Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yan S
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik zoek een specifieke oplossing voor mijn situatie.

Wonend en werkend op mijn zeilschip ben ik gelimiteerd in plaats, daardoor moet alles dubbel functies hebben.

Afgelopen jaar hebben we gewerkt met een Iphone 14 Pro max en dit geeft wel goed resultaat.
Ondanks de waterdichtheid nemen we niet het risicio om hiermee onderwater te gaan aangezien het zoutwater dit sowieso binnen de kortste keren kapot krijgt.

Daarbuiten zijn drone shots ook uniek omdat we in de mediterane wateren zijn in de zomer.

Mijn idee was om een combo waterdichte Action cam en drone als carrier te gebruiken.
Veel van deze drones zijn vaak zelf gebouwd en dat werkt allemaal super maar daaraan is een hobby verloren gegaan en ik wil iets 'off the shelf' kopen.

Mijn idee van Action cam is de GoPro ook wegens de livestream opties.
Wat raden jullie aan naar drone? Een standaard DJI en dan de go pro apart aankoppelen?

Graag alle ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je zegt dat je voor een "off the shelf" oplossing wil gaan. Waarom zou je dan een GoPro op een drone van DJI willen monteren en niet gewoon de camera van de DJI-drone zelf gebruiken?

Een drone waar een GoPro op gemonteerd kan worden, is vaak vele malen groter en zwaarder dan een kleine instapdrone van DJI (moet immers meer kunnen liften). Denk dat je met een DJI mini een veel compactere oplossing hebt met meer gebruiksgemak. Daarnaast heb je dan ook maar 1 apparaat om accu's voor op te laden, ipv de accu van de GoPro en van de drone apart.

En als je zelf ook een GoPro erbij hebt voor de onderwaterfootage: prima, koop die er lekker bij.

[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 16-05-2023 17:25 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yan S
Hmm, waarschijnlijk heb je gelijk. Hoopte ergens de combo te kunnen maken. Die mogelijks economischer had kunnen zijn en toch dezelfde kwaliteit.

[ Voor 80% gewijzigd door Yan S op 16-05-2023 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
DJI Mini 2 fly more combo. Fantastisch leuk ding voor het geld, heb hem zelfs sinds kort. Vliegt super makkelijk, prima beeld kwaliteit. En met de fly more combo mooi compleet met extra accu’s, een lader voor 3 accu’s etc. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yan S
Korte update, wat een opportuniteit gemist vandaag! Ik ben dus aan het zeilen in een baai in Mallorca, en Jef Bezos komt voorbij gevaren met zijn Yacht Koru.
Voor degeene die iets van schepen kennen is dit top van top... 500.000.000 dollar en gemaakt in Nederland.

Had ik hier een drone gehad dan waren dit wel echt unieke beelden geweest.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isbdadmhW8fi7QmOn2IZK8Vk9S0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zlzhq0y2zQkNZ2MDAy9x1vHs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hmb3IQ-fM8ikTj9_TCJSZEQN8Ns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sr5X8XvzggbpsLN6ac9m64z1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Yan S op 29-05-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wordt dat gewaardeerd/is het toegestaan dat je met je drone beelden maakt van iemands jacht? Lijkt mij behoorlijk inbreuk maken op iemands levenssfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yan S
Beelden van op afstand is hetzelfde als google maps je straat komt fotograferen en wereldwijd verspreid. Ik ga ook niet over zijn dek vliegen en van dichtbij hoge resolutie beelden nemen.

Ik woon hier op Anker in in een baai en sta elke 2 minuten met mijn boot op een foto. zodra er een drone dichtbij komt en echt specifiek mij begint te filmen ga ik ook op zoek naar de eigenaar van de drone. Zolang dit op afstand gebeurd zonder verdere inbreuk op mijn privacy is dit acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:25:
Wordt dat gewaardeerd/is het toegestaan dat je met je drone beelden maakt van iemands jacht? Lijkt mij behoorlijk inbreuk maken op iemands levenssfeer.
Beetje overdreven, vind je zelf ook niet?
Hoeveel mensen filmen er op straat? Of als je graag in de drone hoek wil blijven: hoe vaak wordt jij gefilmd door een drone, zonder dat je het in de gaten hebt?
Geloof me dat er meer van die dingen door de lucht vliegen dan dat jij en ik in de gaten hebben hoor!

En terug naar die jacht, TS maakt er geen documentaire over he?!
Het is een beetje zoals dat iemand je auto filmt of op foto vastlegt.....heel je levenssfeer naar de knoppen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Yan S schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:53:
Beelden van op afstand is hetzelfde als google maps je straat komt fotograferen en wereldwijd verspreid. Ik ga ook niet over zijn dek vliegen en van dichtbij hoge resolutie beelden nemen.

Ik woon hier op Anker in in een baai en sta elke 2 minuten met mijn boot op een foto. zodra er een drone dichtbij komt en echt specifiek mij begint te filmen ga ik ook op zoek naar de eigenaar van de drone. Zolang dit op afstand gebeurd zonder verdere inbreuk op mijn privacy is dit acceptabel
Op Google Maps worden dan ook alle mensen geblurd ;).
Als het zo gaat als je stelt dan ben ik het met eens dat het niet zo'n inbreuk maakt op iemands privacy en het acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Beetje overdreven, vind je zelf ook niet?
Hoeveel mensen filmen er op straat? Of als je graag in de drone hoek wil blijven: hoe vaak wordt jij gefilmd door een drone, zonder dat je het in de gaten hebt?
Geloof me dat er meer van die dingen door de lucht vliegen dan dat jij en ik in de gaten hebben hoor!

En terug naar die jacht, TS maakt er geen documentaire over he?!
Het is een beetje zoals dat iemand je auto filmt of op foto vastlegt.....heel je levenssfeer naar de knoppen! 8)7
Nee, niet overdreven. Op een jacht geniet je enige privacy en die heb je wat mij betreft als drone-eigenaar te respecteren (zoals TS in zijn reactie ook aangeeft te doen).

Ik vind je vergelijkingen maar deels opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:45:
[...]

Nee, niet overdreven. Op een jacht geniet je enige privacy en die heb je wat mij betreft als drone-eigenaar te respecteren (zoals TS in zijn reactie ook aangeeft te doen).

Ik vind je vergelijkingen maar deels opgaan.
Privacy, in zekere zin. Maar je bevind je wel gewoon op openbare wateren, en om je heen is een openbaar luchtruim. Dus mag je met een drone overvliegen en ook gewoon filmen.

Je gaat in een flat op 3 hoog achter ook niet in je nakie op het balkon zitten. Of nou ja, doe je dat wel dan kan het zijn dat je op Dumpert verschijnt.

Ben het verder wel met je eens dat mocht je dingen per ongeluk vastleggen met een drone, dat je uit fatsoen de beelden verwijderd.
Maar om nou te zeggen dat je direct om moet keren bij het zien van een jacht, dat vind ik toch echt te ver gaan.
Drone piloten hebben ook rechten!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Maar om nou te zeggen dat je direct om moet keren bij het zien van een jacht, dat vind ik toch echt te ver gaan.
Drone piloten hebben ook rechten!! 8)
Dat beweerde ik dan ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je suggereerde het wel. Het lijkt je behoorlijk inbreuk maken op iemands levenssfeer. Met andere woorden: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Ik stelde een vraag over of dat mag, omdat het in mijn ogen inbreuk op iemand levenssfeer maakt als je een jacht van heel dichtbij met een drone filmt. Dat vind ik nog steeds en ik vind dat niet overdreven. Ik heb nergens beweert dat je rechtsomkeert moest maken als er een jacht voor je dronelens komt. Met de reactie van TS had ik voldoende antwoord.
Pagina: 1