Onbeperkte data via 4G router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 17:33
Goedemorgen allemaal,

Een kennis van mij heeft een autogarage op een afgelegen bedrijfslocatie, hier ligt geen glasvezel/coax/adsl. Toch zou hij graag een Wi-Fi netwerk willen voor een aantal apparaten (Kantine TV, laptop voor het uitlezen van auto's, iPad, chromecast audio etc.)

Gisteren ben ik op locatie geweest en zag ik dat pal tegenover het pand een celltower staat. Mij lijkt het dus een mooie oplossing om een router met een SIM slot te gaan gebruiken. Echter blijkt het vinden van een internet-only abonnement met daadwerkelijk onbeperkt internet nogal een opgave. Elke provider biedt een abbo met 'onbeperkt' internet, maar zodra je meer dan een X aantal GB per dag gaat gebruiken wordt je snelheid drastisch verlaagd of stopt de verbinding er in het algemeen mee. Dit is wel weer te heractiveren door het sturen van een SMS maar erg praktisch is dit natuurlijk niet.

Nu luidt mijn vraag: Kan iemand mij een geschikt abonnement aanbevelen? Of zijn er mogelijk nog andere oplossingen? Starlink is mogelijk, maar dit is een vrij hoge initiële kostenpost.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door MaxTheKing op 16-05-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58
Ik denk dat bij zakelijk internet via 4G wel meer mogelijk is.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Starlink apparatuur kun je sinds kort ook huren voor 15,- per maand volgens artikel op tweakers

nieuws: Starlink-hardware is nu ook te huur in Nederland en België

Dan komt de totaal prijs op 65,- + 15,- = 80,- per maand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8oNZeUQS5u1IMQ_lNN5s2KB5-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fbv1Ujj7pA0jilLwWWecvLOQ.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door bgrr op 16-05-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is de lokatie zo afgelegen dat er ook geen telefonie wordt geleverd of is de afstand tot de weg heel erg groot. Ik zou zeker zakelijk gewoon eerst bij KPN informeren wat de kosten zijn van een aansluiting. Aanvraag kan je doen via huisaansluiting.nl Verder heb je meer opties bij satelliet internet maar goedkoop is het niet.
Overigens moet je voor daadwerkelijk onbeperkt internet vaak bij tussenpartijen zijn die dat dan leveren, maar vaak bepaal je voor verbruik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:02
https://evenwifi.nl/ geen optie?

je kan makkelijk 1 TB verbruiken per maand zonder vraagtekens