Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 00:24
Beste Tweakers,

Al enige tijd kamp ik met een vervelend probleem, op 13-04 zou mijn kaart ontvangen zijn door webwinkel. Ik had een RMA aangevraagd, omdat mijn videokaart problemen ondervond sinds ik hem heb (ongeveer een jaar). Echter wacht ik nu al net geen 5 weken en geven zij aan dat het nog wel 5-6 weken kan duren vanaf nu voordat mijn kaart is gerepareerd/vervangen. Volgens hun zal ik van hun een tijdelijke kaart ontvangen als mijn RMA proces nog loopt in de laatste week van juni. Het is toch belachelijk dat zij willen dat ik 10 weken wacht op een vervangende kaart? Los van de geleden schade ivm thuiswerk en studie... Ik heb aangegeven dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden omdat 10 weken/ 2,5 maand mij te gortig is om een kaart te vervangen, zij hebben exact hetzelfde model gewoon op voorraad maar vragen van mij dat ik even 10 weken wacht op een nieuwe. Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat het zo lang moet kosten. Iemand hier met enige ervaring omtrent een dergelijke situatie? Alle tips zijn welkom :)

[Voor 1% gewijzigd door br00ky op 16-05-2023 11:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:59

nelizmastr

Goed wies kapot

webwinkel repareert de kaart niet zelf, zij moeten hem naar Sapphire opsturen en zij moeten de kaart onderzoeken en evt. een nieuwe sturen aan webwinkel.

Ja ze zouden coulant kunnen zijn, maar het is webwinkel. Zij zijn goedkoop, en zoals je weet is goedkoop duurkoop. Een vriend van me heeft zelfs met juridische stappen moeten dreigen om zijn geld terug te vorderen toen ze in gebreke bleven een videokaart te leveren, waar ook >1mnd niet geleverd werd ondanks op voorraad zijn, maar plots voor €100 meer.

[Voor 6% gewijzigd door br00ky op 16-05-2023 11:16]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

elkdpower-02 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 02:02:
Beste Tweakers,

Al enige tijd kamp ik met een vervelend probleem, op 13-04 zou mijn kaart ontvangen zijn door webwinkel. Ik had een RMA aangevraagd, omdat mijn videokaart problemen ondervond sinds ik hem heb (ongeveer een jaar). Echter wacht ik nu al net geen 5 weken en geven zij aan dat het nog wel 5-6 weken kan duren vanaf nu voordat mijn kaart is gerepareerd/vervangen. Volgens hun zal ik van hun een tijdelijke kaart ontvangen als mijn RMA proces nog loopt in de laatste week van juni. Het is toch belachelijk dat zij willen dat ik 10 weken wacht op een vervangende kaart? Los van de geleden schade ivm thuiswerk en studie... Ik heb aangegeven dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden omdat 10 weken/ 2,5 maand mij te gortig is om een kaart te vervangen, zij hebben exact hetzelfde model gewoon op voorraad maar vragen van mij dat ik even 10 weken wacht op een nieuwe. Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat het zo lang moet kosten. Iemand hier met enige ervaring omtrent een dergelijke situatie? Alle tips zijn welkom :)
Geleden schade? Slecht argument, want dit is je eigen verantwoordelijkheid. Geen enkele webwinkel gaat "geleden schade" vergoeden bij een videokaart. Dan had je een systeem met next -day bussiness support moeten kopen.

Overigens is het niet heel gek dat ze je geen nieuwe kaart uit voorraad gaan geven. Hoe vervelend dat ook is. Ontbinden van de koopovereenkomst geef ik je weinig kans op zolang de webshop nog communiceert bezig te zijn met onderzoeken of de kaart daadwerkelijk defect is.

[Voor 0% gewijzigd door br00ky op 16-05-2023 11:15]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58

Croga

The Unreasonable Man

Jeroenneman schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:56:
Geleden schade? Slecht argument, want dit is je eigen verantwoordelijkheid. Geen enkele webwinkel gaat "geleden schade" vergoeden bij een videokaart. Dan had je een systeem met next -day bussiness support moeten kopen.
De wet stelt dat de verkoper verplicht is de zaak binnen een redelijke termijn en zonder overlast voor de koper te herstellen. Daar is geen eigen verantwoordelijkheid buiten het rekening houden met de wet. Er is hier overduidelijk wél overlast voor de koper en verkoper weet dat ook anders zou er geen vervangende kaart aangeboden worden. Dat dit pas na 2.5 maanden gedaan wordt betekend dat men willens en wetens wél overlast veroorzaakt.
Overigens is het niet heel gek dat ze je geen nieuwe kaart uit voorraad gaan geven. Hoe vervelend dat ook is. Ontbinden van de koopovereenkomst geef ik je weinig kans op zolang de webshop nog communiceert bezig te zijn met onderzoeken of de kaart daadwerkelijk defect is.
De wet stelt dat de koper de keuze heeft voor herstel of vervanging. TS heeft om vervanging gevraagd. Verkoper levert dit niet en is daarmee in gebreke wat, mijns inziens, een ontbinding rechtvaardigd.

