Toon posts:

Probleem met klusser/aannemer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• softblue
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-05 10:14
Hallo,

Wij hebben eind vorig jaar een woning gekocht. Begin dit jaar zijn we gestart met een verbouwing. Hiervoor hebben we via internet iemand gevonden die een groot deel voor rekening zou nemen. Hij is heel aardig en behulpzaam en had een eerlijke prijs, dus we zijn met hem in zee gegaan. In het begin ging het goed. Hij was hier veel en zijn werk is altijd netjes en vakkundig. Hij weet echt veel van alles af dus hij heeft ook tijdens de verbouwing geholpen met allerlei andere zaken en advies voor het gedeelte dat we zelf zijn gaan doen.

Wat we bij hem uit hadden staan waren grofweg twee delen. Het eerste deel zou volgens zijn tijdlijn in ongeveer een maand klaar zijn daarna zou hij starten met deel twee. Inmiddels zijn we dus ruim 3,5 maand verder en je raadt het al, eigenlijk is nog niks helemaal af. Hij is hier heel weinig en als hij komt is hij na 1,5 tot 2 uur weer weg. Hij heeft altijd zijn redenen paraat waarom hij er niet is. Dan is hij ziek, dan heeft hij een blessure opgelopen, kind gekregen (dit was vooraf dan wel bekend bij ons), geen oppas voor het kind, heftige ontsteking opgelopen etc. etc. Ik ben van nature misschien wat goedgelovig, ik geloof hem ook graag. Maar onze omgeving begint toch wel aan te geven dat ze zich zorgen. Hij heeft al vele keren mondeling aangeven dat iets over 1 of 2 weken af zou zijn en telkens is dat dus niet het geval. Mijn inschatting is, hij kan niet plannen, heeft thuis misschien probleem, teveel hooi op zijn vork.

Over de prijzen hebben we allemaal duidelijk afspraken maar de tijdlijn is alleen mondeling besproken. Mijn vraag is nu, wat zijn onze rechten? We zitten met de handen in het haar. We zijn met hem om tafel gaan zitten en hebben duidelijk proberen te maken dat dit ons veel stress op levert. We zitten gewoon in een niet af huis, we hebben noodgedwongen in het begin ook elders moeten wonen omdat het echt onleefbaar was. Het lijkt hem alleen niet zoveel te doen, hij ziet het niet echt in. Kletst er overheen.

Wat kunnen we nu doen? Hebben wij het recht om een deel van de klus terug te vragen omdat hij zich niet aan mondelinge tijdsafspraken houdt?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:51

KoudeAardbei

Moderator

Heb je al betaald?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:26
Het valt of staat een beetje bij of je al betaald hebt. Is dat nog niet gebeurd, dan zou ik aangeven dat je een ander in gaat huren.

Dan komt 'ie of inneens wel opdagen, of iemand anders maakt het af voor je. Win win.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
Geen cent meer betalen totdat die wat heeft opgeleverd, of zijn afspraken weer nakomt.

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:41
Ah dit klinkt bekend. Aannemers en plannen gaan volgens mij niet samen. Dat is in elk geval de ervaring die ik heb. Wanneer je net een kind gekregen hebt komt er uiteraard veel op je af. Wanneer je slecht slaapt loop je ook snel tegen allerlei lichamelijke klachten aan etc. Ik ben zelf ook door die fase gegaan (mijn aannemer niet, die kon gewoon niet plannen), dus het hoeft zeker geen lulkoek te zijn. Toen ik in die fase zat heb ik ook veel beloftes niet waar kunnen maken, of pas later. Dat is niet netjes, maar soms kom je terecht in een opeenstapeling van problemen en is het lastig dat netjes af te handelen. Dat gezegd hebbende heeft de aannemer bij ons er ook langer over gedaan. Ook hier kwam hij nog wel eens savonds even wat oplossen, terwijl het voor ons natuurlijk veel handiger is als er gewoon veel gebeurd op dezelfde dag. Wij moesten iedere keer toch weer het huis schoonmaken, want in een paar uur kan er bijvoorbeeld een hoop stof en andere zooi je huis in komen. Niet leuk en ik ben blij dat het voorbij is.

