Up to date blijven van activiteiten en evenementen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alandre
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:03
Mijn vraag
Hoe geïnformeerd te blijven over (lokale) activiteiten en evenementen zonder het gebruik van social media?

Ik ben woonachtig in een grote stad in de Randstad en heb al enige tijd tijd geen social media meer. Hoewel dit erg goed bevalt merk ik ook dat ik hierdoor minder op de hoogte ben van leuke lokale activiteiten en gebeurtenissen. Denk hierbij aan bands die optreden, festivals of feestjes in de stad (kroegen/theater enz.) of in het park, sport activiteiten etcetera. Het is me hierdoor al vaker gebeurd dat ik gebeurtenissen heb gemist waar ik geïnteresseerd zou zijn geweest en heen had gewild.

Vroeger gebruikte ik hiervoor Facebook en volgde ik iedere partij waar ik geïnteresseerd in was en ving ik zijdelings ook andere dingen op. Echter wil ik geen Facebook of andere sociale media meer i.v.m. privacy maar ook vanwege het risico dat ik er toch op ga kijken en er tijd aan besteed terwijl ik mijn tijd nuttiger wil besteden. Een soort dummy social media account om uitsluitend te gebruiken voor activiteiten heb ik ook wel eens overwogen. Mijn middelmatige oplossing nu is door me overal voor de nieuwsbrief in te schrijven alleen merk ik dat het nogal wat tijd kost om alles door te ploegen en ik alsnog veel zaken mis.

Het ideaalbeeld zou zijn een soort activiteiten agenda/verzamelplek met voor mij relevante activiteiten of partijen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuwsbrieven
- Social media (no go tenzij privacy veilig en goed af te kaderen uitsluitend voor activiteiten)
- Apps (Eventbrite, MeetUp, Amigos etc.)
- Activiteiten agenda importeren van relevante partijen (handmatig)
- Googlen naar evenementen periodiek

Is er een betere manier om dit te doen?

Alvast dank :)

Beste antwoord (via Alandre op 23-05-2023 13:00)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jouw casus is de enige reden dat ik nog een FB account heb. Om evenmenten/festivals en artiesten te kunnen volgen. Echt alternatieven zijn er niet, buiten social media om. Voor elke artiest je inschrijven op nieuwsbrieven geeft een enorme berg mailverkeer en dat kost ook weer erg veel tijd en ergernis, en je mist toch weer dingen.

Mijn conclusie: Ik laat het zoals het is. Ik gebruik FB verder nergens voor. Je kan eventueel je gehele vriendenlijst verwijderen, en zo alleen dingen 'volgen'. Met de FB Purity browser plugin is reclame ook geen issue.
Alternatieven zoeken kost veel te veel tijd, en het is de geringe winst niet waard. Omdat ik mijn FB account al jaren heb, maar ik mij minder druk om het privacy aspect (en ik post zelf niets).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:35
Bij sommige dorpen/steden wordt je bij binnenkomst middels een lichtkrant geïnformeerd over waar je informatie kan vinden over evenementen. Ik heb lange tijd in Boxtel gewoond en kom daar nog redelijk vaak op bezoek, en daar zie je bij binnenkomst:

https://www.google.com/ma...6yf77w!2e0!7i16384!8i8192
(je ziet er op streetview geen zak van maar in werkelijkheid staat daar wel degelijk leesbare informatie :+ )

Verder wordt ook verwezen naar de website van de gemeente voor een evenementenkalender:
https://www.boxtel.nl/evenementenkalender

Bestaat zoiets niet ook voor de plaats/plaatsen/gemeente waar jij woonachtig bent?

[ Voor 8% gewijzigd door Daffie op 16-05-2023 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
De meeste steden (en dorpen) hebben een lokaal 'VVV'-kantoor die vroeger een fysiek krantje uitgaven met de activiteiten. Tegenwoordig zijn er natuurlijk websites. Bijv. voor Utrecht https://www.ontdek-utrecht.nl/agenda. Dus zoek even op 'VVV' + jouw woonplaats en je zult daar vast een overzicht kunnen vinden.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De Nee/Nee sticker van je brievenbus afhalen zodat je het lokale krantje weer krijgt. Daar staat vaak ook een agenda in.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SmurfLink schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:34:
De Nee/Nee sticker van je brievenbus afhalen zodat je het lokale krantje weer krijgt. Daar staat vaak ook een agenda in.
Een Ja/Ja-sticker is tegenwoordig volgens mij gebruikelijker voor dit doeleinde, maar idd via het lokale sufferdje zou je de meeste info wel moeten krijgen. Dat lokale sufferdje heeft soms ook een digitale versie, en sommige gemeentes verzamelen de vergunningsplichtige activiteiten ook in een overzicht.

Ander alternatief is nog om een leeg anoniem FB-account aan te maken om op die manier de gewenste partijen te volgen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

indebuurt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Neem een fake FB-account?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Bandsintown app voor de bands die er komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alandre
Dankjulliewel voor de reacties:).

Mogelijk heb ik mijn vraagstuk iets teveel toegespitst op lokale activiteiten en specifieke organisatoren.

Mijn interesse is activiteiten is breed en komt van verschillende organisatoren en aanbieders. Denk aan kroegen, theaters, sportclubs, bioscopen, gemeente, festivals, particulier/privé georganiseerd (Amigos bijv.). In de huidige oplossing zonder social media loop ik er tegen aan dat ik deze informatie gefragmenteerd moet verzamelen via verschillende kanalen.