In dit alles zijn twee belangrijker punten:
1. Onze wetten zijn doorspekt van redelijkheid en billijkheid. Welke termijn redelijk is is altijd lastig vast te stellen maar 2.5 maanden is dat zeker niet.
2. IANAL!! Niets van wat hier staat kan gezien worden als juridisch advies (een disclaimer die mijns inziens inherent is aan alle posts op een openbaar forum)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Croga schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:11:
[...]

De wet stelt dat de verkoper verplicht is de zaak binnen een redelijke termijn en zonder overlast voor de koper te herstellen. Daar is geen eigen verantwoordelijkheid buiten het rekening houden met de wet. Er is hier overduidelijk wél overlast voor de koper en verkoper weet dat ook anders zou er geen vervangende kaart aangeboden worden. Dat dit pas na 2.5 maanden gedaan wordt betekend dat men willens en wetens wél overlast veroorzaakt.

[...]
Overlast dat je niet kunt thuiswerken? Daar zit geen consumentenbescherming op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Alles valt of staat met de afspraken die je hebt gemaakt. Nu is de winkel expres wat vaag in de communicatie, dat moet je proberen er uit te halen. Hier staat een prima stappenplan

Nu is 5 weken voor een technisch ingewikkeld product geen onredelijke termijn, maar het dubbele is dat mogelijk wel. Of je dan bij de waarschuwing dat het wellicht 10 weken kan gaan duren meteen recht hebt op ontbinding van de koopovereenkomst denk ik niet.

Het is verstandig om nu eerst met de winkel een afspraak te gaan maken, als die afspraak niet wordt nagekomen en/of de reparatietermijn waaraan ze willen committeren is onredelijk, dan kun je om een tijdelijke, vervangende kaart vragen. Als de termijn onredelijk is en ze wensen geen tijdelijke, vervangende kaart te regelen dan kun je overgaan tot ontbinding.

Het zal niet makkelijk zijn om je recht te halen, en je hebt er wellicht een juridische blafbrief bij nodig.

@Croga Zonder ernstige overlast, groot verschil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

1. Onze wetten zijn doorspekt van redelijkheid en billijkheid. Welke termijn redelijk is is altijd lastig vast te stellen maar 2.5 maanden is dat zeker niet.
Eigenlijk het tegenovergestelde. Gecodificeerd recht wordt getoetst aan redelijkheid en billijkheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Ik zie dat de winkel in kwestie (ik verwacht dat een mod op elk moment de webshopnaam zal anonimiseren conform beleid) aangesloten is bij het Qshops keurmerk.

Ik heb even snel rondgekeken op die Qshops website en ze geven o.a. aan dat ze aan klachtenbemiddeling doen, misschien is dat nog een goede middenweg voordat je er echt een juridisch traject van maakt.

https://www.qshops.org/pages/klacht_melden

Je ziet wel eens dat (web)shops in beweging komen als ze druk voelen vanuit zo'n keurmerk, zeker als het om een geschil gaat waarbij de voorwaarden van dat keurmerk in geding kunnen komen. En ze dus risico lopen om het keurmerk kwijt te raken.

[Voor 23% gewijzigd door Daffie op 16-05-2023 10:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
nelizmastr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:53:
webwinkel repareert de kaart niet zelf, zij moeten hem naar Sapphire opsturen en zij moeten de kaart onderzoeken en evt. een nieuwe sturen aan webwinkel.

Ja ze zouden coulant kunnen zijn, maar het is webwinkel. Zij zijn goedkoop, en zoals je weet is goedkoop duurkoop. Een vriend van me heeft zelfs met juridische stappen moeten dreigen om zijn geld terug te vorderen toen ze in gebreke bleven een videokaart te leveren, waar ook >1mnd niet geleverd werd ondanks op voorraad zijn, maar plots voor €100 meer.
Nou ja, ik heb in februari 2022 € 387,60 betaald voor een rx6600. Dat is echt te veel, maar goed, het was de markt op dat moment die niet lineair liep met msrp ivm crypto en scalpers

[Voor 4% gewijzigd door br00ky op 16-05-2023 11:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
[...]

Hun leverancier zou volgens hun de kaart al 3-4 weken hebben zonder update, lijkt me toch echt sterk, tenzij de leverancier ergens in Azië ligt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens hun zal ik van hun een tijdelijke kaart ontvangen als mijn RMA proces nog loopt in de laatste week van juni
Stel voor dat je die deze week nog krijgt? Dan is voor jou de overlast beperkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:54
elkdpower-02 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Hun leverancier zou volgens hun de kaart al 3-4 weken hebben zonder update, lijkt me toch echt sterk, tenzij de leverancier ergens in Azië ligt...
Je kan ook gigabyte een email sturen met je Serie nummer vragen of ze deze al ontvangen hebben,
ik weet uit ervaring dat webshops ook kaarten op de plank laten liggen tot ze er aantal hebben om verzendkosten te besparen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:06
[...]

[...]

De wet stelt dat de koper de keuze heeft voor herstel of vervanging. TS heeft om vervanging gevraagd. Verkoper levert dit niet en is daarmee in gebreke wat, mijns inziens, een ontbinding rechtvaardigd.