Je zegt tevreden te zijn met het werk dat geleverd is. Ik zou hem daarom het voordeel van de twijfel geven, ook al weet ik dat het een hoop energie kost en je langer in de zooi zit. Uiteindelijk is het gewoon het beste als de persoon die begonnen is het ook afmaakt en ik heb het vermoeden dat dat ook echt wel gaat gebeuren. Overigens moet je wel alleen betalen voor het werk wat ook gedaan is. Onze aannemer snapte dat zelf ook wel, dus zijn deelfacturen hadden altijd betrekking op werk dat al wel uitgevoerd was.

Aannemers zijn soms rare snuiters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik heb een aantal jaar geleden een waardeloze aannemer gehad. Mooie praatjes enzo.. Hij had wel mensen beschikbaar die direct konden beginnen en de prijs was ook nog eens aantrekkelijker tov de grotere aannemers die een flinke wachttijd hadden.
Die werknemers kwamen een paar dagen in de week in de avonduren en dat schoot natuurlijk niet op.
De offerte was een simpel papiertje waar uiteraard (domdom) geen concrete afspraken op stonden mbt de doorlooptijden, want ja.. het klonk allemaal zo geloofwaardig.
De materialen kwamen niet en telkens maar meer smoesjes en leugens. Uiteindelijk ben ik zelf maar alle leveranciers gaan opzoeken in de regio om te vragen of ze misschien wel kozijnen etc voor mij aan het maken waren. En ja, zo kom je nog eens iets te weten. (Hij had meerdere klussen lopen die volledig de mist in gingen en klanten die niet meer betaalden.)

Goed, maanden later ben ik hem thuis maar gaan opzoeken want op berichtjes en telefoontjes reageerde hij niet meer. Daarna heb ik een aangetekende brief gestuurd om hem in gebreke te stellen en op die manier er een eind aan te kunnen maken, want daar reageerde hij ook niet meer op.

Ik had gelukkig weinig last van het financiële stuk. Na een tijdje stuurde geen facturen meer EN leverde geen werk.
Daarnaast heb je ook het probleem dat wanneer je van de oude af bent, je ook niet direct een andere aannemer kunt vinden die wel morgen voor je gaat beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• softblue
We hebben helaas 75% van het totaal bedrag (heeel veel geld voor ons!) al betaald. Daarom heeft hij ons ook in de tang.

Hij heeft toen met die betalingen erg veel druk erop gezet. Mijn partner en ik zijn beiden nogal conflictvermijdend een meegaand. Hij is nogal een gladde prater en hij walst daarom enorm over ons heen. We hebben al eens een gesprek gehad met een familielid erbij die ook wat feller is. Maar wat ik zeg hij hij wil niet toegeven dat dingen niet volgens plan gaat. Hij geeft alles en iedereen de schuld maar kan niet toegeven dat hij het ook verkeerd inschat of dat het hemzelf even tegenzit. Dan zegt hij gewoon dat het volgende week af is, dat het zo gepiept is. En zijn we inmiddels weer 1,5 maand verder sinds dat gesprek. Hij is 2x geweest of zo sindsdien.

Ik ben echt super begripvol, als iemand maar duidelijk en eerlijk is over een situatie. Maar dat is dus niet het geval. We wisten dat hij een kind zou krijgen, hij had aangeven dan een weekje vrij te nemen. Ik heb hem nog heel duidelijk gevraagd, wil je niet langer vrij? Maar nee natuurlijk niet. En toen heeft hij dus toch meer dan 3 weken vrij genomen. En zo gaat het telkens. Je kan er niet van op aan. En dat frustreert enorm. Als iemand mij zegt joh, het zit allemaal tegen, het lukt me nu niet. Ben ik de laatste die daar moeilijk over gaat doen.

