MarcVS123 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:58:
[...]
Uiteraard weten de ouders hiervan.
Ik heb eerlijk gezegd mijn bedenkingen erbij dat je voor een kind een mail adres moet aanmaken om een simpel account in te stellen. Een kind van 6 jaar heeft echt geen mail adres nodig. Ik vraag me dan ook de zin hiervan af.
Het resultaat gaat hoe dan ook zijn dat dat mailadres niet meer zal bekeken worden.
Ik werk reeds 35 jaar met computers en heb dat nog nooit nodig gehad. Ook Windows 11 laat nog plaatselijke accounts toe.
Mijn tweede vraag was waarvoor het paswoord dient. Is dat om aan te melden bij de PS 5?
35 jaar met computers werken, dan moet je toch weten hoe dit zit? Ik werk net zo lang met computers. Het kind hoeft de mail verder ook helemaal niet te gebruiken. Een online account heeft gewoon een verplichte manier nodig om contact te kunnen maken en om eventuele inlogproblemen simpel op te lossen (wachtwoord reset). Ik heb vele online accounts, van financieel tot games tot tweakers tot werk-gerelateerd. Op een uitzondering na, zijn die allen geregistreerd op mijn emailadres.
Volkomen logisch en normaal.
Heb zelf kinderen van 5 en 7 jaar. Die heb ik dit jaar beiden een gmailadres gegeven. Daarmee hebben ze beiden een account voor een bepaald spel en de oudste heeft een steam-account voor pcgaming/steamdeck.
Mail en wachtwoord staan in een notitie op mijn telefoon. Verder gelinkt aan mijn mail als ouderlijk toezicht.
Die van 7 jaar heeft de mail laatst gebruikt om een powerpoint naar haar schoolmeester te mailen voor haar boek-presentatie. Met hulp van meester en ons.
Enige wat ik denk, is dat je dit verder volledig via de eigen ouders moet regelen. Dus niet als verrassing als niet-ouder iemand zomaar een PS5 geven met een mailadres erbij. Dat hoeven mijn ouders niet te doen voor mijn kinderen, dat wil ik in volledig eigen beheer.
In die zin hoef je in jouw geval dus ook niet bezig te zijn met het account zelf, toch?