2. IANAL!! Niets van wat hier staat kan gezien worden als juridisch advies (een disclaimer die mijns inziens inherent is aan alle posts op een openbaar forum)
Jouw reactie is naar mijn idee best grappig, komt er namelijk op neer dat je "zonder overlast" schaart richting een 24 uurs garantie. Ik snap dat het irritant is dat je nu niets kunt, maar koop dan een tweedehands kaart en verkoop die later weer. Nu probeer je van jouw probleem iemand anders probleem te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:44
v&a aangeboden: ASUS Radeon R7 360 OC 2GD5

2 tientjes, heb je eerst beeld.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daffie
jopie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Jouw reactie is naar mijn idee best grappig, komt er namelijk op neer dat je "zonder overlast" schaart richting een 24 uurs garantie. Ik snap dat het irritant is dat je nu niets kunt, maar koop dan een tweedehands kaart en verkoop die later weer. Nu probeer je van jouw probleem iemand anders probleem te maken.
De vraag is een beetje of het niet andersom is, of de webshop van hun probleem (ze willen of kunnen om welke reden dan ook die garantie niet sneller afhandelen) het probleem van de klant maakt (die wacht dan maar gewoon 10 weken).
Nu zou het goed kunnen zijn dat de webshop oprecht niet sneller kán handelen (en in dat geval doen ze niets onwettigs en is het pech voor de klant), maar het zou ook goed kunnen zijn dat ze de kantjes er vanaf lopen (zou niet de eerste keer zijn op aarde). Zoals hier eerder aangehaald; het opsparen van garantiegevallen om ze vervolgens in één batch naar de fabrikant te sturen. Fijn voor de winkel om verzendkosten te besparen, maar k*t voor de klant want die wacht letterlijk 'op niks'.

Ik ben geen advocaat en heb geen idee of je een sterke (juridische) poot hebt om op te staan, maar ik snap je frustratie wel. Vandaar de tip om het via dat keurmerk te proberen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
Los van de geleden schade ivm thuiswerk en studie...
Waarom faciliteert de werkgever niet in de tools die je nodig hebt om tijdens het thuiswerken de werkzaamheden uit te voeren?

Die tools zou je dan mogelijk ook direct voor studie kunnen gebruiken, zeker als de studie werkgerelateerd is.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bumtroll
Daffie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:05:
[...]

De vraag is een beetje of het niet andersom is, of de webshop van hun probleem (ze willen of kunnen om welke reden dan ook die garantie niet sneller afhandelen) het probleem van de klant maakt (die wacht dan maar gewoon 10 weken).
Nu zou het goed kunnen zijn dat de webshop oprecht niet sneller kán handelen (en in dat geval doen ze niets onwettigs en is het pech voor de klant), maar het zou ook goed kunnen zijn dat ze de kantjes er vanaf lopen (zou niet de eerste keer zijn op aarde). Zoals hier eerder aangehaald; het opsparen van garantiegevallen om ze vervolgens in één batch naar de fabrikant te sturen. Fijn voor de winkel om verzendkosten te besparen, maar k*t voor de klant want die wacht letterlijk 'op niks'.

Ik ben geen advocaat en heb geen idee of je een sterke (juridische) poot hebt om op te staan, maar ik snap je frustratie wel. Vandaar de tip om het via dat keurmerk te proberen.
een webshop weet niet of een fabrikant mogelijk de garantie weigert omdat de End user allemaal mooie blauwe ogen hebben en nooit iets met een kaart doen, die wachten netjes op nieuws tot ze handelen, Mogelijk word er wel gezegt dat de user er mee is gaan zwemmen dan heeft de webshop schade geleden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
[...]

[...]

10 weken lijkt mij ook totaal niet realistisch voor het vervangen van een GPU. Heb via Megekko nooit langer dan 14 dagen hoeven wachten, zelfs een keer meegemaakt dat zij toen der tijd mijn Gigabyte Gaming-B350 Gaming 3 in 2 dagen ontvingen, het moederbord meteen defect bestempelden en ik 2 dagen later een gerepareerd moederbord terug had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Een webwinkel noemen in een geschil is niet bijdragend en tegen het beleid van Shopping forum waar dit topic thuis hoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daffie
bumtroll schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:17:
[...]

een webshop weet niet of een fabrikant mogelijk de garantie weigert omdat de End user allemaal mooie blauwe ogen hebben en nooit iets met een kaart doen, die wachten netjes op nieuws tot ze handelen, Mogelijk word er wel gezegt dat de user er mee is gaan zwemmen dan heeft de webshop schade geleden
Maar als de winkel van de fabrikant te horen krijgt dat ze de garantie weigeren 'omdat de End user allemaal mooie blauwe ogen hebben en nooit iets met een kaart doen' (whatever that means), of dat 'de user er mee is gaan zwemmen',dan kan de winkel dat toch gewoon terugkoppelen naar de klant?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bumtroll
Daffie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Maar als de winkel van de fabrikant te horen krijgt dat ze de garantie weigeren 'omdat de End user allemaal mooie blauwe ogen hebben en nooit iets met een kaart doen' (whatever that means), of dat 'de user er mee is gaan zwemmen',dan kan de winkel dat toch gewoon terugkoppelen naar de klant?
moet de kaart wel eerst gezien en getest zijn of uberhoud bij de fabrikant zijn, daarom zij ik al naar de TS mail gigabyte met je serie nummer of ze de kaart in huis hebben, dan weet je genoeg,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
*knip* Discussie over moderatie hoort hier niet thuis, maar mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden gevoerd.

[Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2023 18:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
bumtroll schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:26:
[...]

moet de kaart wel eerst gezien en getest zijn of uberhoud bij de fabrikant zijn, daarom zij ik al naar de TS mail gigabyte met je serie nummer of ze de kaart in huis hebben, dan weet je genoeg,
Ik weet niet waar gigabyte vandaan komt, maar TS linked een Sapphire aan dit topic, ik zou dus verwachten dat het hier een Sapphire product gaat en niet over Gigabyte :o

@elkdpower-02 Tweakers wil niet dat dit forum als breekijzer / chantage / zwartmaak middel gebruikt wordt, om jouw vraag te kunnen beantwoorden hoeft de identiteit van de winkel niet bekend te zijn.

[Voor 17% gewijzigd door Dennism op 16-05-2023 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
bumtroll schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Creatief! Ik zal Sapphire eens zelf mailen, was hier zelf niet op gekomen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
Dennism schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Waarom faciliteert de werkgever niet in de tools die je nodig hebt om tijdens het thuiswerken de werkzaamheden uit te voeren?

Die tools zou je dan mogelijk ook direct voor studie kunnen gebruiken, zeker als de studie werkgerelateerd is.
Ik heb inmiddels al zelf een andere videokaart gekocht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
elkdpower-02 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Ik heb inmiddels al zelf een andere videokaart gekocht
Dat is natuurlijk leuk voor nu, maar als die nieuwe kaart weer defect raakt, zit je weer met het zelfde issue.
Ik zou toch echt de werkgever vragen hierin ook te faciliteren, zodat je eigen apparatuur niet nodig is om je werk te kunnen doen, mocht er ooit weer iets defect raken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
elkdpower-02 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Nou ja, ik heb in februari 2022 € 387,60 betaald voor een rx6600. Dat is echt te veel, maar goed, het was de markt op dat moment die niet lineair liep met msrp ivm crypto en scalpers
edit: € 469,00*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
_JGC_ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Stel voor dat je die deze week nog krijgt? Dan is voor jou de overlast beperkt.
Heb ik al om gevraagd en die krijg ik pas als het proces in juli nog niet is verholpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
Dennism schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Dat is natuurlijk leuk voor nu, maar als die nieuwe kaart weer defect raakt, zit je weer met het zelfde issue.
Ik zou toch echt de werkgever vragen hierin ook te faciliteren, zodat je eigen apparatuur niet nodig is om je werk te kunnen doen, mocht er ooit weer iets defect raken.
Heb ik achteraf gekregen, maar stelde niet veel voor helaas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste Tweakers,

Al enige tijd kamp ik met een vervelend probleem, op 13-04 zou mijn kaart ontvangen zijn door [mbr]webwinkel[/]. Ik had een RMA aangevraagd, omdat mijn videokaart problemen ondervond sinds ik hem heb (ongeveer een jaar). Echter wacht ik nu al net geen 5 weken en geven zij aan dat het nog wel 5-6 weken kan duren vanaf nu voordat mijn kaart is gerepareerd/vervangen. Volgens hun zal ik van hun een tijdelijke kaart ontvangen als mijn RMA proces nog loopt in de laatste week van juni. Het is toch belachelijk dat zij willen dat ik 10 weken wacht op een vervangende kaart? Los van de geleden schade ivm thuiswerk en studie... Ik heb aangegeven dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden omdat 10 weken/ 2,5 maand mij te gortig is om een kaart te vervangen, zij hebben exact hetzelfde model gewoon op voorraad maar vragen van mij dat ik even 10 weken wacht op een nieuwe. Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat het zo lang moet kosten. Iemand hier met enige ervaring omtrent een dergelijke situatie? Alle tips zijn welkom :)
je kunt direct al een ruilkaart aanvragen als de planning is dat het langer gaat duren dan 14 dagen. je kunt dat zelf aangeven en moet niet afwachten op wat er komen gaat. zo maak je ook afspraken over wat je verwacht en als de termijn niet gehaald word, dat je dan over gaat tot ontbinden als er geen wenselijke oplossing komt.