Verder zijn er ook wat dingetjes fout gedaan, die hij heeft beloofd op te lossen, maar hij schuift dat ook voor zich uit. Door een fout van hem is mijn partner ergens doorheen gevallen en daardoor door onze glazen voordeur gevallen. Gelukkig niet gewond. Nu zou hij dit oplossen. Wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind. Maar hij zegt telkens ja dat bestel ik wel mee als ik dat andere glas bestel. Wij zitten nu al twee maanden zonder glas in de voordeur. Dat kan toch eigenlijk niet? Ik weet helemaal niet of wij verzekering technisch nu wel goed gedekt zijn.

Het grooste deel van de klus moet nog komen, een complete aanbouw. Op dit tempo gaat het waarschijnlijk een jaar duren. Ik zie er enorm tegenop dat dit hele gedoe van onduidelijkheid nog een jaar moet duren. Ook als we al betaald hebben, hebben we dan geen rechten? Als we nu over het tweede deel een tijdsplanning op papier gaan zetten, hebben we dan wel rechten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
De aannemer brengt 'een werk van stoffelijke aard' tot stand (of dat was althans jullie bedoeling) en daarmee kwalificeert deze overeenkomst waarschijnlijk tot een overeenkomst van aaneming van werk. De 'klusser' is daarmee een aannemer, ook al gebruiken veel mensen in het dagelijks taalgebruik het woord aannemer alleen voor een professional die allerlei andere partijen inschakelt. Een fietsenmaker is bijvoorbeeld ook een aannemer.
softblue schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:02:
Wat we bij hem uit hadden staan waren grofweg twee delen. Het eerste deel zou volgens zijn tijdlijn in ongeveer een maand klaar zijn daarna zou hij starten met deel twee. Inmiddels zijn we dus ruim 3,5 maand verder en je raadt het al, eigenlijk is nog niks helemaal af.
De aannemer komt de overeenkomst dus niet na. Je bent immers een tijdpad overeengekomen en dat is een voorwaarde die de aannemer ook moet nakomen.
Wat kunnen we nu doen? Hebben wij het recht om een deel van de klus terug te vragen omdat hij zich niet aan mondelinge tijdsafspraken houdt?
Je kunt altijd opzeggen, maar dat betekent niet per se dat je geld terug krijgt. Ontbinden van de overeenkomst (waar jij op lijkt te doelen) is een andere mogelijkheid, maar alleen als de aannemer (blijvend) niet nakomt. En jij draagt de bewijslast dat de aannemer in verzuim verkeert als de aannemer dat betwist.

Er is geen vormvereiste voor deze specifieke overeenkomst en dus mag het ook mondeling, maar daarmee hebben jullie het jezelf vrij ingewikkeld gemaakt. Want waaruit blijkt nu dat de aannemer in verzuim verkeert?

Stap één lijkt mij dus dat jullie het tijdpad alsnog schriftelijk vastleggen en bij overschrijding daarvan de aannemer aanmanen of op voorhand al duidelijk maken dat de aannemer direct in verzuim verkeert als de termijn wordt overschreden.

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou/jullie.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:32
Het spijt me maar dit wordt helemaal niks meer. Je kan toch niet 2 maanden zonder glas in de voordeur zitten. Dit gaat een heel dure les worden ben ik bang.

Officieel in gebreke gaan stellen, zowieso geen cent meer betalen en vorderen dat het werk binnen een redelijke termijn uitgevoerd gaat worden. Dat gaat niks brengen maar dan heb je hem officieel de tijd gegeven om het op te lossen. Breng de rechtsbijstand of advocaat maar alvast in stelling, ik hoop dat je wel een factuur of contract heb m.b.t. die eerdere betaling en dat je niet een smak geld zwart aan een beunhaas heb gegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:08
@softblue

Zoals @Lollercopter ook zegt geloof ik niet dat dit nog wat gaat worden.
Ik zou je rechtsbijstandverzekering informeren hoe dit aan te pakken, en als je die niet hebt: https://www.das.nl/on-demand

Misschien valt er te ontbinden, en geld terug te krijgen.
Maar aangezien dat hij zat te pushen op de betalingen, denk ik dat hij het geld nodig had om een ander gat te dichten.

