Geluidsbox met tulp aansluiting gezocht ivm cd/dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 803217

Topicstarter
Ik zoek een geluidsbox met tulp aansluiting die ik op mijn cd/dvd speler Nikkei ND220H wil aansluiten. De tulp stekkers heb ik al.
Het moet niet verbonden worden met een tv of computer.

Ik ben al in veel winkels geweest, maar nul op rekest.

Weet er iemand welke winkel zo’n geluidsbox verkoopt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlvvpMeLGJzFY38fpy_YysxKopU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztXRBZVENEupZHYvKm0yNlAb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2l_1kFAE4twQ6rjq-lIL_LCOgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhLGWqN3Wl3ExhEJAtaBlwQj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 803217 op 15-05-2023 17:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:06
Er moet eerst een versterker/receiver tussen en vanaf daar sluit je de speakers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

Een actieve speaker zou wellicht een optie zijn, dan zit er een ingebouwde versterker in de speaker.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 803217 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:22:
Ik zoek een geluidsbox met tulp aansluiting die ik op mijn cd/dvd speler Nikkei ND220H wil aansluiten.
Welke tulp aansluiting? Ik zie drie soorten:
- Digitale Coax
- Stereo Links / Rechts
- Meerkanaals (5.1)

Op Stereo Links / Rechts kan je, het makkelijkst, elke actieve speaker set aansluiten, die zijn veelal 2.0. Wil je surround wordt het een ander verhaal. Dergelijke kant en klare/actieve sets ken ik niet. Makkelijkst is dan, zoals hierboven genoemd, een receiver. Echter zou ik dan niet voor de Meerkanaals Out gaan maar voor de Digitale Coax (al hangt het van de receiver af maar je moet erg ver terug in de tijd wil er geen Digitale Coax op zitten).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:29:
[...]

Welke tulp aansluiting? Ik zie drie soorten:
- Digitale Coax
- Stereo Links / Rechts
- Meerkanaals (5.1)

Op Stereo Links / Rechts kan je elke actieve speaker set aansluiten, die zijn veelal 2.0. Wil je surround wordt het een ander verhaal. Dergelijke kant en klare/actieve sets ken ik niet. Makkelijkst is dan, zoals hierboven genoemd, een receiver. Echter zou ik dan niet voor de Meerkanaals Out gaan maar voor de Digitale Coax (al hangt het van de receiver af maar je moet erg ver terug in de tijd wil er geen Digitale Coax op zitten).
Stereo links / rechts is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 803217 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:35:
[...]
Stereo links / rechts is prima
Voor alles in één, dan wordt het zoeken naar een actieve set speakers. Die zijn niet lastig te vinden. Lijkt me me ook sterk dat je met die simpele eisen nergens op uit bent gekomen bij diverse winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 15-05-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Dan wordt het dus zoeken naar een actieve set speakers. Die zijn niet lastig te vinden. Lijkt me me ook sterk dat je met die simpele eisen nergens op uit bent gekomen bij diverse winkels.
Tsja, ik woon nu eenmaal niet zo dicht bij winkels die dat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 22:29
2 opties actieve luidsprekers of een stereo versterker met daaraan passieve luidsprekers.

Persoonlijk ben ik voorstander van de 2de optie zowel prijs technisch als degelijkheid passieve luidsprekers kunnen veel langer mee dan actieve over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 803217 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:41:
[...]
Tsja, ik woon nu eenmaal niet zo dicht bij winkels die dat hebben.
Dan vraag ik me af naar welke winkels je bent geweest. De meest basic PC speaker kan je aansluiten op genoemde speler. Van 3,5 mm jack naar RCA is een verloopstekker van een paar euro. Dergelijke speakers haal je tegenwoordig zelfs bij de Action. Al kan ik inkomen dat men daar niet de kennis heeft betreffende aansluiten dan wel verloopstekkers. Maar een beetje BCC, MediaMarkt, etc heeft minimaal actieve speakers. Mogelijk al losse componenten waar beide opties aangeraden hadden kunnen worden: actieve speakers of een versterker met losse passieve speakers.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 15-05-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Dan vraag ik me af naar welke winkels je bent geweest. De meest basic PC speaker kan je aansluiten op genoemde speler. Van 3,5 mm jack naar RCA is een verloopstekker van een paar euro. Dergelijke speakers haal je tegenwoordig zelfs bij de Action. Al kan ik inkomen dat men daar niet de kennis heeft betreffende aansluiten dan wel verloopstekkers. Maar een beetje BCC, MediaMarkt, etc heeft minimaal actieve speakers. Mogelijk al losse componenten waar beide opties aangeraden hadden kunnen worden: actieve speakers of een versterker met losse passieve speakers.
BCC en Mediamarkt zijn absoluut niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke winkels wel dan? Zoals FeaR aangeeft, speakers die dit kunnen zijn best gangbaar.

En anders is er altijd nog de wondere wereld van online bestellen :)

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 15-05-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
Deze hebben volgens de pricewatch tulp-aansluitingen:
categorie: PC speakersets
En:
categorie: Speakers
De pricewatch is met deze filters alles behalve compleet volgens mij, maar dan heb je iig alvast 42 opties...

Zoals gezegd kun je ook met een simpel verloop naar jack aansluiten:
categorie: PC speakersets
En:
categorie: Speakers
Bij elkaar 170 resultaten, waaronder veel simpele plastic fantastic PC-speakertjes. Maar de enige eis die ik tot nu toe lees is dat je het kunt aansluiten dus wellicht wordt je daar blij van. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:31
@Anoniem: 803217
Nog een speciale reden waarom je perse via een cd-dvd speler muziek wil afspelen?
Er zijn enorm veel mooie mobiele geluidsboxen te koop waar je direct via bluetooth of met een usb-stick muziek kan afspelen.
Dus welke bijzondere situatie heb je? Want wellicht zijn er andere betere oplossingen.
Pagina: 1