Toon posts:

ervaringen met Purestroom zonnepanelen installateur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:55
In hoeverre is dit bedrijf betrouwbaar? Heb een offerte gevraagd voor 8 panelen met DS3D APsystems, voor installatie op plat dak. Wilde europees merk ivm garantie .
Krijg dan als voorstel APSystems DS3.

Afmetingen: 1767x1041x35 mm
Panelen 8x 395Wp Meyer Burger panelen
Omvormer 4x APsystems omvormers
Totaal watt piek 3.160 Wp

Ex. btw prijs per Wp € 1,79

alternatief (Tier1 )
8x 430Wp Jinko Solar panelen
Omvormer 2x Hoymiles omvormers
Totaal watt piek 3.440 Wp

Ex. btw prijs per Wp € 1,36

Van de Meyer Burger kan ik niet lezen of die TuV zijn.
Ze zouden wel langer meegaan.
Onderconstructie is Esdec Clickfit
Systeemgarantie 10 jaar van purestroom
Installatiegarantie 10 jaar van purestroom

In hoeverre heb ik te maken met een betrouwbaar bedrijf?

https://app.pdok.nl/viewe...5d90dcd35;Actueel_orthoHR

woning rechts vd hoekwoning met 21 panelen

Doel is verduurzamen, goedkopere energierekening en gebruik voor hybride cv ketel (gas en stroom)
Opbrengst rond de 3000kWh p jr
ligging :zuid
Fase 1
aantal offertes gekregen die uiteenlopen in prijs. voor dezelfde opbrengst verschillen van meer dan 2000Euro.
Via een bestaande dakafvoer kan draad worden getrokken en meterkast moet worden aangepast, maar daar is wel ruimte voor

grt Kobalt

[Voor 27% gewijzigd door !Kobalt op 17-05-2023 07:58]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
APSystems is Amerikaans
Hoymiles is Chinees.

Ga je dit Zuid gericht of Oost-West leggen?
Als 8 zuid past past vaak 10-12 Oost-West en dat geeft meer opbrengst.

Meyer Burger hebben wel goede specs (Lage temperatuur coëfficiënten, lage degradatie...)
Maar €1,80? Ouch dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Deze zijn gewoon glas/folie (De glas/glas lijn hebben andere afmeting)

De Jinko zijn chinees, maar ook N-type silicium en hebben ook bovengemiddeld goede coëfficiënten en degradatie.
Prijs is redelijk okay (Plat dak leg materiaal is op moment helaas pittig aan te prijs)

Is Purestroom betrouwbaar... geeeen idee :) Ik heb ervaring met mezelf als installateur.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
Dank voor je woorden ,Ronald.

Mijn huis ligt op het zuiden, de ligging vd panelen is ook zo ingetekend.
Ik ben niet zo handig met elektriciteit op een dak. Zie dat de prijs van installatie rond 30% vd totaalprijs ligt, dus jij hebt jezelf een hoop kunnen besparen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
Kleine systemen weegt het aandeel installatiekosten zwaarder.

Maak je je Topicstart even compleet? Tips bij openen vragentopic zonnepanelen

Dan kan de hivemind je beter verder helpen. Installateurs komen niet altijd met de optimale oplossing.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• !Kobalt
aangepast voor de hivemind

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald

Je overbuurman geeft het goede voorbeeld...

11 stuks moet zo wel lukken i.v.m de obstakels aan de NW kant van het dak.

Als je al dakdoorvoer hebt is het lastigste deel van een plat dak installatie gedaan. Zijn je handen van het linker of het rechter type?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
Ennuh

Deze oogt alsof er iets is gaan schuiven... Weet je buur daar dat :-)?

• !Kobalt
ze zijn daar bezig de bitumen te vervangen

• !Kobalt
Ronald schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:09:
[Afbeelding]

Je overbuurman geeft het goede voorbeeld...

11 stuks moet zo wel lukken i.v.m de obstakels aan de NW kant van het dak.

Als je al dakdoorvoer hebt is het lastigste deel van een plat dak installatie gedaan. Zijn je handen van het linker of het rechter type?
het is ook hoogtevrees...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• !Kobalt
dat is idd een mooie mogelijkheid om de opbrengst wat op te vijzelen. Mijn idee voor de wat langere termijn was om ruimte op het dak vrij te houden voor een warmtepomp.
3 panelen erbij = ongeveer 30% meer opbrengst + omvormer.APSystems of Hoymiles
Die staan serie geschakeld per 2? of je weet, als er uitval is dan ook per 2? en hoe kan je die monitoren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
String omvormer voordeliger, je hebt geen lastige schaduw.

Buiten unit bij overige obstakels waar 12e paneel niet past? Niet te beoordelen op satelliet

Opbrengst zal +20-25% zijn, OW verliest rond 10% tov zuid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
Hoi, een paar aanbieders gevraagd om bijstelling vd offertes, een biedt glas op glas aan van Denim,

zie oude offerte: Denim 410 Wp Glas Glas Bifacial dubbelzijdige zonnepanelen (174 x 114
cm)
8 Enphase IQ8 + Micro Omvormers t/m 430 Wp ( off-grid functie )
1 Q-Relay (1 fase)
1 1Fase Enphase Q kabelafsluitdop
8 1Fase Enphase 2.5mm2 Q Kabel Landscape
2 Ferriet ringkern
1 Van der Valk montagesysteem
1 Enphase Envoy-S Metered Multiphase
1 installatiekosten voor 8 panelen
1 15 jaar Garantie op de installatie door Zonpa Solar
1 Schouw op lokatie
1 Zonpa Solar Service plan ( snel vervanging defecte paneel/omvormer)
1
Inclusief aanmelding bij Stichting Garantiefonds Zon Zeker (
www.zonzekerzonderzorgen.nl ) Budget pakket
1 Lift kosten voor platte daken
1 Actie 20% korting op Denim zonnepanelen, uw korting is €320,-!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
Ja, maar Enphase en glas/glas gaat het niet goedkoper maken. Je hebt er verder ook niks aan in deze situatie. Gewoon string omvormer en whatever panelen voorhanden zijn van passende afmetingen. Je kijkt er ook niet tegenaan volgens mij, dus dan vooral geen geld uitgeven aan hoe het eruit ziet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
Recent 2 forum leden met problemen met ZonPa langs zien komen.

Nu heb ik geen serieus probleem met dingen die mis gaan. Een bedrijf bewijst zich echt bij netjes oplossen van iets wat mis gegaan is. Of juist het tegenovergestelde …

Even zoeken met de search ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
String omvormer heeft de buurvrouw en dat ding is er mee opgehouden, na 8 jaar.
Dacht dus dat micro-omvormers langer meegaan, vandaar.
Enphase is idd in verhouding prijzig (x11!) Met APSystems zou het goedkoper moeten kunnen ( en die doen hetzelfde?)
Dat bedrijf van ZonPa zit bij mij id buurt, zou ze een bezoekje kunnen brengen........

het bericht van 18 mei met het verkeerd aanmelden vd panelen gelezen..... :?

[Voor 10% gewijzigd door !Kobalt op 19-05-2023 17:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
Enphase heeft lange garantie, klopt. Maar als er een stuk gaat moet je het dak op en mogelijk een of meerdere panelen demonteren. Dit wordt lang niet altijd kostenloos gedaan door installateurs, vaak 2-10 jaar.

String omvormers hoef je geen 25 jaar te verwachten, maar 8 jaar is pech (en bij veel merken nog garantie) vervangen is zeer eenvoudig... Dat is dus afweging. Mijn voorkeur is dus string tenzij er goede reden is om meer spul op dak te gooien

[Voor 9% gewijzigd door Ronald op 19-05-2023 18:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
antwoord van een vd andere aanbieders: De totale prijs voor 11 x Jinko 430 wp + 6 APSystems DS3 is €6.062. In geval van 11 panelen zijn drie DS3D`s wellicht toch een betere keuze met een totaalprijs van €5.982.

----hoe lees je die dingen eigenlijk uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
Met een APSystems ecu ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-06 17:21
Gewoon een knap merk string omvormer kopen. Mag er wel vanuit gaan dat deze 15 jaar meegaat. En met die micros is het maar de vraag hoe veel er in 25 jaar stuk gaan. Vandaag een. Over een jaar weer een. Dan weer 2 jaar later. Tikt aan als je telkens pak hem beet 750,- mag aftikken voor er bij te komen.

• !Kobalt
het dak is eenvoudig bereikbaar,Wortel. die micro-omvormers van APSystems gaan lang mee, er is ook nog een Garantiefonds en 10 jaar garantie op installatie...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41

DjVe

Hatsaflats!