Sowieso niks meer betalen vooraf. Betaal in termijnen per ding dat klaar is.
Laatste betaling is normaal volgens mij 10% na oplevering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 16:42

flessuh

Set sail for fail!

Klusser/grote aannemer maakt tegenwoordig niet veel uit hoor. Zelf ervaring met een grote aannemer die wat moet repareren wat ik in September vorig jaar heb aangegeven..
Men heeft zo veel werk voor handen dat het ze niks kan / lijkt te schelen.

Beste is inderdaad een brief sturen en termijn stellen... meest praktische is inderdaad rechtsbijstand inschakelen. Die zullen waarschijnlijk hetzelfde aanraden.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kan dit je helpen?

ingebrekestelling

https://www.interpolis.nl...mer-is-niet-op-tijd-klaar

[Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 16-05-2023 13:36]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:35
Jullie worden genaaid en dat besef moet nog landen proef ik zo.
Wat de beste aanpak is, geen idee. Ik zou beginnen bij de rechtsbijstand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:14
Normaal gesproken doe je wel een aanbetaling bij de aannemer, maar dit is meestal rond de 25 procent. Wij kregen dat voorstel ook, maar omdat ik de aannemer verder niet kende heb ik voorgesteld eerst 12,5 procent vooruit te betalen en die andere 12,5 procent te verwerken in de komende termijnen.

75 procent vooruit betalen is vragen om problemen. Als de man komt te overlijden, langdurig ziek raakt, failliet gaat of anderzins zijjn afspraken niet na kan komen heb je een groot probleem.

Nu kun je eigenlijk maar 2 dingen doen:

- vriendelijk blijven vragen, begrip tonen en hopen dat hij alles afmaakt.
- vorderen en claimen (al denk ik dat dit de zaak alleen nog maar verder vertraagt. Jullie moeten nog iets van hem, hij heeft zijn geld al binnen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:21
Ik zou niet weten hoe je deze situatie het beste kunt aanpakken. Jullie hebben een fout gemaakt door 75% aanbetaling te doen (sorry, maar dat was echt heel erg onverstandig) en daar ondervind je nu de gevolgen van. Als je niet zoveel had betaald dan was het veel makkelijker om de beste man tot actie te bewegen; nu wordt dat heel moeilijk. Ook al heb je een wettelijk recht, in de meeste gevallen worden de verhoudingen er niet beter op als je dit wettelijk recht voor de rechter gaat halen.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Rechtsbijstandsverzekering?

Zo ja dan die inschakelen en niet verder lezen.

Zo nee, dan kort gezegd (bij voorkeur per aangetekende brief) in gebreke stellen en redelijke termijn voor nakoming stellen, wordt die niet nagekomen dan de overeenkomst ontbinden en je geld terugeisen.

Dat laatste zal wel problematisch worden, dus dan naar de kantonrechter en een vonnis halen. Als je een beetje schriftelijk vaardig bent kan je dat zelf, dan betaal je alleen de deurwaarder voor het in een dagvaarding plakken van je verhaal en dat betekenen aan de aannemer, en het griffierecht. Het belangrijkste is dat je de overeenkomst en de tekortkomingen goed uit de verf laat komen en je ingebrekestelling goed is.

Voor het opstellen van een dagvaarding kan je ook naar een advocaat, een deurwaarderskantoor met incasso-praktijk, een goedkopere jurist niet zijnde een advocaat, of een rechtsbijstandsverzekeraar die ook tegen vaste tarieven simpele zaken doet (volgens mij biedt DAS zoiets aan?). Kwaliteit wel erg wisselend.

Mooi fout is niet lelijk

• softblue
Bedankt voor al jullie reacties.

Even voor de duidelijkheid we hebben niet 75% aanbetaald maar ook middels deelbetalingen zitten we nu op dit percentage van het totaal bedrag. Alsnog misschien niet handig. Hoe dan ook heeft hij mijn partner weten te overtuigen het bedrag ter plekke over te boeken (hij zette er wel druk op en wist er een mooi lulverhaal van te maken). Dus dit is nu eenmaal de situatie waar we in zitten.