Ik zou een ingebrekestelling sturen en ze nog 5 dagen de tijd geven om met een gewenste oplossing te komen, en bij verstrijken van de termijn de overeenkomst ontbonden wordt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bumtroll
Dennism schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet waar gigabyte vandaan komt, maar TS linked een Sapphire aan dit topic, ik zou dus verwachten dat het hier een Sapphire product gaat en niet over Gigabyte :o
Oeps ik dacht ergens Gigabyte te lezen:)

@elkdpower-02 Tweakers wil niet dat dit forum als breekijzer / chantage / zwartmaak middel gebruikt wordt, om jouw vraag te kunnen beantwoorden hoeft de identiteit van de winkel niet bekend te zijn.
Oeps ik dacht ergens Gigabyte te lezen:)

[Voor 3% gewijzigd door bumtroll op 16-05-2023 11:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-06 13:21
[...]
Zal toch wel een keer ergens een grens aan zitten.
Als je ze geld bent verschuldigd komt je er ook niet maandenlang mee weg alleen een intentie van betalen uit te spreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
Hackus schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:47:
[...]

je kunt direct al een ruilkaart aanvragen als de planning is dat het langer gaat duren dan 14 dagen. je kunt dat zelf aangeven en moet niet afwachten op wat er komen gaat. zo maak je ook afspraken over wat je verwacht en als de termijn niet gehaald word, dat je dan over gaat tot ontbinden als er geen wenselijke oplossing komt.

Ik zou een ingebrekestelling sturen en ze nog 5 dagen de tijd geven om met een gewenste oplossing te komen, en bij verstrijken van de termijn de overeenkomst ontbonden wordt
Ik heb om een vervangende kaart gevraagd en die willen ze mij niet geven, ze geven aan 8 weken nodig te hebben en dat we in week 3 zouden zitten, terwijl zij de kaart op 13-04, dus 5 weken geleden hebben ontvangen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
Polderviking schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Zal toch wel een keer ergens een grens aan zitten.
Als je ze geld bent verschuldigd komt je er ook niet maandenlang mee weg alleen een intentie van betalen uit te spreken.
Mooi gezegd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 13:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als zij hun belofte niet nakomen, moet je ze in gebreke stellen. Alleen je hebt al een andere kaart voor nu, dus de vraag is even wat je daar mee op schiet. Zoek eens op in gebreke stelling templates en vul die in en leg je eis neer:
Wat wil je bereiken en wat vind jij een redelijke termijn voor wat je wilt bereiken?
Winkel kan daar uiteraard tegenin gaan en dan zul je moeten procederen.

Verder valt er hier weinig over te zeggen. Ik weet niet wat jurispredentie eventueel zegt over wat een redelijke termijn is voor computer hardware / videokaarten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

elkdpower-02 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb om een vervangende kaart gevraagd en die willen ze mij niet geven, ze geven aan 8 weken nodig te hebben en dat we in week 3 zouden zitten, terwijl zij de kaart op 13-04, dus 5 weken geleden hebben ontvangen
Dat heb ik gelezen daarom ook de rest van mijn bericht. een consument mag geen hinder ondervinden, langer dan 14 dagen kan worden gezien als hinder !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polderviking
Neemt niet weg dat je ze in gebreken moet gaan stellen als je echt wat wil bewegen denk ik. En daar dus een houvast voor moet hebben.

Ik vind die doorlooptijden op persoonlijke stempel ook gortig, maar wat daar voor tijd overheen mag gaan is verder niet echt omkaderd ofzo.

Uiteindelijk is dit gewoon belabberde service en dat is niet illegaal.

[Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 16-05-2023 12:09]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:00

LankHoar

Langharig tuig

De wet zegt dat bij nonconformiteits zaken zoals deze de consument niet overmatig overlast moet hebben. 10 weken wachten is zeker niet zonder overmatig overlast, vooral als ze al een oplossing kunnen bieden (vervangende kaart uit eigen voorraad) of een lener kaart aanbieden. Voor dat laatste is eind juni ook veel te lang. D.w.z. dat je kunt spreken dat de verkoper niet aan hun plicht voldoet. Als consument moet je de verkoper een redelijke kans geven om het goed te repareren, maar dit is verre van redelijk te noemen, dus kun je ontbinden.

Ik zou aangeven dat je de koop wilt ontbinden en verwacht dat ze binnen 7 dagen het totale aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten naar jouw thuis, maar ook naar hun voor de RMA) op jouw rekening storten. Is die termijn voorbij, dan stel je ze in gebreke en geef je nogmaals een termijn van 7 dagen, en geef dan ook aan dat wanneer betaling uitblijft, dagvaarding volgt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Dat heb ik gelezen daarom ook de rest van mijn bericht. een consument mag geen hinder ondervinden, langer dan 14 dagen kan worden gezien als hinder !
Hoe kom je aan die 14 dagen? Er is geen vaste termijn, juist omdat het van de omstandigheden af hangt. Een spijkerbroek kun je wel een maandje of wat missen, maar een koelkast niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb de discussie over het lokale beleid verwijderd. Deze hoort niet hier thuis, maar mag in Shopping Forum - Feedbacktopic worden gevoerd.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Je gaat ervan uit dat TS consument is. In dit topic wordt thuiswerk genoemd. Was TS bij de aanschaf al van plan de videokaart voor thuiswerk te gebruiken? Art. 7:21 BW ("binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast") is van regelend recht waar bij overeenkomst van kan worden afgeweken. Alleen bij een consumentenkoop mag de afwijking niet ten nadele van de consument zijn.

beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-06 18:27
Heb ooit ook een defecte gpu gehad, binnengebracht en ook pas 10 weken later kreeg ik als antwoord ja de kaart is defect en kan niet hersteld worden. Toen gekozen om een nieuwe kaart te ontvangen (volgende generatie). Ik dacht ja leuk doe maar, uiteindelijk totaal 6 maanden moeten wachten tot ik terug kon spelen, vreselijk. Machteloos sta je aan de kant en veel kan je niet doen. Kwam bij dat bij diegene ik de kaart gekocht heb kende, nou daar sta je dan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polderviking
FirePuma142 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Hoe kom je aan die 14 dagen? Er is geen vaste termijn, juist omdat het van de omstandigheden af hangt. Een spijkerbroek kun je wel een maandje of wat missen, maar een koelkast niet bijvoorbeeld.
Ik heb 't antwoord ook niet hoor.

Maar wanneer kan je iets missen. Er is weinig in het leven wat je echt nodig hebt.
Als je maar 2 spijkerbroeken hebt is 1 spijkerbroek missen toch een aardige aderlating.

Om weer terug te gaan naar die videokaart lijkt het me echt geen hele rare gedachte TS gewoon uit voorraad een vervangend exemplaar te geven en dat achter de schermen maar met je leverancier uit te vechten.
Of, als je daar te veel op toelegt, gewoon zorgen dat je leenkaarten hebt om die betrekkelijk bizarre RMA periode te overbruggen.

TS kan in dit traject niks, en misschien kan de winkel ook niets aan dat RMA traject doen omdat dat bij [INSERT FABRIKANT] "gewoon zo werkt".
Maar om TS van die periode op deze manier hinder te laten ondervinden, in plaats van daar als winkel iets met service te doen, is wel een keuze die ze maken.

Mijn telefoon moest een keer naar Samsung.
Ik had voor 50 euro borg een verder gratis leentoestel.
En een week later was mijn telefoon ook alweer gerepareerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elkdpower-02
LankHoar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:26:
De wet zegt dat bij nonconformiteits zaken zoals deze de consument niet overmatig overlast moet hebben. 10 weken wachten is zeker niet zonder overmatig overlast, vooral als ze al een oplossing kunnen bieden (vervangende kaart uit eigen voorraad) of een lener kaart aanbieden. Voor dat laatste is eind juni ook veel te lang. D.w.z. dat je kunt spreken dat de verkoper niet aan hun plicht voldoet. Als consument moet je de verkoper een redelijke kans geven om het goed te repareren, maar dit is verre van redelijk te noemen, dus kun je ontbinden.

Ik zou aangeven dat je de koop wilt ontbinden en verwacht dat ze binnen 7 dagen het totale aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten naar jouw thuis, maar ook naar hun voor de RMA) op jouw rekening storten. Is die termijn voorbij, dan stel je ze in gebreke en geef je nogmaals een termijn van 7 dagen, en geef dan ook aan dat wanneer betaling uitblijft, dagvaarding volgt.
Ik zal de situatie wat verduidelijken om een realistischer beeld te creëren van mijn kansen omtrent ontbinding, het ging als volgt:

24-03-2023 heb ik een RMA aangevraagd
13-04-2023 bevestigd de winkel mijn gpu te hebben ontvangen
14-04-2023 bevestigd de winkel het product defect te hebben bevonden
19-04-2023 winkel geeft aan RMA te hebben aangevraagd bij de leverancier
20-04-2023 winkel geeft aan dat de kaart onderweg is naar de leverancier
12-05-2023 neem ik zelf contact op met de winkel, omdat ik al 3 weken niks meer heb gehoord
15-05-2023 winkel geeft aan: "Je kaart is nog in behandeling, we hebben nog geen concrete informatie ontvangen over het terugsturen van je kaart. Dit kan gemiddeld 4 tot 8 weken duren voordat de algehele retourprocedure voltooid is. We zitten nu ongeveer op week 3, ik verwacht dus in de loop van deze/volgende week wat meer te horen."

Volgens de winkel zal het dus uiterlijk tot de laatste week van juni duren voordat ik mijn kaart terug heb, ik kan mij niet voorstellen dat zij 3 weken niks horen van de leverancier. Hoe hoog schat je mijn kansen van het ontbinden van de koopovereenkomst, zij geven verder aan dat ik hun een realistische periode van 4 tot 8 weken moet geven en volgens hun ook pas vanaf het moment dat de leverancier de kaart heeft ontvangen. Het lijkt mij onmogelijk dat 2,5 maand nodig is om een gpu te vervangen/repareren. Mijn onzekerheid zit hem in dat zij pas tellen vanaf het moment dat de kaart bij de leverancier is. Ik ben ze inmiddels spuug zat met hun lulkoek verhalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

elkdpower-02 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:52:
[...]
Ik zal de situatie wat verduidelijken om een realistischer beeld te creëren van mijn kansen omtrent ontbinding, het ging als volgt:

24-03-2023 heb ik een RMA aangevraagd
13-04-2023 bevestigd de winkel mijn gpu te hebben ontvangen
14-04-2023 bevestigd de winkel het product defect te hebben bevonden <<<< en op dit moment dient de winkel voor vervanging te zorgen of de koop dient ontbonden te worden
19-04-2023 winkel geeft aan RMA te hebben aangevraagd bij de leverancier
20-04-2023 winkel geeft aan dat de kaart onderweg is naar de leverancier
12-05-2023 neem ik zelf contact op met de winkel, omdat ik al 3 weken niks meer heb gehoord
15-05-2023 winkel geeft aan: "Je kaart is nog in behandeling, we hebben nog geen concrete informatie ontvangen over het terugsturen van je kaart. Dit kan gemiddeld 4 tot 8 weken duren voordat de algehele retourprocedure voltooid is. We zitten nu ongeveer op week 3, ik verwacht dus in de loop van deze/volgende week wat meer te horen."

Volgens de winkel zal het dus uiterlijk tot de laatste week van juni duren voordat ik mijn kaart terug heb, ik kan mij niet voorstellen dat zij 3 weken niks horen van de leverancier. Hoe hoog schat je mijn kansen van het ontbinden van de koopovereenkomst, zij geven verder aan dat ik hun een realistische periode van 4 tot 8 weken moet geven en volgens hun ook pas vanaf het moment dat de leverancier de kaart heeft ontvangen. Het lijkt mij onmogelijk dat 2,5 maand nodig is om een gpu te vervangen/repareren. Mijn onzekerheid zit hem in dat zij pas tellen vanaf het moment dat de kaart bij de leverancier is. Ik ben ze inmiddels spuug zat met hun lulkoek verhalen.
Alles wat er na 19-4 gebeurd heeft ts niets meer mee te maken, dit is alleen voor creditering van de webwinkel en is B2B. Als consument heb je niets te maken met de fabrikant. Een claim op nonconformiteit dient met zo'n min mogelijk overlast te verlopen voor de consument. Dit betekend dat een dergelijke traject zeker geen 4-8 weken, maanden of langer mag duren, dat valt niet meer onder redelijkheid.

Het product zal vervangen moeten worden met een gelijkwaardig product en als dat niet mogelijk is wordt een koop ontbonden, waarbij het aankoop bedrag retour gestort dient te worden, dit mogen geen storecredits zijn. Een terugbetaling moet, zover ik weet binnen 30 dagen plaatsvinden.

Iedereen die aangeeft dat ts moet wachten op de fabrikant; ts heeft niets te maken met de fabrikant of afspraken die de webwinkel heeft met de fabrikant, dat is allemaal B2B. De koopovereenkomst ligt tussen ts en de webwinkel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:00

LankHoar

Langharig tuig

_Dune_ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:01:
[...]

Alles wat er na 19-4 gebeurd heeft ts niets meer mee te maken, dit is alleen voor creditering van de webwinkel en is B2B. Als consument heb je niets te maken met de fabrikant. Een claim op nonconformiteit dient met zo'n min mogelijk overlast te verlopen voor de consument. Dit betekend dat een dergelijke traject zeker geen 4-8 weken, maanden of langer mag duren, dat valt niet meer onder redelijkheid.

Het product zal vervangen moeten worden met een gelijkwaardig product en als dat niet mogelijk is wordt een koop ontbonden, waarbij het aankoop bedrag retour gestort dient te worden, dit mogen geen storecredits zijn. Een terugbetaling moet, zover ik weet binnen 30 dagen plaatsvinden.

Iedereen die aangeeft dat ts moet wachten op de fabrikant; ts heeft niets te maken met de fabrikant of afspraken die de webwinkel heeft met de fabrikant, dat is allemaal B2B. De koopovereenkomst ligt tussen ts en de webwinkel.
Ik zou hem nog iets scherper stellen en 14.4 zien als dat moment. Verder onderschrijf ik helemaal wat je typt.

@elkdpower-02 je praat over kans, maar dat heeft er weinig mee te maken. Je hebt inmiddels alle recht om te ontbinden.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

fopjurist schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:31:
[...]

Je gaat ervan uit dat TS consument is. In dit topic wordt thuiswerk genoemd. Was TS bij de aanschaf al van plan de videokaart voor thuiswerk te gebruiken? Art. 7:21 BW ("binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast") is van regelend recht waar bij overeenkomst van kan worden afgeweken. Alleen bij een consumentenkoop mag de afwijking niet ten nadele van de consument zijn.
"Thuiswerk en studie" maakt nog geen zakelijke aankoop. indien het hier niet vermeldt is ga ik uit van consumentenrecht. Lees ook nergens aankoopprijs ex-btw od en ik geef duidelijk aan "als consument" !
zo hebben meer lezers er wat aan dan alleen TS.

• elkdpower-02
Hackus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
[...]

"Thuiswerk en studie" maakt nog geen zakelijke aankoop. indien het hier niet vermeldt is ga ik uit van consumentenrecht. Lees ook nergens aankoopprijs ex-btw od en ik geef duidelijk aan "als consument" !
Bedankt voor je feedback, het betreft idd een particuliere aankoop en zeker niet zakelijk!

• elkdpower-02
_Dune_ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:01:
[...]

Zij geven aan dat ik akkoord ben gegaan met hun voorwaardes, ik heb echter nooit schriftelijk akkoord op iets gegeven. Heb ze wel gevraagd om mijn videokaart eens na te checken ivm defecten waar ik last van heb als klant. In hun voorwaarde omtrent RMA staat idd 4-8 weken, maar dit dienen zij naar voren te brengen voordat ze het überhaupt opsturen neem ik aan?

• elkdpower-02
LankHoar schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 00:05:
[...]

Ik zou hem nog iets scherper stellen en 14.4 zien als dat moment. Verder onderschrijf ik helemaal wat je typt.

@elkdpower-02 je praat over kans, maar dat heeft er weinig mee te maken. Je hebt inmiddels alle recht om te ontbinden.
Dit is wat zij als reactie geven:
"Excuses, we zitten in week 3 sinds de fabrikant de kaart in ontvangst genomen heeft. Jij hebt het al eerder opgestuurd en wij hebben het in ontvangst genomen op 13 april. Waardoor er nog ruimte zat is om jou fatsoenlijk te kunnen helpen. We zitten nu dus 4 en een halve week in het proces sinds de aanlevering.

Het redelijk termijn voor ons om je RMA af te handelen zit tussen de 4 en 8 weken. Deze tijd hebben wij dan ook nodig om het netjes af te kunnen handelen. Ook wel te lezen in onze algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het aanleveren van je retour.
"

Ik heb hier echter nooit schriftelijk akkoord op gegeven, dit mag toch nooit automatisch geaccordeerd worden?

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Dat zijn vermoedelijk voorwaarden die je ook al accepteert als je tot aankoop overgaat? Maar die nauwelijks iemand leest natuurlijk 😉

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Het gaat er niet om of het een zakelijke aankoop is, maar of TS consument is. Je bent consument als je handelt voor doeleinden buiten je bedrijfs- of beroepsactiviteit. Thuiswerk is een beroepsactiviteit. Je bent alleen consument als het thuiswerk dermate marginaal is dat het in de globale context van de betrokken verrichting onbetekenend is.
Alleen een consument-koper kan aanspraak maken op de bescherming van art. 7:6 BW ("Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken"). Anders zijn afdelingen 1-7 regelend recht waarvan bij overeenkomst kan worden afgeweken.

• Daffie
@elkdpower-02 Heb je al contact opgenomen met dat keurmerk? En ook aan hen die gedetailleerde loop van gebeurtenissen doorgegeven?
Wat @_Dune_ aangeeft kan ik me ook helemaal in vinden, wellicht een idee om iets vergelijkbaars aan te geven bij dat keurmerk?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2023 11:57]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

elkdpower-02 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Bedankt voor je feedback, het betreft idd een particuliere aankoop en zeker niet zakelijk!
fopjurist schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:11:
[...]

Het gaat er niet om of het een zakelijke aankoop is, maar of TS consument is. Je bent consument als je handelt voor doeleinden buiten je bedrijfs- of beroepsactiviteit. Thuiswerk is een beroepsactiviteit. Je bent alleen consument als het thuiswerk dermate marginaal is dat het in de globale context van de betrokken verrichting onbetekenend is.
Alleen een consument-koper kan aanspraak maken op de bescherming van art. 7:6 BW ("Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken"). Anders zijn afdelingen 1-7 regelend recht waarvan bij overeenkomst kan worden afgeweken.
;)
aankoop als consument kun je je gewoon beroepen op consumentenrecht !

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-05-2023 12:09]

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:08:
[...]

[...]

;)
aankoop als consument kun je je gewoon beroepen op consumentenrecht !
Je gaat ervan uit dat het begrip consument in objectieve zin wordt uitgelegd (hoe trad de koper naar buiten?). Voor consumentenbescherming is de subjectieve benadering (wat waren de bedoelingen van de koper?) leidend. Zie hoofdstuk 2 in B.B. Duivenvoorde, Consument of handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf? Het Bundesgerichtshof doet uitspraak, Tijdschrift voor Consumentenrecht & Handelspraktijken, p. 176-180, 2010, en overweging 3.4.2 in HR 28 september 2018, ECLI:NL:HR:2018:1800.

We moeten nog gissen naar de afbakening van het wettelijke begrip 'beroep of bedrijf' omdat de wet onvoldoende duidelijkheid biedt en er nog geen jurisprudentie is. Zie Conclusie P-G 30 november 2018, ECLI:NL:PHR:2018:1497, overweging 2.16-2.19. We moeten wel de ratio van de consumentenbescherming in gedachten houden. Het gaat hier niet om een bureaustoel maar om een videokaart van bijna 400 euro. Als je zoiets nodig hebt voor je werk dan vind ik het verdedigbaar dat je aan te merken bent als iemand met specialistische kennis. Er is dan geen ongelijk speelveld tussen een deskundige verkoper en een ondeskundige koper dat met wetgeving moet worden rechtgetrokken.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee