nieuwe SSD PCIe compatibel met ouder moederbord???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave666
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05-2023
Halo

ik heb een oudere pc met moederbord van Gigabyte een GA970A-UD3> dat heeft PCIe2 aansluitingen.
ik wou extra backup installeren en kocht een ADATA Legend 710 SSD kaartje. Op hun site staat dat die zou moeten passen in een ouder PCI express slot.

Maar als ik dat probeer dan is het tussengleufje te dik om te passen in het PCIe slot op mijn moederbord. Ik heb er een pijl bijgezet in mij foto.

Heb ik een foute koop gedaan of doe ik iets verkeerd
dank jullie voor elke reactie of hulp
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je oude meuk wilt upgraden, koop dan gewoon 2.5"Sata SSD !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 16:21

Thermomet3r

het is warm of koud

welke foto?

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:41

Nemesizz

Untouchable

De SSD (als ik die op zoek) is een M2 slot met een PCI-e interface. Als je dat in een PCI-e slot probeert te drukken (ik ga er vanuit dat je in een PCI-e 1x slot probeert) gaat dat niet werken. Daar is het ding niet voor bedoeld.

Het bord is dusdanig oud dat er geen M2 slot op zit, dus die SSD gebruiken gaat niet lukken.

Dan moet je inderdaad kijken naar een 2,5 inch SATA SSD (dus sata aansluiting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Om die SSD te kunnen plaatsen is er een adapter nodig, daarmee kan je een m.2-kaartje in een PCIe-slot plaatsen. Iets als dit: uitvoering: Inter-Tech PCIe Adapter for M.2 PCIe drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
dcm360 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:22:
Om die SSD te kunnen plaatsen is er een adapter nodig, daarmee kan je een m.2-kaartje in een PCIe-slot plaatsen. Iets als dit: uitvoering: Inter-Tech PCIe Adapter for M.2 PCIe drives
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de firmware van het moederbord ondersteuning heeft voor nvme, er van booten kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave666
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05-2023
oh ok bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

hcQd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de firmware van het moederbord ondersteuning heeft voor nvme, er van booten kun je wel vergeten.
Er van opstarten gaat inderdaad niet lukken, maar dat leek ook niet de intentie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

hcQd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:47:
Tenzij je SSD of PCIe kaart een bootable bios heeft. Een van de (zeldzame) SSD's die dat kan is de Samsung 950 Pro.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:12:
[...]

Tenzij je SSD of PCIe kaart een bootable bios heeft. Een van de (zeldzame) SSD's die dat kan is de Samsung 850 Pro.
Dat is geen NVMe stickje, maar 2.5"Sata SSD uitvoering: Samsung 850 Pro 512GB (retail)

@Dave666 uitvoering: Crucial MX500 2,5" 250GB werkt stuk sneller dan HDD en werkt ook

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 24-05-2023 12:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Had idd een typo gemaakt, bedoelde de 950 pro. Ik gebruik(te) ze regelmatig om oudere Dell workstations zonder uefi bios vanaf nvme te laten booten. Heb er zelfs nog een paar liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xAI_F5VyhcTIpyvyCqR21W8-MU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLGL386YTK2kvI4EvKVl52Zv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2023 13:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1