Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik heb na lang onderzoek een Sony A6400 aangeschaft.
De hoofdreden was de animal eye feature voor mijn type fotografie.
Mijn hobby is namelijk sportvissen en hierbij fotografeer ik de vissen (soms vanuit selfiestand)

Helaas ben ik erachter gekomen dat hij alle dieren herkent behalve vissen :X
Waarschijnlijk door het enkele oog vanaf de zijkant gezien.
Voor de foto's vanuit selfiestand is dit een groot gemis en ga ik de camera wegdoen.

Ik begrijp dat de Canon R5 wel op vissen kan scherp stellen.
Alleen ik ben opzoek naar een systeemcamera. Budget maakt me niet uit.

Dus de vraag aan jullie is eigenljik.
Wie heeft ook de optie op zijn camera en wilt op onderstaande foto eens kijken wat de autofocus doet zodra je hem op animal af zet. Pakt hij de vis? of zoekt hij maar rond.

Foto is van het internet:

Afbeeldingslocatie: https://thefishingwire.com/wp-content/uploads/2021/03/RiverWalleyeJoel-Nelson-1160x773.jpg

Afbeeldingslocatie: https://content.osgnetworks.tv/infisherman/content/photos/WalleyeFlow-HERO-1200x800.jpg

Erg bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door C6DL op 16-05-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Waarom zou je een camera kopen voor zo'n feature? Zeker op zulke trage onderwerpen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 19:51
-

[ Voor 119% gewijzigd door 0re0 op 16-05-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
warhamstr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:18:
Waarom zou je een camera kopen voor zo'n feature? Zeker op zulke trage onderwerpen?
Waarom niet?
Ik heb slechts 1 doel. Scherp stellen op de vis terwijl ik hem beet heb. De foto maak ik ook nog eens zelf. Gezien de meeste camera's op mijn gezicht scherp stellen is deze feature precies wat ik zoek.

Wat ik nu doe is op een hoekje op het scherm tikken dat hij daar scherp moet stellen. De vis beetpakken en hem in die hoek houden. Nogal omslachtig en hopen op een lucky shot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
De Nikon Z9 herkend geen ogen van de vissen op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
honey schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:36:
De Nikon Z9 herkend geen ogen van de vissen op de foto's.
Dat vermoeden had ik al
Dank je wel. Ik vermoed dat Canon de enige is waar het wel bij werkt. Wellicht dat iemand met een Canon het zou willen testen.

Mede geïnspireerd door deze video

https://reefbuilders.com/...cking-even-works-on-fish/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik begrijp dat de Canon R5 wel op vissen kan scherp stellen.
Alleen ik ben opzoek naar een systeemcamera. Budget maakt me niet uit.
Misschien lees ik het verkeerd, maar je laat het klinken alsof de R5 geen systeemcamera is, maar dat is het wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Hahn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:00:
[...]

Misschien lees ik het verkeerd, maar je laat het klinken alsof de R5 geen systeemcamera is, maar dat is het wel.
My bad.. Correct!
Mijn hoop is dat de midrange / instap modellen van Canon (R10) dezelfde autofocus hebben als de high end (R5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Met mijn Canon EOS R7 lijkt 'ie op de foto's uit jouw startpost wel redelijk de vissen te pakken in het algemeen, maar hij focust eigenlijk nooit echt op het oog. Ook wil 'ie soms alsnog het oog van de persoon pakken, ook al heb ik 'm ingesteld op Animals.

Ik denk dat het in de meeste gevallen best redelijk zal werken, maar ik zou er geen 95% of meer success rate mee verwachten (eerder 70-80% :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Hahn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:14:
Met mijn Canon EOS R7 lijkt 'ie op de foto's uit jouw startpost wel redelijk de vissen te pakken in het algemeen, maar hij focust eigenlijk nooit echt op het oog. Ook wil 'ie soms alsnog het oog van de persoon pakken, ook al heb ik 'm ingesteld op Animals.

Ik denk dat het in de meeste gevallen best redelijk zal werken, maar ik zou er geen 95% of meer success rate mee verwachten (eerder 70-80% :P).
Heel erg bedankt
Weet je toevallig of dit hetzelfde autofocus systeem is als op de R10?
De R10 is iets meer vergelijkbaar met de A6400 die ik nu heb. Dan ga ik daar eens naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
C6DL schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:15:
[...]

Heel erg bedankt
Weet je toevallig of dit hetzelfde autofocus systeem is als op de R10?
De R10 is iets meer vergelijkbaar met de A6400 die ik nu heb. Dan ga ik daar eens naar kijken
Beetje Googlen vertelt me dat het redelijk hetzelfde autofcus-systeem zou moeten zijn, alleen dat de R7 iets gevoeliger is en meer focuspunten heeft. En R7 heeft ook IBIS (In-Body Image Stabilization).

Pagina: 1