We hebben nog wat mensen gesproken die in vergelijkbare situaties hebben gezeten, die raden ons een juridische procedure af. kost nog meer stress volgens hen. Ik denk dat we maar nogmaals een gesprek met hem proberen te voeren. En het nog een paar maanden aan kijken vorens we het juridische traject in gaan.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
softblue schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:47:
Bedankt voor al jullie reacties.

Even voor de duidelijkheid we hebben niet 75% aanbetaald maar ook middels deelbetalingen zitten we nu op dit percentage van het totaal bedrag. Alsnog misschien niet handig. Hoe dan ook heeft hij mijn partner weten te overtuigen het bedrag ter plekke over te boeken (hij zette er wel druk op en wist er een mooi lulverhaal van te maken). Dus dit is nu eenmaal de situatie waar we in zitten.

We hebben nog wat mensen gesproken die in vergelijkbare situaties hebben gezeten, die raden ons een juridische procedure af. kost nog meer stress volgens hen. Ik denk dat we maar nogmaals een gesprek met hem proberen te voeren. En het nog een paar maanden aan kijken vorens we het juridische traject in gaan.
Daarom moet je het ook via de rechtsbijstand laten lopen. Die nemen je de stress van de juridische weg juist af door alles over te nemen.

Zoals je het schrijft verwacht je zelf ook niet dat dit over een paar maanden beter gaat en zit je al die tijd in een onbewoonbaar huis en dubbele kosten omdat je zelf elders moet wonen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:24
Klinkt alsof de man al op een volgende klus zit. Jullie geld is al uitgegeven en dus zijn jullie minder belangrijk geworden. Een leer voor de volgende keer. Zorg dat je druk op de ketel kunt blijven houden. Voor nu, vraag hem hoe je hem kunt helpen zoveel mogelijk tijd (als nodig is) aan jouw klus te spenderen. Het echte verhaal moet er namelijk ‘uit’. Loop met hem de nog resterende werkzaamheden door en maak samen een planning en een duidelijke afspraak over het resterende bedrag. Maak het voor hem weer haalbaar en aantrekkelijk.
Als hij ramvast zit in een volgende klus of klussen zou ik hem heel duidelijk maken dat jullie klus eerst af moet. Leg dit vast, want bij geen beweging/medewerking heb je direct voldoende juridisch bewijs.

[Voor 15% gewijzigd door GroeneWandelaar op 20-05-2023 09:13]

• GroeneWandelaar
Mocht bovenstaande niet werken doordat hij weigert, dan weet je ook direct hoe laat het is en kun je dit als bewijs aanvoeren.

• softblue
Wij wonen inmiddels in het huis hoor. Dus dubbele kosten hebben we er niet van.

Ja wij willen zeker weer met hem in gesprek. Maar hij zegt dus nu een ernstige onsteking, operaties te hebben. Dan ga je natuurlijk niet lopen eisen dat iemand komt. Even afwachten, er zit niets anders op.

We hebben helaas geen rechtsbijstand verzekering.

• GroeneWandelaar
softblue schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:22:

Ja wij willen zeker weer met hem in gesprek. Maar hij zegt dus nu een ernstige onsteking, operaties te hebben. Dan ga je natuurlijk niet lopen eisen dat iemand komt. Even afwachten, er zit niets anders op.

Niet om belerend te klinken hoor, maar waarom heb je die niet afgesloten?
Je kunt alsnog juridisch gezien hulp krijgen (ja dat kost geld) en zoals iemand anders hier al schreef begint het bij een ingebrekestelling, daar zijn templates voor. Je moet dan wel goed je afspraken op papier hebben en deze kunnen overleggen.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:29
Oei. Ik weet het, het is een dure verzekering (ik meen de duurste bij mij), maar heeft zich al meer dan terugbetaald.
Te laat hiervoor*, maar wel goed om te hebben.

