Huidige situatie:
T-Mobile Thuis, glasvezel GPON met huawei converter.
Geen IPTV
Huidige router: virtuele pfsense met 2 eigen netwerkkaarten. De WAN zit rechstreeks op de mediaconverter, vlan 300
LAN gaat m'n switch in.
Werkt allemaal prima.
Tijdelijke nieuwe situatie:
Ik heb een EdgeRouter X gekocht (geen SPF versie want geeft toch gedoe met GPON).
Standaard wizzard doorlopen, aangegeven dat het vlan 300 moet zijn voor internet. Werken.
Uiteindelijke situatie:
Omdat die EdgeRouter zo snel ingesteld was vond ik het nodig om het mijzelf moeilijker te maken. Dus hup, OpenWRT erop geflashed. Dat ging redelijk snel en makkelijk.
Een WAN verbinding opzetten blijkt echter stukken lastiger.
Ik heb het gevoel dat ik ergens een simpel vinkje vergeet, maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe.
Standaard out of the box config
Ik ga naar Network -> Interfaces, tabblad Devices
‘Add device configuration’
Device type : VLAN (802.1q)
Base device: eth0
VLAN ID: 300
Vervolgens naar tabblad Interfaces
edit de WAN
verander device naar eth0.300
Ook heb ik het bestaande MAC adres wat ik op de WAN port gebruik van mijn bestaande router overrulled op zowel eth0 als eth0.300
Alles opslaan en applyen.
Dit zou IMHO voldoende moeten zijn om een IP te krijgen, maar ik krijg simpelweg niets.
Eigenlijk gelijk aan deze post: quazar in "[T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7"
/f/image/FW0qR3kQEfjMxZfOLasNwak4.png?f=fotoalbum_large)
T-Mobile Thuis, glasvezel GPON met huawei converter.
Geen IPTV
Huidige router: virtuele pfsense met 2 eigen netwerkkaarten. De WAN zit rechstreeks op de mediaconverter, vlan 300
LAN gaat m'n switch in.
Werkt allemaal prima.
Tijdelijke nieuwe situatie:
Ik heb een EdgeRouter X gekocht (geen SPF versie want geeft toch gedoe met GPON).
Standaard wizzard doorlopen, aangegeven dat het vlan 300 moet zijn voor internet. Werken.
Uiteindelijke situatie:
Omdat die EdgeRouter zo snel ingesteld was vond ik het nodig om het mijzelf moeilijker te maken. Dus hup, OpenWRT erop geflashed. Dat ging redelijk snel en makkelijk.
Een WAN verbinding opzetten blijkt echter stukken lastiger.
Ik heb het gevoel dat ik ergens een simpel vinkje vergeet, maar ik kan niet vinden wat ik verkeerd doe.
Standaard out of the box config
Ik ga naar Network -> Interfaces, tabblad Devices
‘Add device configuration’
Device type : VLAN (802.1q)
Base device: eth0
VLAN ID: 300
Vervolgens naar tabblad Interfaces
edit de WAN
verander device naar eth0.300
Ook heb ik het bestaande MAC adres wat ik op de WAN port gebruik van mijn bestaande router overrulled op zowel eth0 als eth0.300
Alles opslaan en applyen.
Dit zou IMHO voldoende moeten zijn om een IP te krijgen, maar ik krijg simpelweg niets.
Eigenlijk gelijk aan deze post: quazar in "[T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7"
/f/image/FW0qR3kQEfjMxZfOLasNwak4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dpGy5V5hsr3tPz0qzeZ4YJIp.png?f=fotoalbum_large)
Tijd voor een nieuwe sig..