes voor in de plaats gelegd). En die klonken echt lelijk. Hele typische hoorn, en er zaten blaasintrumenten in het beandje (sax en trompet), dan moet je echt al het hoog eriot gaan EQ-en anders klinkt het echt mega irritant.
Maar hoorns kunnen ook erg goed klinken. De Axis PA die wij hebben klinkt echt behoorlijk HiFi (is ook niet erg gevoelig).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:44
Is die nog ergens te vinden.. lijkt me wel leuk filmpje :D

• Jag

Jag

Het is trouwens niet een PA speaker van bluebox. Bluebox is het type en is van het Nederlands merk Stage Accompany. Is een actieve speaker, en is denk ik niet gesloten.

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 02 september 2001 18:06 schreef BrZ het volgende:

[..]

Filmpje
ikke 225 k/sec

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 21:40 schreef Jag het volgende:

Rammen kunnen hoorns wel ja, tetteren ook :). Vanacht een

Maar hoorns kunnen ook erg goed klinken. De Axis PA die wij hebben klinkt echt behoorlijk HiFi (is ook niet erg gevoelig).
Hoorns staan bekent om een tetterend geluid, en een extreme gevoeligheid.
Dat er mensen zijn die die dingen in hun huiskamer willen is mij een raadsel, maar ik kan me hier wel wat bij voorstellen:
ftp://invalid.ed.unit.no/pub/pictures/audio/pvhorns4.jpg

• Jag

Jag

Ik ken iemand met de Oris thuis staan. Die klinken echt HEEL erg goed hoor. Je moet alleen wel een stille versterker hebben, want je hoort echt alle ruis die een versterker maakt met 103 dBspl gevoeligheid :).
Degene die die dingen verkoopt heeft zelf trouwens een enorme bashoorn gemaakt. Een soort podium in zijn kamer zeg maar, maar dat is dan geen podium maar een speaker. Ziet er erg cool uit.
Dat zijn trouwens wel mensen die heel serieus bezig zijn met HiFi, en niet eropuit zijn om keihard te knallen of enorm te beuken met het laag ofzo.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 19:06 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

hij heeft nu zijn eigen versterker, nog beter dan een filter :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter

[..]

update: nu hij zijn eigen versterker heeft komen de muntjes WEL los van de kast :D

Verwijderd

NICE DUDE:P

• Jag

Jag

Op maandag 03 september 2001 18:40 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

update: nu hij zijn eigen versterker heeft komen de muntjes WEL los van de kast :D
Je hebt toch wel een low pass filter voor of na de versterker hè?

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 19:51 schreef Jag het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een low pass filter voor of na de versterker hè?
er zitten in de versterker zelf al een high en een low filter ik heb gewoon die high filter aanstaan zodat er al wat hoge tonen gefilterd worden, voor de rest heb ik met de treble en bass knop em afgesteld dus die filter hebbuk niet nodig denk ik

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

whaha zwaar ziek dit
zijn er niet wat lui die zoiets ook kunnen filmen
kijken wie de kwartjes het hoogst krijgt

...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

't is dat ik geen webcam heb, bij mij vliegen guldens ook flink.
Ik heb 2 Infinity SM152's en die hebben een gevoeligheid van 103dBspl en gaan tot 25Hz >:)

Niet?
[Specs]

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 18:47 schreef SiGNe het volgende:
't is dat ik geen webcam heb, bij mij vliegen guldens ook flink.
Ik heb 2 Infinity SM152's en die hebben een gevoeligheid van 103dBspl en gaan tot 25Hz >:)
pics!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/large_2/SM255B.jpg
Ik heb zelf geen goede pic's van m'n speakers dus heb ik maar die op de homepage van infinity gelinkt.
Dit is trouwens de SM255, als je goed kijkt zie je de 2 midranges en de tweeter.
Bij mij zitten die wat meer naar links met rechts het filter voor de midranges en tweeter.
Het speakerdoek loopt bij mij niet zover naar onder door (ik zie dus nog een stukje kast aan de voorkant) en dat doorzichtige speakerdoek heb ik ook niet.

Specs:
3-Way 15" Floorstanding Speaker.
Sensitivity dB @ 1m/2.83V 103dB.
Impedance (ohms) 4.
Bass Driver 15".
Midrange Driver (2) 5 1/4". High Frequency Driver 1".
Power Rating 10 - 300 watts.
Dimensions HxWxD 103cm x 45cm x 32cm
3/8". Frequency Response 42 - 20kHz.

dit zijn de specs van de SM255, de SM152 hebben een iets zwaardere woofer (gaat tot 25Hz) en een betere tweeter (tot 28KHz)

Nou vooruit dan maar, ik heb nog een foto gevonden, moest de brightness flink aanpassen anders zag je niks.
Afbeeldingslocatie: http://signe.dhs.org/infinity.jpg

Niet?
[Specs]

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 17:05 schreef SiGNe het volgende:
[afbeelding]
Ik heb zelf geen goede pic's van m'n speakers dus heb ik maar die op de homepage van infinity gelinkt.
Dit is trouwens de SM255, als je goed kijkt zie je de 2 midranges en de tweeter.
Bij mij zitten die wat meer naar links met rechts het filter voor de midranges en tweeter.
Het speakerdoek loopt bij mij niet zover naar onder door (ik zie dus nog een stukje kast aan de voorkant) en dat doorzichtige speakerdoek heb ik ook niet.

