Dag allemaal,
Na 5 jaar met een laptop gewerkt te hebben die met de dag trager wordt, is het toch echt tijd voor mijn eerste PC. Alleen heb ik totaal geen ervaring en heb ik er eigenlijk ook weinig verstand van. Ik heb mij er in proberen te verdiepen en heb een lijst met mogelijke onderdelen gemaakt. Nu ben ik heel benieuwd wat jullie er van vinden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games zoals F1 2020, BeamNG, GTA V, Rocket League en Minecraft met shaders (jeugddroom
) op hoge kwaliteit zonder lag kunnen spelen. Zodra ik voor het eerst games goed kan spelen zal ik de smaak vast te pakken krijgen, vandaar dat ik het wel kwalificeer als een gaming PC. Ook moet ik Altium Designer vlekkeloos kunnen runnen voor mijn werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1500, maar als het wat hoger uitvalt is dat geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een toetsenbord, muis en monitor heb ik niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende minimale eisen gesteld: Intel i7, 32 GB RAM, 1TB SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope! Ik ben erg onervaren dus sta voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet teveel kabaal van de ventilatoren. Ik ben de moeilijkste niet, maar als er een fan bekend staat om zijn harde geluid heb ik dat liever niet.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil dat wat ik koop voldoende is voor mijn eisen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een lijst met onderdelen uitgezocht. Ik heb gekeken of alles matcht en past en voor zover ik begreep zou alles samen moeten werken. Nu ben ik zelf volledig onervaren in het bouwen van PC's en heb ik geen idee of ik een logische build heb bedacht. Klinkt het als een mooie PC die aan mijn eisen kan voldoen? Of is hij veel te licht of is het juist overkill? Mis ik iets? Een vooral: Wat vinden jullie? Hebben jullie verbeterpunten of adviezen?
Hierbij de lijst met dingen die ik heb uitgezocht. Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden en sta open voor alle adviezen!
Na 5 jaar met een laptop gewerkt te hebben die met de dag trager wordt, is het toch echt tijd voor mijn eerste PC. Alleen heb ik totaal geen ervaring en heb ik er eigenlijk ook weinig verstand van. Ik heb mij er in proberen te verdiepen en heb een lijst met mogelijke onderdelen gemaakt. Nu ben ik heel benieuwd wat jullie er van vinden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games zoals F1 2020, BeamNG, GTA V, Rocket League en Minecraft met shaders (jeugddroom
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1500, maar als het wat hoger uitvalt is dat geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een toetsenbord, muis en monitor heb ik niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende minimale eisen gesteld: Intel i7, 32 GB RAM, 1TB SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope! Ik ben erg onervaren dus sta voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil niet teveel kabaal van de ventilatoren. Ik ben de moeilijkste niet, maar als er een fan bekend staat om zijn harde geluid heb ik dat liever niet.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil dat wat ik koop voldoende is voor mijn eisen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een lijst met onderdelen uitgezocht. Ik heb gekeken of alles matcht en past en voor zover ik begreep zou alles samen moeten werken. Nu ben ik zelf volledig onervaren in het bouwen van PC's en heb ik geen idee of ik een logische build heb bedacht. Klinkt het als een mooie PC die aan mijn eisen kan voldoen? Of is hij veel te licht of is het juist overkill? Mis ik iets? Een vooral: Wat vinden jullie? Hebben jullie verbeterpunten of adviezen?
Hierbij de lijst met dingen die ik heb uitgezocht. Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden en sta open voor alle adviezen!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z790-A WIFI DDR4 | € 236,99 | € 236,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BB/32 | € 70,98 | € 70,98 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 59,- | € 59,- |
| Totaal | € 1.239,77 | |||