Toon posts:

krijg hem niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren componenten voor een nieuw systeem binnen gekregen. Tot op dit moment krijg ik het niet aan de gang.
Componenten zijn ECS K7S5A, Duron 800, 128 MB ddr (samsung), 20 GB Seagate, Aopen CD rom 52x, Sis 6326 8 MB.

Bij het opstarten piept de speaker aan het begin en aan het einde. Het systeem boot niet. Harddisk, CD-rom lichten op. Heb videokaart verwijderd, helpt niet. Waaraan zou dit allemaal kunnen liggen. Mijn fantasie is op.

Wie helpt

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Ehm ja, dit is echt zoeken naar een speld in een hooiberg ;)

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat je mobo net DAT merk ddr-geheugen wat jij hebt, niet ondersteunt. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met een Asus A7A...
Probeer anders eens ander geheugen...

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

pak je moederbord boekie er is bij. En kijk is waar die piepjes voor dienen. Ik weet bij compraq vind je vak zo de oplossing.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Volgens mij kan je ff het beste nog wat verder zoeken, want hier komt niemand een wijs uit.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je pc al opgestart met alleen Moederbord, minimale RAM en Videokaart?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Op zondag 02 september 2001 15:37 schreef dreeke het volgende:
Heb je pc al opgestart met alleen Moederbord, minimale RAM en Videokaart?
gaat ie ook piepen want kan zijn flopy drive en hdd niet vinden

Lekker zijn is een gave :)

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Probeer eens met alle onderdelen appart op te starten. Alleen geluidskaart, alleen videokaart, etc.
En hoeveel geheugen modules heb je? Als je er meer dan 1 hebt probeer die dan ook ff afzonderlijk van elkaar...

Signature

Verwijderd

Topicstarter
wanneer je mobo naar god is, doet hij dan nog wat of kunnnen dit soort piepen ook veroorzaakt worden door een kapot moederbord.

Verwijderd

Dit kan dus ECHT van alles zijn:
-videokaart niet goed
-geheugen niet goed
-IDE zooi niet goed
-etc

Je moet dus echt ff kijken wat die piepjes betekenen of even wat mogelijkheden 'uitschakelen'...

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Dank voor de adviezen. Het systeem loopt inmiddels. Bleek een defecte videokaart te zijn.
Pagina: 1