In mijn hoofd heb ik een soort geniale app of software in gedachten die de activiteiten van al deze verschillende bronnen kan verzamelen en een overzicht en/of agenda genereert met relevante activiteiten. Eigenlijk een centraal en geïntegreerd portaal dat evenementen verzameld van verschillende partijen. Dit zonder gebruik te hoeven maken van social media. De vraag is echter of dat mogelijk en pragmatisch is.

Het meest logisch klinkt het vooralsnog om een dummy facebook account aan te maken (mbv dummy e-mail, vpn uitsluitend via de browser benaderen) en me aan te melden bij de relevante partijen. Mochten er nog meer suggesties zijn dan hoor ik die graag :).

[ Voor 6% gewijzigd door Alandre op 16-05-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
Alandre schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:53:
Het meest logisch klinkt het vooralsnog om een dummy facebook account aan te maken (mbv dummy e-mail, vpn uitsluitend via de browser benaderen) en me aan te melden bij de relevante partijen. Mochten er nog meer suggesties zijn dan hoor ik die graag :).
Links om of rechts om wordt je sowieso wel getrackt op het internet. Dummy account aanmaken om bij te houden welke activeiten/evenementen in je omgeving zijn is dus net zo effectief als gewoon weer een normale FB account aan te maken.

Ik vind dat je enigsinds te ver gaat met VPN browsen voor social media. Ben je een minister of iemand met een hoog geplaatste functie, dan kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar anders betwijfel ik of je interessant genoeg bent om je in de data berg specifiek op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:58

Whaam

Meer beter

[…]

Ik zit in eenzelfde situatie (met een wat andere aanleiding) en ben ook op zoek gegaan. Als je een laptop/desktop hebt kun je ook gebruik maken van Firefox Facebook Containers, die houdt je social media browsing apart van al je andere internetgebruik. Zelf nog niet in gebruik want het werkt niet op de ipad helaas, enkel desktop FF.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jouw casus is de enige reden dat ik nog een FB account heb. Om evenmenten/festivals en artiesten te kunnen volgen. Echt alternatieven zijn er niet, buiten social media om. Voor elke artiest je inschrijven op nieuwsbrieven geeft een enorme berg mailverkeer en dat kost ook weer erg veel tijd en ergernis, en je mist toch weer dingen.

Mijn conclusie: Ik laat het zoals het is. Ik gebruik FB verder nergens voor. Je kan eventueel je gehele vriendenlijst verwijderen, en zo alleen dingen 'volgen'. Met de FB Purity browser plugin is reclame ook geen issue.
Alternatieven zoeken kost veel te veel tijd, en het is de geringe winst niet waard. Omdat ik mijn FB account al jaren heb, maar ik mij minder druk om het privacy aspect (en ik post zelf niets).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Mogelijk heb ik mijn vraagstuk iets teveel toegespitst op lokale activiteiten en specifieke organisatoren.

Mijn interesse is activiteiten is breed en komt van verschillende organisatoren en aanbieders. Denk aan kroegen, theaters, sportclubs, bioscopen, gemeente, festivals, particulier/privé georganiseerd (Amigos bijv.). In de huidige oplossing zonder social media loop ik er tegen aan dat ik deze informatie gefragmenteerd moet verzamelen via verschillende kanalen.

In mijn hoofd heb ik een soort geniale app of software in gedachten die de activiteiten van al deze verschillende bronnen kan verzamelen en een overzicht en/of agenda genereert met relevante activiteiten. Eigenlijk een centraal en geïntegreerd portaal dat evenementen verzameld van verschillende partijen. Dit zonder gebruik te hoeven maken van social media. De vraag is echter of dat mogelijk en pragmatisch is.

In Amersfoort hebben we zoiets: https://www.tijdvooramers...enten/volledige-uitagenda

Geen idee, waar je woont, maar de meeste plaatsen zullen toch wel zoiets hebben? Of een gedrukte versie hiervan in het lokale krantje of zo. Ook geen idee of die uit agenda echt compleet is trouwens.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alandre
Ik heb me inmiddels met grote moeite kunnen aanmelden met een dummy account bij Facebook. Met behulp van dummy e-mails aangemaakt via SimpleLogin moest ik verschillende nieuwe accounts aanmaken nadat er meerdere geblokkeerd werden vanwege vermoedens van een bot account. Dit bleek achteraf afhankelijk van hoe normaal/realistisch de door mij opgegeven voor- en achternaam waren.

De Facebook Container Plugin en de Facebook Purity Plugin bleken erg nuttig waardoor de hoeveelheid spam/berichten bijna tot 0 te reduceren is. Merkte direct al weerstand bij de hoeveelheid informatie die op je afgevuurd wordt om maar te blijven consumeren/prikkelen. Heb nu praktisch alle irrelevante info met de Purity plugin gekortwiekt en me uitsluitend gericht op de evenementen pagina.

Dank voor de hulp/suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Heb dankzij de search dit topic gevonden , en aldus aan de FBpurity Extensie gegaan, voor Firefox. Helemaal vertrouwen doe ik hem niet, bijv dat die niet in de officiele Firefox extensies-repository staat, jammer. Maar hij werkt wel, haha, daar gaat het om.
Pagina: 1