Help, keuzestress!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZirbenFenny
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
Hoihoi,

Binnen nu en enkele maanden wil ik graag een laptop aanschaffen.
Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan, en weet dan ook redelijk al wat ik wil, maar vind het nog erg lastig om te weten welke ik het beste kan kopen, ook qua merk en videokaart e.d.

Ik wil graag minimaal een processor van intel core i7, maar een intel core i9 is ook goed.
Qua besturingssysteem wil ik graag windows.
Wat merken betreft, heb ik werkelijk geen idee wat goed is, als het maar geen apple is, en verder gewoon goed en stevig is, en lang meegaat.
Bij werkgeheugen wil ik graag minstens 16GB.
Geheugencapaciteit graag vanaf 512 GB, meer is natuurlijk beter.
Ook wil ik graag dat er een internet-kabel op aan te sluiten is voor als er geen wifi maar wel bekabeld internet aanwezig is.
Bluetooth en wifi zijn misschien vanzelfsprekend, maar dat wil ik er ook graag op hebben.
Het lijkt me ook prettig om een verlicht toetsenbord te hebben inclusief numeriek toetsenbord.
Uiteraard zijn meerdere normale USB aansluitingen ook een eis, en een USB-c zou ook prettig zijn.

Wat ik er zeker mee wil kunnen doen is Photoshop, illustrator, coreldraw, internetten, youtube, films kijken, spellen spelen (Over het algemeen niet veel zwaarder dan minecraft denk ik zo) en google sketchup, word en powerpoint e.d.

Waar ik tot nu toe maar moeilijk uit kom, is hoe het zit met videokaarten. Ik heb begrepen dat een NVIDIA videokaart goed is, en aangezien ik wil kunnen ontwerpen en spellen wil spelen, is het goed om een videokaart te doen die niet geïntegreerd is (als ik het goed begrijp). Nu zou ik het liefst zo min mogelijk zelf willen sleutelen met het ding, dus zou het mooi zijn als er een laptop is waar al een goede videokaart in zit.

Het liefst zou ik rond de 1000 uitgeven, maar ik begrijp dat dat met mijn verwachtingen wat laag is, en zou het eventueel op kunnen laten lopen tot plusminus 1500.

Ik ben wel van plan om de laptop ook mee te nemen zo nu en dan, maar heb liever een iets groter scherm dan dat ik een lichtgewichtje heb. Ik vind het niet erg om een beetje er mee te moeten slepen, als het maar wel tegen een stootje kan en niet suuuuper-breekbaar is.

Alvast bedankt voor de hulp!! :) :) :)
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gedeeld. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
En wat heb je zelf al gevonden?

Betreffende de vaste internet aansluiting, die kan je bereiken met een usb dongle, dat maakt de spoeling een stuk groter.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camperen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 09:25
Hmm, blijkbaar ben ik niet alleen in deze zoektocht. Heb al heel wat samengestelde lijstjes gemaaakt en er toch niet uitkomen. Enerzijds is een laptob makkelijker vervoerbaar, anderzijds zitten er nadien heel wat kabels aan vast voor e.e.a. aan aangesloten units.

Zo heb ik ook gekeken naar barebones van minisforum. Dan blijft het gedoe met kabeltjes hetzelfde. Voordeel is dat het apparaat alle aansluitingen kent die je nodig zou kunnen hebben.

Dan is er nog de 2e handsmarkt. Ik maak op dit moment gebruik van een labtop die al heel oud is en ooit top of the line was. Dan pas merk je dat er laptops bestaan die van alle denkbare zut inzich heeft en ongekend stevig. Dat zoek ik dus nu ook in de opvolger plus een groot scherm >= 17".

Een resolutie van een scherm van 1920x1080 zou ik links laten liggen. Minstens 1920x1200, beter een stap hoger. 2e; absoluut geen! glanzend scherm. Dit is voor het ontwerpen van toch wel een must. Handig hiervoor is een 3D muis