Als je een Oost-West-Oost(of west) gaat maken, dan zou ik met 11 panelen een string omvormer niet doen tenzij je panelen pakt met een hoge spanning.

Ik ben zelf fan van Enphase micro-omvomers omdat ze daarnaast ook zorgen voor een flexibel, modulair en veilig systeem. Ik zou geen DC leidingen met hoge spanning op mijn huis willen (laat staan mijn huis in), maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

Daarnaast zou ik niet teveel kijken naar die garantiefonds keurmerken. Groot deel ervan is een wassen neus. Beetje fatsoenlijke installateur heeft dat niet nodig. Ik zou meer waarde hechten aan installQ certificering en/of aangesloten bij Techniek Nederland.

• Ronald
@DjVe wat is het probleem van gelijkspanning op het dak?

A: geen. De risico’s dat waar micro enthousiasten mee schermen worden gemitigeerd door de omvormer. Vlamboog detectie.

Wil je het meest veilige systeem dan is dat niet Enphase, maar Solaredge met s serie optimizers. Dat is het enige systeem dat de temperatuur van de gelijkspanning connecties bewaakt in combinatie met vlamboog detectie.

Waarom met 11 panelen geen string omvormer tenzij panelen met hoge spanning?

A: niet. Een GoodWe dns g3 tracked vanaf 50V. Lager dus dan een DS3D.

@!Kobalt DS3D kan niet met een enkel paneel omgaan…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-06 17:21
DjVe schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:17:
Als je een Oost-West-Oost(of west) gaat maken, dan zou ik met 11 panelen een string omvormer niet doen tenzij je panelen pakt met een hoge spanning.

Ik ben zelf fan van Enphase micro-omvomers omdat ze daarnaast ook zorgen voor een flexibel, modulair en veilig systeem. Ik zou geen DC leidingen met hoge spanning op mijn huis willen (laat staan mijn huis in), maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

Daarnaast zou ik niet teveel kijken naar die garantiefonds keurmerken. Groot deel ervan is een wassen neus. Beetje fatsoenlijke installateur heeft dat niet nodig. Ik zou meer waarde hechten aan installQ certificering en/of aangesloten bij Techniek Nederland.
Waarom niet? De meeste omvormers hebben gewoon vlamboog detectie.

En waarom geen string omvormer alleen samen met hoge spannings panelen? Hier is mijn sma toch elke dag van de winter netjes opgestart. 1 string 8 panelen en 1 string 4.

Wat wel prettig is natuurlijk de monitoring per paneel. Maar als je geen schaduw hebt is het nutteloos. En voor de veiligheid hoef je het tegenwoordig met afci controle ook niet meer te laten.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vlamboog detectie is geen heilige graal. Het werkt vaak genoeg niet (goed genoeg). Laat staan dat de gemiddelde insllateur niet eens weet hoe je het aan moet zetten (of überhaupt een veilig systeem weet te bouwen), zou ik daar als consument dus niet voor kiezen.

Ik heb al heel wat schade door seriële en parallelle vlambogen gezien in mijn jaren in de zonnestroom en ik wil om die reden dus absoluut geen DC met hoge spanning over mijn dak en in mijn huis hebben. Ik geef toe (en dat zeg ik in mijn vorige post ook): het is een persoonlijke mening.

Betreft de keus korte-lange string: in sommige gevallen kan het wel natuurlijk. Maar het gros van de omvormers met een standaard paneel werkt belabberd met 4 panelen op een string. Zeker als deze qua oriëntatie minder optimaal liggen en/of een puntje schaduw krijgen.

Betreft SolarEdge: vaak genoeg geplaatst, 4MW ervan in beheer gehad (grootzakelijk), continue drama. Het product werkt op zich best oke, zeker in een consumenten omgeving. Maar als je het vergelijkt met Enphase, gaat er toch beduidend meer kapot.

Dus ik doe bij particulieren 95% van de tijd Enphase (soms nog een Growatt of SMA als klanten het echt willen). MKB of groter doe ik meestal wel met Growatt omdat er dan gewoon een fatsoenlijke Scope12 keuring volgt en het systeem dan veilig zou moeten zijn (en de veiligheid binnen ene bedrijf is meestal ook beter geregeld dan bij een consument).

• !Kobalt
ik dacht dat APsystems met de DS3D variant voor 4 panelen is, die 2 aan 2 staan, dus per 2 uit te lezen zouden moeten zijn? of zelfs afzonderlijk? @Ronald noemt een ECU die nodig is om uit te lezen.
Is dat deze? APSYSTEMS ECU-B APSystems, ECU-B ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronald
@!Kobalt ds3d werkt met strings van 2. Een enkel paneel haalt start spanning niet.

