Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcVS123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-01 13:39
Ik heb een PlayStation 5. Ik wil een account maken voor een kleinkind. Als eerste wordt er gevraagd naar een mail adres. Maar mijn kleinkind heeft nog geen mail adres. Moet ik dan mijn eigen mailadres inbrengen (en als ik meerdere accounts voor mijn kleinkinderen wil maken, telkens mijn mail adres?).
Er wordt ook gevraagd een paswoord aan te maken. Voor wat wordt dat gebruikt? Moet het kind dat kennen of is het enkel voor mij bedoeld?

[ Voor 3% gewijzigd door MarcVS123 op 16-05-2023 21:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-07 09:03
Waar probeer je een account voor aan te maken? Dat kunnen we helaas niet uit je post halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcVS123
PlayStation 5, Familie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-07 09:03
Heb je toevallig al deze pagina van PlayStation gevonden?
https://www.playstation.c...20Een%20kind%20toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Je kunt het beste een mailadres voor het kind maken. Of nog beter, het kind zelf een mailadres laten aanmaken. Simpel op gmail. Je kunt instellen dat dat mailadres onder een volwassene valt met een ander eigen adres. Niet verplicht denk ik en zou ik persoonlijk niet doen.

Op de PS5 maak je een account voor de PS5 met een wachtwoord voor het PS5-account. Het mailadres is nodig voor communicatie.

Dit alles wordt overlegd met de ouders neem ik aan? Die kun je ook betrekken met een mailadres eventueel. In ieder geval toestemming vragen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcVS123
Playa del C. schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:20:
Je kunt het beste een mailadres voor het kind maken. Of nog beter, het kind zelf een mailadres laten aanmaken. Simpel op gmail. Je kunt instellen dat dat mailadres onder een volwassene valt met een ander eigen adres. Niet verplicht denk ik en zou ik persoonlijk niet doen.

Op de PS5 maak je een account voor de PS5 met een wachtwoord voor het PS5-account. Het mailadres is nodig voor communicatie.

Dit alles wordt overlegd met de ouders neem ik aan? Die kun je ook betrekken met een mailadres eventueel. In ieder geval toestemming vragen natuurlijk.
Uiteraard weten de ouders hiervan.
Ik heb eerlijk gezegd mijn bedenkingen erbij dat je voor een kind een mail adres moet aanmaken om een simpel account in te stellen. Een kind van 6 jaar heeft echt geen mail adres nodig. Ik vraag me dan ook de zin hiervan af.
Het resultaat gaat hoe dan ook zijn dat dat mailadres niet meer zal bekeken worden.
Ik werk reeds 35 jaar met computers en heb dat nog nooit nodig gehad. Ook Windows 11 laat nog plaatselijke accounts toe.
Mijn tweede vraag was waarvoor het paswoord dient. Is dat om aan te melden bij de PS 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:43
MarcVS123 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd mijn bedenkingen erbij dat je voor een kind een mail adres moet aanmaken om een simpel account in te stellen. Een kind van 6 jaar heeft echt geen mail adres nodig. Ik vraag me dan ook de zin hiervan af.
Het resultaat gaat hoe dan ook zijn dat dat mailadres niet meer zal bekeken worden.
Ik werk reeds 35 jaar met computers en heb dat nog nooit nodig gehad. Ook Windows 11 laat nog plaatselijke accounts toe.
Mijn tweede vraag was waarvoor het paswoord dient. Is dat om aan te melden bij de PS 5?
Ik heb voor mijn 7e jarige dochter wel via haar email adres een PlayStation account aangemaakt.
Een Gmail aangemaakt toen ze 6 jaar was omdat je dan haar tablet of andere Android apparaten in de family link account kan zetten waardoor je alle toegan voor apps en tijden kunt beheren.
Mail gebruiken nee dat doet ze nog niet inderdaad.
Zelfs mijn bijna 4 jarige dochter zit in de family link en dan zet je de leeftijd laag en kan ze nog minder doen en kwaad zien/ aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:54
Ik heb eerlijk gezegd mijn bedenkingen erbij dat je voor een kind een mail adres moet aanmaken om een simpel account in te stellen.
Vaak is dat omdat het voor een dienst vaak makkelijk is om zo'n adres te hebben. Dat is namelijk ook een communicatiemogelijkheid. Als je bijvoorbeeld het wachtwoord vergeet en deze wil herstellen is het wel fijn dat er naar het e-mailadres wat gestuurd kan worden om deze te resetten.
Moet ik dan mijn eigen mailadres inbrengen (en als ik meerdere accounts voor mijn kleinkinderen wil maken, telkens mijn mail adres?).
Ik weet niet specifiek hoe Sony dit regelt, maar vaak is het niet mogelijk om meerdere accounts aan hetzelfde e-mailadres te koppelen.

Je kan ook de ouders (evt. samen met het kleinkind) een e-mailadres laten aanmaken voor het kleinkind, wat ze dan samen kunnen beheren totdat het kind oud genoeg wordt geacht om dit zelf te doen.
Als je zelf de complete controle over het Playstation account wil houden moet je een e-mailadres gebruiken wat je zelf in beheer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ondersteund Playstation een mail adres met het + symbool? Dat zou de moeite waard zijn om te proberen.

Stel jouw adres is marcvs@gmail.com, dan maak je een account op Playstation met het adres marcvs+naamkleinkind@gmail.com.
Die emails komen namelijk in jouw inbox terecht, maar je hebt wel een uniek adres voor Playstation.

Ik weet niet wat voor email provider je hebt, ik heb zelf proton, daar werkt het ook, en bij Outlook.com werkt het ook.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:23
[...]

Er wordt direct een PSN account aangemaakt. Daar is het e-mailadres en wachtwoord voor nodig. Een PSN account is nodig om bijvoorbeeld online te kunnen gamen.

Je kunt er ook voor kiezen een offline account aan te maken op de PS5. Dit account kan dan alleen niet online gamen en je kunt er ook geen restricties op zetten zoals bijvoorbeeld leeftijdsrestricties voor bepaalde games. Als je een nieuw account aanmaakt op de PS5 staat er op een gegeven moment rechts onderin "Maak offline account aan" oid.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]

35 jaar met computers werken, dan moet je toch weten hoe dit zit? Ik werk net zo lang met computers. Het kind hoeft de mail verder ook helemaal niet te gebruiken. Een online account heeft gewoon een verplichte manier nodig om contact te kunnen maken en om eventuele inlogproblemen simpel op te lossen (wachtwoord reset). Ik heb vele online accounts, van financieel tot games tot tweakers tot werk-gerelateerd. Op een uitzondering na, zijn die allen geregistreerd op mijn emailadres.
Volkomen logisch en normaal.

Heb zelf kinderen van 5 en 7 jaar. Die heb ik dit jaar beiden een gmailadres gegeven. Daarmee hebben ze beiden een account voor een bepaald spel en de oudste heeft een steam-account voor pcgaming/steamdeck.
Mail en wachtwoord staan in een notitie op mijn telefoon. Verder gelinkt aan mijn mail als ouderlijk toezicht.
Die van 7 jaar heeft de mail laatst gebruikt om een powerpoint naar haar schoolmeester te mailen voor haar boek-presentatie. Met hulp van meester en ons.

Enige wat ik denk, is dat je dit verder volledig via de eigen ouders moet regelen. Dus niet als verrassing als niet-ouder iemand zomaar een PS5 geven met een mailadres erbij. Dat hoeven mijn ouders niet te doen voor mijn kinderen, dat wil ik in volledig eigen beheer.
In die zin hoef je in jouw geval dus ook niet bezig te zijn met het account zelf, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-07 14:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Waar je ook nog rekening mee moet houden als je een kind account aanmaakt welke gekoppeld is aan een account van een volwassene, is de leeftijd die je opgeeft voor het kind. Als je bij het kind account opgeeft dat die 6 jaar is en er zijn games met een rating die op 7 staat, dat je kind die game dan niet kan spelen.

En ja, soms zijn die ratings niet zo heel logisch. Ik heb daarom bij het maken van het PS account van mijn zoon gewoon opgegeven dat hij 18 is en op de PS5 zelf kun je leeftijdsrestricties opgeven. Weet het niet zo 1 2 3 meer uit mijn hoofd, maar ergens heb ik ingesteld op de PS5 dat mijn zoon ondanks dat zijn account een 18 jarige leeftijd heeft, toch maar games kan spelen met een rating tot 8 jaar.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:16
Playa del C. schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 07:19:
[...]

35 jaar met computers werken, dan moet je toch weten hoe dit zit? Ik werk net zo lang met computers. Het kind hoeft de mail verder ook helemaal niet te gebruiken. Een online account heeft gewoon een verplichte manier nodig om contact te kunnen maken en om eventuele inlogproblemen simpel op te lossen (wachtwoord reset). Ik heb vele online accounts, van financieel tot games tot tweakers tot werk-gerelateerd. Op een uitzondering na, zijn die allen geregistreerd op mijn emailadres.
Volkomen logisch en normaal.

Heb zelf kinderen van 5 en 7 jaar. Die heb ik dit jaar beiden een gmailadres gegeven. Daarmee hebben ze beiden een account voor een bepaald spel en de oudste heeft een steam-account voor pcgaming/steamdeck.
Mail en wachtwoord staan in een notitie op mijn telefoon. Verder gelinkt aan mijn mail als ouderlijk toezicht.
Die van 7 jaar heeft de mail laatst gebruikt om een powerpoint naar haar schoolmeester te mailen voor haar boek-presentatie. Met hulp van meester en ons.

Enige wat ik denk, is dat je dit verder volledig via de eigen ouders moet regelen. Dus niet als verrassing als niet-ouder iemand zomaar een PS5 geven met een mailadres erbij. Dat hoeven mijn ouders niet te doen voor mijn kinderen, dat wil ik in volledig eigen beheer.
In die zin hoef je in jouw geval dus ook niet bezig te zijn met het account zelf, toch?
Maar het is wel raar dat het account voor kinderen ervan uit gaat dat het kind een eigen e-mailadres heeft voor communicatie. De basis zou wat mij betreft moeten zijn dat dit account gekoppeld is aan een volwassen account, inclusief hetzelfde e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baijson
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-07 20:04
Zie reply van Mishatje.

Je kunt makkelijk, als beheerder van een account, familie leden toevoegen op je eigen account. je hebt dan geen extra wachtwoorden of email adressen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Mensen vergeten hier even dat een kind in vrijwel alle landen pas vanaf 13 een online account mag hebben, dat geldt ook voor e-mailadressen, en ook voor PlayStation accounts. Gmail hanteert in Nederland zelfs 16 als minimumleeftijd.

PlayStation staat het wel toe en heeft voor PSN een informatiepagina, waar ze een range van 7-17 aangeven en dus zo te zien een minimum van 7 jaar hanteren(?).

Een nepgeboortedatum invullen om restricties te omzeilen is dan weer niet slim, want die kun je nooit meer veranderen, dan moet je een nieuw account maken en raak je alle voortgang en aankopen kwijt.

Makkelijkste oplossing is gewoon een e-mailadres op een eigen domeinnaam aanmaken of sub-addressing gebruiken (bijv. jouwnaam+kleinkind@gmail.com), en daarop een volledig PSN account aanmaken met de echte geboortedatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:40
Oon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:29:
Mensen vergeten hier even dat een kind in vrijwel alle landen pas vanaf 13 een online account mag hebben, dat geldt ook voor e-mailadressen, en ook voor PlayStation accounts. Gmail hanteert in Nederland zelfs 16 als minimumleeftijd.

PlayStation staat het wel toe en heeft voor PSN een informatiepagina, waar ze een range van 7-17 aangeven en dus zo te zien een minimum van 7 jaar hanteren(?).

Een nepgeboortedatum invullen om restricties te omzeilen is dan weer niet slim, want die kun je nooit meer veranderen, dan moet je een nieuw account maken en raak je alle voortgang en aankopen kwijt.

Makkelijkste oplossing is gewoon een e-mailadres op een eigen domeinnaam aanmaken of sub-addressing gebruiken (bijv. jouwnaam+kleinkind@gmail.com), en daarop een volledig PSN account aanmaken met de echte geboortedatum.
Nee toch? Vanaf 16 mogen ze het zelf ja, zonder toestemming van de ouder(s).
Google heeft zelfs een handleiding voor ouders om voor de kids jonger dan 13 jaar een Gmail account te maken.

De regels in NL zijn:
13+ mag zelf beheren, maar formeel nog niet zelf aanmaken.
16+ mag zelf aanmaken. Geen toestemming nodig van ouder(s)
13- mag door ouder(s) aangemaakt en beheerd worden.

https://support.google.com/families/answer/7103338?hl=nl

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 17-05-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Oon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:29:

Mensen vergeten even niks. Natuurlijk mag iedereen een mailadres. Mijn eigen kinderen hebben het ook, gekoppeld aan mijn mail. Family Link heet het bij Google. En anders kun je eventueel een eigen domein opzetten, dan zijn er helemaal geen restricties.

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Beetje offtopic verder. Snap het probleem niet helemaal bij TS, dit is allemaal vrij simpel te regelen met ouders en kind.
Pagina: 1