*Alhoewel, volgens mij zijn er verzekeringen die je ook 'per zaak' kunt nemen.
Zoals bij DAS. En er zijn er meer. Die zou ik dan zeker benaderen.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:33
Betaal in ieder geval geen cent meer tot het af is. Ik ben ook wel benieuwd dat als de aanbouw nog moet komen, hoe je dan met deelbetalingen al op 75% zit.

Het klinkt als een zeer manipulatief persoon, die je zelfs zo ver krijgt ter plekken geld over te laten maken. Heel knap, gezien de staat van je huis.

Ik denk dat als je geen juridische hulp erbij haalt dit een nachtmerrie wordt. Vergeet niet dat het helemaal niet hoeft uit te draaien op een rechtzaak of iets, wellicht dat een beetje druk ook al helpt. Dan loopt hij niet over je heen en weet hij dat jullie serieus zijn.

Er kan wel van alles met hem zijn, maar je doet zaken met hem, het is jouw geld, het is geen vriend van je. Laat je niet manipuleren.

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:14
Mocht het tot een juridisch traject komen, zoek alvast even uit of het om een eenmanszaak gaat of een BV. Dat kan voor hem behoorlijke gevolgen hebben v.w.b. de aansprakelijkheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:25
Inderdaad uitbesteden die handel, de moeite en stress kosten je uiteindelijk meer.

Dat er nu weer wat aan de hand is met hem zou wel heel goed uitkomen he ;) dus iemand die geen emotionele band/gevoel met de man heeft zodat deze zaak snel opgelost is.

Buiten dit alles, duidelijk dat jullie een goed hart hebben! Altijd mooi om te zien d:)b

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:14
Wat @Real zegt klopt. Je hebt nog geen afspraken over een planning op papier. Je moet z.s.m. een dossier opbouwen.

Dit kan door bijvoorbeeld door een email te sturen met alle afspraken die gemaakt zijn en afsluitend een voorstel hoe nu verder te gaan. Naast dat je hiermee mondelinge afspraken schriftelijk bevestigd, voer je ook de druk voor hem op om zijn afspraken na te komen. Je kan in zo'n email prima je medeleven uiten over zijn persoonlijke situatie, maar tegelijkertijd kan je ook aangeven welke consequenties deze situate voor jullie leven heeft. Ook zou ik duidelijk vermelden hoe je zijn betalingstermijnen direct bent nagekomen en welke werkzaamheden niet zijn afgerond.

Als dat goed gaat probeer dan toekomstige belangrijke gebeurtenissen waar hij wederom de fout in gaat weer op papier te krijgen. Als het niet goed gaat heb je alvast een dossier opgebouwd waar een jurist iets mee kan, maar hopelijk komt het niet zo ver.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:51
Truus01 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Oei. Ik weet het, het is een dure verzekering (ik meen de duurste bij mij), maar heeft zich al meer dan terugbetaald.

Lijkt me sterk, een rechtsbijstandverzekering is vaak tientjeswerk.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:29
Navi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:27:
Lijkt me sterk, een rechtsbijstandverzekering is vaak tientjeswerk.
Nu dus maar even nagekeken, je hebt gelijk. De autoverzekering en woonverzekering zijn zo'n €200 per jaar meer. Neemt niet weg dat de rechtsbijstandverzekering geen tientjes werk is, is toch ook zo'n €300/jr.
Mijn redenatie stamt vast nog uit de tijd dat ik huurde en een andere auto had... Goed om het toch weer eens op het netvlies te hebben.

De zorgverzekering is het duurst!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou alsnog een rechtsbijstandverzekering afsluiten. Kost je ongeveer 10 euro per maand.
Daar heb je voor dit conflict niks aan, maar voor toekomstige zaken wel (waaronder eventuele gevolgen nav zijn werkzaamheden lekkage ed).

Tweede punt is de betaling van 75% die blijkbaar niet synchroon loopt met de werkzaamheden. Kun je ook niets aan doen achteraf.

