Aankoopadvies 65" LCD tv €1000-1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Chef
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09 16:16
Hi Tweakers

Ik zoek een?
een nieuwe 65" LCD tv

Wat is je budget?
Het liefst zo rond de €1000, maar overweeg te verhogen naar €1500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films/series streamen en af en toe sport. Momenteel ben ik overdag veel aan het kijken dus helderheid is belangrijk. Maar meestal kijk ik dingen met veel donkere scènes wel in de avond. Omdat er in de ochtenduren direct zonlicht op de tv valt, is Oled geen optie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had vandaag bijna al een tv gekocht, de Sony 65x94k, vorige week een aanbod van HelloTV gekeken voor €1075,-. Maar die was inmiddels daar uitverkocht helaas. Ik kon daar wel de 65x90j krijgen voor ook €1075. Elders is de 64x94k voor €1150,- te koop.

Omdat ik nu opnieuw moet gaan kiezen ben ik weer gaan twijfelen. Zo vraag ik me af wat nou het verschil is tussen de X9xJ of X9xK. Zelf neig ik dan naar het nieuwe model, maar volgens HelloTV zelf is het oude model net zo goed of wel beter.

Andere optie die ik zag zijn de:
Samsung QN9xB (HelloTV €1350)
TCL C83x €999

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben nu door de bomen het bos wat kwijtgeraakt, ook al heb ik veel post op Tweakers gelezen. Of misschien juist daardoor. Anyhow, ben ik nu benieuwd wat mensen vinden van de X9xJ of X9xK, nu die nagenoeg dezelfde prijs zijn.
Of dat de meerprijs voor de Samsung QN9xB ook een grote stap ik kwaliteit is.
Over de TCL heb ik nog niet heel veel gelezen. Ik kende het met zelf niet.

Mijn huidige tv is een LG van 32" uit prehistorie, dus ik ga er sowieso op vooruit ;) Maar je geeft nogal een bedrag uit dus wil ik het goed besteden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik heb zelf de X90J gekocht vorige week. Zeer tevreden mee en het verschil met de X90K is klein. Er is wel wat blooming, maar omdat de maximale helderheid niet extreem is valt deze minder op dan bij de X90K. Voor gaming is de X90K net iets beter en de maximale helderheid ook. Wel moest ik best wat wijzigingen aan de kleuren doen om die op mijn oog goed te krijgen, maar het resultaat mag er wezen.

De QN90 is wel in beeldkwaliteit beter, betere kijkhoeken, groter kleurbereik, hrd, blooming en gaming.

Enige wat ik niet fijn vind aan Samsung is het os en de reclame. Android werkt fijn, veel apps en Sony heeft standaard airplay support.

Overigens was de X94J 918 euro begin vorige week bij hellotv.

Wil je de beste beeldkwaliteit moet je dus voor de Samsung gaan. De blooming valt toch wat op bij de zwarte balken bij films en de kijkhoeken zijn matig. Voor mij persoonlijk geen dealbreaker door de langwerpige woonkamer waardoor je hier altijd redelijk recht voor het beeld zit.

Andere opties LG OLED65CS6LA (duurst maar beste beeldkwaliteit) of de 75” X94J (als je echt groot wil)😉

[ Voor 20% gewijzigd door -NRG- op 15-05-2023 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Chef
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09 16:16
Ik ben voor de X90J gegaan. Tot nu toe tevreden!