Specs:
Impedance (ohms) 4.
Bass Driver 15".

dit zijn de specs van de SM255, de SM152 hebben een iets zwaardere woofer (gaat tot 25Hz) en een betere tweeter (tot 28KHz)

Nou vooruit dan maar, ik heb nog een foto gevonden, moest de brightness flink aanpassen anders zag je niks.
[afbeelding]
ik denk niet dat je daar guldens mee kan laten stuiteren. ik denk van de andere kant dat er wel een stuk harder geluid uit die van jouw komt :)

• Jag

Jag

Op woensdag 05 september 2001 17:05 schreef SiGNe het volgende:
[afbeelding]

Specs:
Impedance (ohms) 4.
Bass Driver 15".

[afbeelding]
Kleine correctie, op basis van deze gegevens kan je zoiezo al zeggen dat de gevoeligheid 3 dB lager ligt. De nominal impedance ligt op 4 Ohm. Gevoeligheid wordt gemeten met 1 Watt dissipatie, dus 2V over de speaker bij een 4 Ohm impedantie. En ze hebben 2.83V gebruikt, wat 1 Watt geeft bij een 8 Ohm impedantie, en 2 Watt bij een 4 Ohm impedantie. Ze hebben dus 1 Watt gesmokkeld, en de gevoeligheid valt dus zoiezo al 3 dB lager uit :).

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Op de site van Infinity Duitsland staat trouwens weer andere informatie:
SM 255
200/300 Watt Nenn-/Musikbelastbarkeit
28 Hz - 22 kHz Frequenzumfang
103 dB Schalldruck (1Watt/1m)
6 Ohm Nennimpedanz
400 Hz/2,5 kHz Übergangsfrequenz
381 mm Tieftonlautsprecher
2 x 133 mm Mitteltonlautsprecher
25 mm Hochtonlautsprecher
1079 x 450 x 365 mm (H x B x T)
25 kg
Schwarz

Unverbindliche Preisempfehlung pro Stück inkl. MwSt.:
DM 1.499,- (766,43 Euro)

Niet?
[Specs]

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

Yo, dan dat ziet er wel leuk uit, kun je niet ff een plaatje schieten van het geheel, volgens mij heb je hem precies anders om gebouwd, al op de tekening...ik wil ook zon ding maken voor in de auto >:)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
andersomgebouwd? kun jij wel bouwtekeningen lezen :D nee ik hebbum kleiner gebouwd

als je er een in je auto wilt moet je wel een 4 ohm speaker nemen anders sloop je het een en ander :D

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 18:33 schreef Raafje het volgende:
whaha zwaar ziek dit
zijn er niet wat lui die zoiets ook kunnen filmen
kijken wie de kwartjes het hoogst krijgt
Dat is in de auto-audio wereld een vrij gebruikelijke wedstrijd, muntjes laten stuiteren op het dak van je auto.
Wie het hoogst komt... heeft het fexibelste dak :)

Klein puntje: als je kast zo hard trilt dat muntjes los komen, dan gaat er een beste borren energie verloren. Je driver staat gewoon tegen je kast te beuken ipv dat hij lucht verplaatst. Spectaculair maar niet efficient :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 10:34 schreef froppie het volgende:

[..]

Dat is in de auto-audio wereld een vrij gebruikelijke wedstrijd, muntjes laten stuiteren op het dak van je auto.
Wie het hoogst komt... heeft het fexibelste dak :)

Klein puntje: als je kast zo hard trilt dat muntjes los komen, dan gaat er een beste borren energie verloren. Je driver staat gewoon tegen je kast te beuken ipv dat hij lucht verplaatst. Spectaculair maar niet efficient :)
en je heb helemaal gelijk. daarom hebbuk een schotje eringebouwd, dat het dreunen van de platen een bietje tegenhoudt. ikkuh hoop dat het iets afdoet. binnenkort komen er een keer high qual pics :)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 11:19 schreef AtomicShockwave het volgende:

en je heb helemaal gelijk. daarom hebbuk een schotje eringebouwd, dat het dreunen van de platen een bietje tegenhoudt. ikkuh hoop dat het iets afdoet.
Je raakt hoogstens een litertje inhoud kwijt, maar dat verdien je wel weer terug in een betere luchtverplaating
binnenkort komen er een keer high qual pics :)
Kalk wil ik zien, grote plakken kalk uit het plafond >:)
Pagina: 1