Wij hebben dezelfde ervaring gehad met een timmerman (vage kennis van vroeger). Ook niets op papier behalve mondelinge afspraken waar hij zich niet aan hield. En zoals bij jou ook vaak aan het eind vd middag een paar uurtjes na een andere klus. En toen hij bijna klaar was (90% ongeveer) kwam een factuur van 30k. Toen heb ik gezegd dat ie eerst alles afmaakt en dat we daarna 25k betalen zoals vooraf afgesproken.
Hij werd wel boos natuurlijk maarja uiteindelijk heeft ie het afgemaakt en voor andere projecten hebben we een andere vakman genomen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-06 09:47
Truus01 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Zo duur is dat niet. In mijn geval heb ik het gecombineerd met de verkeersrechtsbijstand (auto) die vrijwel iedereen heeft. Consument en Wonen is bij mij 101 euro/jaar - kan vast elders goedkoper. Gelukkig niet nodig gehad maar zeker als je een huis koopt, te klussen en installaties hebt is het de moeite waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:16
Als er al 75% betaald is en er nog bijna niet gebeurt is, dan kan je er vanuit gaan dat jullie geld is gebruikt om problemen met een vorige klant op te lossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:27

Waarom afwachten? Vervelend voor hem dat hij ziek is maar dat is ondernemersrisico. Hij moet gewoon de afspraken met jullie nakomen. Hoe hij dat doet is niet jullie probleem maar dat van hem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pejdref
Heb je referenties van waar hij klussen heeft gedaan? Ik zou toch eens op wat onderzoek gaan als ik jou was en niet nog meer gaan zitten afwachten.

Dit leest als een klassiek oplichtingverhaal namelijk. 101 excuusjes en druk zetten om te betalen.
Hoeveel werk is er daadwerkelijk al gedaan?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:05
Je hebt empathie en dat is een hartstikke fijne eigenschap, alleen heeft de andere partij dat niet. Die valt elke avond zonder morren in slaap als jij de dichtgetimmerde voordeur op slot probeert te doen. Dit is geen oplichter, hij kan gewoon niet plannen en is daardoor de helft van zijn werkbare tijd kwijt aan balletjes hooghouden bij ontevreden klanten. Pleur die empathie van je het raam uit (die is toch al kapot :P) en zeik dit figuur zo hard af dat hij je smeekt of hij alsjeblieft de klus af mag maken. Acht uur per dag voor onbepaalde tijd, zijn overige klussen doet hij maar in het weekend of in de nacht. Niet jouw probleem.
En zorg er ook voor dat jij de meest intimiderende klant blijft (nee, niet gaan slaan :+) want als een andere klant moeilijk gaat doen zak je weer een plekje op de ranglijst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 6R15
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:36
Wie betaald bepaald.

En dat is dus ook je stok om mee te slaan de betalingen, als je deelafspraken maakt dan betaal je nadat een deel is afgemaakt (zit al een beetje in de naam hé) en een kleine aanbetaling is ook gebruikelijk voor materiaal, maar nu je teveel hebt betaald heb je geen stok meer om mee te slaan.

Zoals andere al hadden verteld je bent opgelicht en aanpakken is nu heel moeilijk, je kan hem in gebreken stellen maar ik weet vrijwel zeker dat hij je gaat bellen om verhaal te halen "Ik was toch ziek? Ik heb toch gewerkt? Als je mij het leven zuur gaat maken kom ik helemaal niet meer! Mijn kind was toch ook ziek dat begrijp je toch? Heel mijn familie en al mijn vrienden zijn gekidnapt en ik moet geld hebben kan je de laatste 25 % even overmaken?

Oplossing voor nu geen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• softblue
Pejdref schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:16:
Heb je referenties van waar hij klussen heeft gedaan? Ik zou toch eens op wat onderzoek gaan als ik jou was en niet nog meer gaan zitten afwachten.

Dit leest als een klassiek oplichtingverhaal namelijk. 101 excuusjes en druk zetten om te betalen.
Hoeveel werk is er daadwerkelijk al gedaan?
Via via waren alle klussers aannemers tot 2 jaar al volgeboekt. Dus uiteindelijk hem online gevonden. Ik heb wel gedegen onderzoek gedaan op letterlijk alles dat ik kon vinden, alle namen, kvk nummers, bankrekeningnummers, e-mailadressen, woonadres etc. Alles heb ik door google en politie check gehaald. Ik kon niks negatiefs vinden. Enkel een paar goede reviews gevonden.