Detail is dus per 2.

@DjVe blijkbaar ben je installateur…
En blijkbaar ken je de datasheets van consumenten omvormers niet… dus hop hop… lezen … dat is je huiswerk

GoodWe XS en DNS G3 hebben mppt vanaf 50V
Oudere DNS 80V
Growatt MIC 100V

Een string van 5 maakt 150Vmpp

Dat SMA nog niet aangekomen is in 2020 met hun 130V en hogere minimum mppt zegt niets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:18
[quote]!Kobalt schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:31:
Hoi, een paar aanbieders gevraagd om bijstelling vd offertes, een biedt glas op glas aan van Denim,

Je wilde toch Europees?

Denim is gewoon een OEM paneel, gemaakt door een willekeurige (99% kans Chinese) fabrikant met een marketingorganisatie in Duitsland. Welke fabrikant het maakt en met welke kwaliteitsstandaarden: geen idee. Daar zul je ook nooit achterkomen. Terwijl je dat wel weet als je gewoon een paneel van een van de grote fabrikanten afneemt: Trina, Jinko, DMEGC, Hyundai, etc.

Wil je echt 100% Europees, dan is Meyer Burger inderdaad de enige keuze. Die panelen zijn echt 100% Europees. Dus niet alleen ergens in Europa geassambleerd, maar echt volledig van silicium tot paneel in Europa gemaakt. Maar daar betaal je ook voor. MB is een wat onbekende naam, maar zijn ook pas sinds een jaar of anderhalf echt zelf actief op de markt van PV panelen voor eindgebruikers. Het bedrijf bestaat al veel langer, maar in de PV branche eigenlijk met name als toeleverancier voor wafer snijders.

Probleem is dat de meerprijs toch wel fors is, en als je er puur economisch naar kijkt dan is het gewoon geen slimme keuze. Dan kun je simpelweg het beste kiezen voor een paneel van een van de marktleiders (Trina, Jinko).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vergeet niet dat 15+ jaar garantie op omvormer en minder degradatie op panelen leuk is maar uiteindelijk betaal je dat ook (gedeeltelijk) in de aanschafprijs. Daarnaast is het zo dat als er iets stuk gaat het ook maar de vraag is of na die 15 jaar nog iets te krijgen is wat er een beetje bij aansluit (panelen en micros).

Onderhand heb ik aardig wat ervaring met (aanleg van) diverse installaties en voor iedere situatie is er wel een die net even beter uitkomt. Dat vertaalt zich meestal in een combinatie van prijs, opbrengst, esthetiek en monitoring (domotica integratie). Als groot micro omvormer fan gebruik ik meestal gewoon string omvormers omdat dat gewoon het beste uitkomt. Omgekeerd heb ik ook wel eens achteraf spijt gehad niet een paar € meer te besteden voor micro's alleen voor de gemoedsrust.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
Vergeet niet dat 15+ jaar garantie op omvormer en minder degradatie op panelen leuk is maar uiteindelijk betaal je dat ook (gedeeltelijk) in de aanschafprijs. Daarnaast is het zo dat als er iets stuk gaat het ook maar de vraag is of na die 15 jaar nog iets te krijgen is wat er een beetje bij aansluit (panelen en micros).
ja zoiets had ik niet bij stilgestaan. Dank DukeBox.
Ondertussen komen er van alle kanten nu offertes binnen, met wat verschillende opties. Laatst nog een voor 11 panelen gevraagd met string omvormer:

Aantal Omschrijving Prijs
11 DMEGC 405 Wp Full Black Afmetingen: 1708x1134x30 mm zonnepanelen
1 Goodwe 4200D-NS . Wifi/ DC switch/ 10 jaar garantie
1 Van der Valk montagesysteem
1 installatiekosten voor 11 panelen
1 15 jaar Garantie op de installatie door Zonpa Solar
1 Schouw op lokatie
1 Zonpa Solar Service plan ( snel vervanging defecte paneel/omvormer)
1
Inclusief aanmelding bij Stichting Garantiefonds Zon Zeker (
www.zonzekerzonderzorgen.nl ) Budget pakket
1 Lift kosten voor platte daken
1
Dakdoorvoer kosten voor platte dak ( mocht er na de schouw de
dakdoorvoer niet nodig zijn dan word er €250,- in mindering gebracht )
1 Mei 2023 Actie nu 1 Zonnepaneel Cadeau
Totaal excl. BTW: € 6.127,35
BTW 0%: € 0,00
Totaal incl. BTW: € 6.127,35

zou neerkomen op E 1,30 per Wp
ik snap alleen de garantie op installatie niet t.o.v. de garantie op omvormer, als ik het zo lees dan zou je denken dat als de omvormer het in gebruiksjaar 12 begeeft er een nieuwe moet komen? Als het bedrijf dan nog zou bestaan.....
-------------
er is een dakdoorvoer, plek voor omvormer
kabels zijn binnendoor te leggen, vermoedelijk via of oude telefoonleidingen goten of via het gat waar de cv buizen doorlopen naar de kruipkelder en weer omhoog de stoppenkast in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ronald schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:32:

@DjVe blijkbaar ben je installateur…
En blijkbaar ken je de datasheets van consumenten omvormers niet… dus hop hop… lezen … dat is je huiswerk

GoodWe XS en DNS G3 hebben mppt vanaf 50V
Oudere DNS 80V
Growatt MIC 100V

Een string van 5 maakt 150Vmpp

Dat SMA nog niet aangekomen is in 2020 met hun 130V en hogere minimum mppt zegt niets
Dat belerende "hop hop huiswerk" mag je voortaan gewoon laten. Ik moet namelijk helemaal niets. We zijn hier om elkaar te adviseren en wat te leren/helpen. Voor het afzeiken van elkaar mag je lekker op twitter gaan zitten.

Inhoudelijk op je opmerking: je weet zelf ook donders goed dat bij een lage spanning de MPPT in een lagere efficiëntie het werk doet. Overigens wist ik niet dat die Goodwee omvormers zo vlot op het MPPT bereik zit, dus dat is goed om te weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
DjVe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:19:
[...]

Dat belerende "hop hop huiswerk" mag je voortaan gewoon laten.
Mijn kennis zou niet beter moeten zijn dan jouw kennis als professional.

Dat je dat niet wist weeg ik echt heel zwaar. Dat is kennis die je gewoon hoort te hebben.

Jij probeert immers je posts gewicht mee te geven met het feit dat je professional bent.

Dus elke installateur met gebrekkige vakkennis krijgt dit gewoon zo to horen.
Inhoudelijk op je opmerking: je weet zelf ook donders goed dat bij een lage spanning de MPPT in een lagere efficiëntie het werk doet. Overigens wist ik niet dat die Goodwee omvormers zo vlot op het MPPT bereik zit, dus dat is goed om te weten.
Bij korte strings is het hebben van het mppt bereik zwaarwegender dan de absolute efficiëntie. Je weet immers wat er gebeurd bij tekort mppt bereik… toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
ik kwam om een beetje advies als leek, mannen. En als dit forum juist bedoeld is om de kennis te vergroten onder (a.s.) gebruikers zou ik willen voorstellen dat we het van de samenwerking moeten hebben en elkaar helpen.
MPPT? ik lees iets over accu's, heb ik zoiets nodig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:14
!Kobalt schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:15:
MPPT? ik lees iets over accu's, heb ik zoiets nodig?
MPPT = Maximum Power Point Tracker

Dit geeft het aantal strings aan wat je aan een omvormer kan schakelen. Dus een omvormer met 1 MPPT kan 1 string van X aantal zonnepanelen aangesloten hebben. Op een omvormer met 2 MPPT kan je dus 2 strings, met X aantal zonnepanelen, aan sluiten. Dit is handig als je bijvoorbeeld 2 dakdelen wilt bedekken met zonnepanelen met 1 centrale omvormer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !Kobalt
en hoe lager de startspanning van micro-omvormers hoe eerder en groter de opbrengst?
en met 2 in1 of 4in1 micro's wordt hoge startspanning geen euvel meer?

• !Kobalt
nou nu de voorlopige offerte van SVEA:

8 x Essential Panel 410WP WB
1 x Goodwe GW3000D-NS 1-fase omvormer
Volledige levering & installatie
Extra groep meterkast

€ 5.611,95 excl. btw

Verwachte opbrengst eerste jaar: 3.030 kWh
--------------
wordt er nu afgetopt door die GW 3000? 8x410= 3280? of verbruikt die omvormer ook zoveel stroom?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee