Hoi!
Wij hebben al een jaartje of 6 een groep van 8 zonnepanelen op ons dak liggen. Dit met micro omvormers.
We hebben een 3x35a aansluiting.
Nu hebben we in de tuin een overkapping van 6 x 6 en die wil ik ook vol leggen met zonnepanelen. Door een recente verbouwing van zowel ons huis als de tuin heb ik nu de volgende zaken al voorbereid.
In de bijkeuken hebben we een extra groepenkast laten plaatsen waar een aardlekautomaat in zit speciaal voor extra zonnepanelen. Deze extra groepenkast is middels een hele dikke kabel verbonden met de “hoofdgroepenkast”.
Vanuit de extra meterkast loopt er een 5 aderige kabel (2.5mm) naar de overkapping en komt uit in een kabeldoos)
De hoofdgroepenkast
:strip_exif()/f/image/ml3O0RJ8DbIc7GM6rKFRQzv9.jpg?f=fotoalbum_large)
De extra groepenkast in bijkeuken
:strip_exif()/f/image/L2N1ezl9YMKiTAZNhpyg2NBk.jpg?f=fotoalbum_large)
De enphase comminucatie
:strip_exif()/f/image/8qqYbxBqrFaVpQqv9c55cTHs.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik de extra zonnepanelen nu simpelweg op de 5 aderige kabel aansluiten die naar de tweede meterkast loopt? En deze aansluiten op de groep genaamd “reserve”? Hier zit verder helemaal niets op aangesloten.
Moet ik dan ook nog iets aanpassen in de hoofdgroepenkast?
Moet ik de extra micro omvormers aanmelden bijnde club die de eerste 8 panelen heeft geplaatst?
Kan ik de opbrengst dan van alle panelen gaan zien in de enphase app?
Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken :-)
Wij hebben al een jaartje of 6 een groep van 8 zonnepanelen op ons dak liggen. Dit met micro omvormers.
We hebben een 3x35a aansluiting.
Nu hebben we in de tuin een overkapping van 6 x 6 en die wil ik ook vol leggen met zonnepanelen. Door een recente verbouwing van zowel ons huis als de tuin heb ik nu de volgende zaken al voorbereid.
In de bijkeuken hebben we een extra groepenkast laten plaatsen waar een aardlekautomaat in zit speciaal voor extra zonnepanelen. Deze extra groepenkast is middels een hele dikke kabel verbonden met de “hoofdgroepenkast”.
Vanuit de extra meterkast loopt er een 5 aderige kabel (2.5mm) naar de overkapping en komt uit in een kabeldoos)
De hoofdgroepenkast
:strip_exif()/f/image/ml3O0RJ8DbIc7GM6rKFRQzv9.jpg?f=fotoalbum_large)
De extra groepenkast in bijkeuken
:strip_exif()/f/image/L2N1ezl9YMKiTAZNhpyg2NBk.jpg?f=fotoalbum_large)
De enphase comminucatie
:strip_exif()/f/image/8qqYbxBqrFaVpQqv9c55cTHs.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik de extra zonnepanelen nu simpelweg op de 5 aderige kabel aansluiten die naar de tweede meterkast loopt? En deze aansluiten op de groep genaamd “reserve”? Hier zit verder helemaal niets op aangesloten.
Moet ik dan ook nog iets aanpassen in de hoofdgroepenkast?
Moet ik de extra micro omvormers aanmelden bijnde club die de eerste 8 panelen heeft geplaatst?
Kan ik de opbrengst dan van alle panelen gaan zien in de enphase app?
Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken :-)
/f/image/yUC0NvkptbzsmvkaS3177jp8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T008r1Gr6ZjEdCYzebJoNG7q.png?f=fotoalbum_large)