We gaan vanavond even met met familie bespreken wat nu een goede volgende stap is. Hij heeft zich voor de komende periode namelijk weer afgemeld omdat hij nog steeds met die ontsteking loopt.... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• softblue
6R15 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 01:10:
Wie betaald bepaald.

En dat is dus ook je stok om mee te slaan de betalingen, als je deelafspraken maakt dan betaal je nadat een deel is afgemaakt (zit al een beetje in de naam hé) en een kleine aanbetaling is ook gebruikelijk voor materiaal, maar nu je teveel hebt betaald heb je geen stok meer om mee te slaan.

Zoals andere al hadden verteld je bent opgelicht en aanpakken is nu heel moeilijk, je kan hem in gebreken stellen maar ik weet vrijwel zeker dat hij je gaat bellen om verhaal te halen "Ik was toch ziek? Ik heb toch gewerkt? Als je mij het leven zuur gaat maken kom ik helemaal niet meer! Mijn kind was toch ook ziek dat begrijp je toch? Heel mijn familie en al mijn vrienden zijn gekidnapt en ik moet geld hebben kan je de laatste 25 % even overmaken?

Oplossing voor nu geen
Nouja het was gewoon 1 offerte. Maar voor mij voelt het als twee delen omdat het ene deel dus binnen in huis was en het andere deel dus een te realiseren aanbouw betreft. Ik vond het ook heel raar dat we daar al wel voor moesten betalen terwijl hij binnen nog bezig was. En ik wilde dus ook niet betalen. Maar mijn vriend had het geld dus overgemaakt toen ik heel even weg was. Dat is heel dom, dat weet ik, dat weet hij. Dat weten jullie allemaal. Maar het is wel nu eenmaal de situatie nu. Nu gaan we uitzoeken wat we nu kunnen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pejdref
Als je geen rechtsbijstand hebt kun je ook eens informeren bij het juridisch loket overigens.
Succes/sterkte ermee in ieder geval.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:52
Je kan ook aangeven dat je bij hem op bezoek wil komen om een gesprek te hebben. Iets met berg en Mohamed ;) Als hij dat weigert dan heb je ook een volgende stap om verder te gaan.

Zoals aangegeven is het bij het juridisch loket is een goede stap. Zeker als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
RonnieKo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Je kan ook aangeven dat je bij hem op bezoek wil komen om een gesprek te hebben. Iets met berg en Mohamed ;) Als hij dat weigert dan heb je ook een volgende stap om verder te gaan.

Zoals aangegeven is het bij het juridisch loket is een goede stap. Zeker als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt.
Precies even langsgaan met een bloemetje ;)

PS2 SRSM Moon

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:32
Jullie zijn heel begripvol natuurlijk, maar ik zou met een advocaat eisen dat de overeenkomst voor de aanbouw opgebroken wordt (in verband met wanprestatie van zijn kant) en dat het geld voor de aanbouw z.s.m. weer retour dient te komen. Dan zal hij waarschijnlijk zeggen dat er al spullen zijn besteld of ander werk gedaan is etc. maar dat moet hij hard gaan maken. Zo te horen is daar nog niks voor gedaan of besteld dus dat kan hij nooit hard maken. Vervolgens kan je hem zo nodig via de rechter dwingen om dat geld terug te betalen en kan je door met je leven. Maar hopelijk is het geen kale kip...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vervelend natuurlijk dat hij ziek is. Gek genoeg geloof ik dat in deze situatie niet helemaal. Je zou eens gewoon 's ochtends moeten kijken waar hij met z'n bus naar toe rijdt. Tien tegen één dat ie gewoon aan het werk is op een andere klus.

Die 25% die hij nog moet krijgen, daar is het kennelijk te veel werk voor.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee