Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 10:32
Beste mensen ik ben op zoek naar een GPS tracker, zonder simkaart, om onze koffers wereldwijd te kunnen volgen, met natuurlijk een ruime batterij duur.
Als ik hierop googled kom ik diverse trackers tegen die alleen voor een bepaald merk (Apple, Samsung) geschikt zijn. Ook zit er vaak een beperking op dat voor het vinden iemand in de buurt moet zijn met dezelfde app. Ik ben momenteel zelf in het bezit van een Huawei P30 Pro maar de volgende zou zomaar een ander merk kunnen zijn, dus vandaar niet een merk gebonden. Een apple zal ik nooit kopen!
Wie weet een betaalbare (wereld) tracker die goed werkt zonder simkaart en ook terug te vinden is als ik b.v.b. in Jakarta zit en mijn koffer nog in Abu Dhabi staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32
Een Airtag van Apple is exact wat je zoekt, maar die zou je nooit kopen! :P

Een alternatief voor Android zou b.v. een Tile Pro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik nooit een Apple smartphone zou kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:17

Metalfreak

Hoije woh!

Let wel op dat je bij de online check-in bij vliegmaatschappijen moet aangeven dat je een smartkoffer incheckt en dat dat op basis daarvan wel eens geweigerd mag/kan worden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:26
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd welk probleem je met de tracker wilt oplossen. Stel, jij staat in Jakarta en je weet dat je koffer in Abu Dhabi staat. Wat dan?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Volgens mij werkte deze allen op een Samsung smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Metalfreak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:59:
Let wel op dat je bij de online check-in bij vliegmaatschappijen moet aangeven dat je een smartkoffer incheckt en dat dat op basis daarvan wel eens geweigerd mag/kan worden.
is dat tegenwoordig een ding? Wat bijzonder, wat zou de reden van weigering dan zijn? Als wij je koffer kwijtraken mag jij ook niet weten waar hij is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Nat-Water schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:59:
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd welk probleem je met de tracker wilt oplossen. Stel, jij staat in Jakarta en je weet dat je koffer in Abu Dhabi staat. Wat dan?
Dat mijn koffer in Abu Dhabi staat weet ik dus niet dat moet die tracker mij vertellen, is toch duidelijk dacht ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Maar, bel je dan KLM met de opmerking, hij staat in Abu Dhabi, kunnen jullie hem terugbrengen?
Of ga je hem zelf halen?
Of zou je gewoon KLM moeten bellen met de vraag: kunnen jullie even uitzoeken waar mijn koffer is? (want dat weten ze namelijk vrijwel alle gevallen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
Het grote voordeel van een Airtag is dat hij kan verbinden met alle Apple devices; iPhones, iPads, MacBooks etc, waardoor je een gigantisch mesh netwerk hebt en nagenoeg overal ter wereld "bereik" hebt.

Hoe dat precies met b.v. de Tiles zit durf ik niet te zeggen, kunnen deze ook communiceren met alle Android devices?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Danielson schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:01:
[...]

is dat tegenwoordig een ding? Wat bijzonder, wat zou de reden van weigering dan zijn? Als wij je koffer kwijtraken mag jij ook niet weten waar hij is? :?
Brandgevaar. Dergelijke trackers bevatten Li-Ion accu's die officiëel gezien niet in de ruimbagage vervoerd mogen worden. Onlangs bij de online check-in van Emirates was dit wel een aparte vraag. Strikt gezien mag een Airtag dus ook niet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Danielson schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:03:
Het grote voordeel van een Airtag is dat hij kan verbinden met alle Apple devices; iPhones, iPads, MacBooks etc, waardoor je een gigantisch mesh netwerk hebt en nagenoeg overal ter wereld "bereik" hebt.

Hoe dat precies met b.v. de Tiles zit durf ik niet te zeggen, kunnen deze ook communiceren met alle Android devices?
Dat is nou juist een van mijn punten. Het zou niet merk smartphone en app afhankelijk moeten zijn.
Dus als ik zo'n tracker zou hebben zou hij dus eigenlijk met iedere willekeurige smartphone verbinding moeten kunnen maken. Ik hoopte dat er vanuit Android zelf zoiets was. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:26
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Dat mijn koffer in Abu Dhabi staat weet ik dus niet dat moet die tracker mij vertellen, is toch duidelijk dacht ik?
Zeker niet zo vaak je koffer verloren bij het vliegen, mazzelaar ;)

Je constateert in Jakarta dat je koffer niet van de band rolt, en je kan dan hooguit zien dat hij nooit in Jakarta aangekomen is. Het eindresultaat blijft hetzelfde - dat ding is er niet. Je loopt dan naar de balie, vult een formuliertje in en dan komen ze hem vanzelf naar je vakantieadres brengen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:08:
[...]

Brandgevaar. Dergelijke trackers bevatten Li-Ion accu's die officiëel gezien niet in de ruimbagage vervoerd mogen worden. Onlangs bij de online check-in van Emirates was dit wel een aparte vraag. Strikt gezien mag een Airtag dus ook niet.
Een airtag heeft een lithium batterij, geen Li-Ion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geen van de dingen die jij noemt of die hier genoemd worden zijn GPS trackers, het zijn gewoon 'domme' bluetooth devices die praten met een telefoon of ander apparaat van de fabrikant. Daar zit ook gelijk je grootste issue, er moet wel een (recent) device van die fabrikant dicht in de buurt zijn, mijn persoonlijke ervaring is dat dat in minder ontwikkelde landen echt geen gegeven is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Wolly schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Een airtag heeft een lithium batterij, geen Li-Ion.
Ah kijk, daar is dus rekening mee gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Je constateert in schiphol dat ene er met je handbage vandoor is ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Dat is nou juist een van mijn punten. Het zou niet merk smartphone en app afhankelijk moeten zijn.
Dus als ik zo'n tracker zou hebben zou hij dus eigenlijk met iedere willekeurige smartphone verbinding moeten kunnen maken. Ik hoopte dat er vanuit Android zelf zoiets was. :$
Android is geen bedrijf. Google zou het kunnen doen, maar heeft dat niet gedaan, daarom is er ook geen 'universele' tracker die op alle Androids werkt.

Naast de Apple AirTag en Samsung SmartTag heb je wel trackers van Tile, die op alle Androids kunnen werken, maar die geven alsnog alleen hun locatie door aan Tile-gebruikers in de buurt. Dus dat zal uiteindelijk minder accuraat zijn / minder goed werken dan een SmartTag of AirTag. Maar voor jou misschien wel één van de weinige opties.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Hahn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:27:
[...]

Android is geen bedrijf. Google zou het kunnen doen, maar heeft dat niet gedaan, daarom is er ook geen 'universele' tracker die op alle Androids werkt.

Naast de Apple AirTag en Samsung SmartTag heb je wel trackers van Tile, die op alle Androids kunnen werken, maar die geven alsnog alleen hun locatie door aan Tile-gebruikers in de buurt. Dus dat zal uiteindelijk minder accuraat zijn / minder goed werken dan een SmartTag of AirTag. Maar voor jou misschien wel één van de weinige opties.
Dat Android geen bedrijf is weet iedereen, ik bedoel hiermee het besturings systeem t.o.v. OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:57
https://arstechnica.com/g...racking-network-are-here/
Arstechnica had er toevallig een paar dagen terug een artikel over, dat de android tegenhanger van de apple tags nu langzaam aan beschikbaar lijkt te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Dat Android geen bedrijf is weet iedereen, ik bedoel hiermee het besturings systeem t.o.v. OS.
besturingssysteem ten opzichte van OS..? Anyway, dit doet er verder niet toe.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manado
HikariMisako schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:31:
Arstechnica had er toevallig een paar dagen terug een artikel over, dat de android tegenhanger van de apple tags nu langzaam aan beschikbaar lijkt te komen.
Zit het te lezen, en dit is eigenlijk wat ik dus zoek/bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dus zelf mag de unit geen verbinding met openbare netwerken maken (geen SIM) maar hij mag ook niet over bluetooth verbinden om op een ander apparaat mee te surfen (zoals air/smart tags) want beperking.

...hoe verwacht je dat de tracker precies gaat werken?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
nst6ldr schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:35:
Dus zelf mag de unit geen verbinding met openbare netwerken maken (geen SIM) maar hij mag ook niet over bluetooth verbinden om op een ander apparaat mee te surfen (zoals air/smart tags) want beperking.

...hoe verwacht je dat de tracker precies gaat werken?
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt, het tracker systeem werkt juist expliciet via het bluetooth systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:40:
[...]

Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt, het tracker systeem werkt juist expliciet via het bluetooth systeem.
En je gaf aan dat je dat niet wenselijk vindt:
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:56:
Beste mensen ik ben op zoek naar een GPS tracker, zonder simkaart, om onze koffers wereldwijd te kunnen volgen, met natuurlijk een ruime batterij duur.
Als ik hierop googled kom ik diverse trackers tegen die alleen voor een bepaald merk (Apple, Samsung) geschikt zijn. Ook zit er vaak een beperking op dat voor het vinden iemand in de buurt moet zijn met dezelfde app. Ik ben momenteel zelf in het bezit van een Huawei P30 Pro maar de volgende zou zomaar een ander merk kunnen zijn, dus vandaar niet een merk gebonden. Een apple zal ik nooit kopen!
Wie weet een betaalbare (wereld) tracker die goed werkt zonder simkaart en ook terug te vinden is als ik b.v.b. in Jakarta zit en mijn koffer nog in Abu Dhabi staat?
Dus daarom mijn vraag: hoe moet het apparaat dan gaan werken? Je geeft wel aan dat je nu alsnog een Android airtag-achtige gaat kopen, maar dat voldoet niet aan de wensen in je initiële bericht.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22
Airtags en soortgelijke devices hebben zeker hun nut, maar het probleem wat je nu probeert op te lossen snap ik niet helemaal.

Zoals @Nat-Water zegt, als je koffer in een ander land staat als jij moet de luchtvaartmaatschappij dat oplossen en die weten in 99+% van de gevallen wel welke koffer bij welk persoon hoort en waar die heen is gegaan. Vanwege veiligheid wordt dat allemaal nauwkeurig in de gaten gehouden.

Ze leveren hem dan gewoon de volgende dag of nog later bij je vakantieadres af. Intussen koop je wat nieuwe zooi en die declareer je bij je reisverzekering.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
nst6ldr schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:43:
[...]

En je gaf aan dat je dat niet wenselijk vindt:

[...]

Dus daarom mijn vraag: hoe moet het apparaat dan gaan werken? Je geeft wel aan dat je nu alsnog een Android airtag-achtige gaat kopen, maar dat voldoet niet aan de wensen in je initiële bericht.
Als je goed leest zie je nergens staan dat ik zeg dat er geen verbinding gemaakt mag worden met bluetooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Ozzie schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:44:
Airtags en soortgelijke devices hebben zeker hun nut, maar het probleem wat je nu probeert op te lossen snap ik niet helemaal.

Zoals @Nat-Water zegt, als je koffer in een ander land staat als jij moet de luchtvaartmaatschappij dat oplossen en die weten in 99+% van de gevallen wel welke koffer bij welk persoon hoort en waar die heen is gegaan. Vanwege veiligheid wordt dat allemaal nauwkeurig in de gaten gehouden.

Ze leveren hem dan gewoon de volgende dag of nog later bij je vakantieadres af. Intussen koop je wat nieuwe zooi en die declareer je bij je reisverzekering.
Graag wat ruimer denken/kijken, dit is maar een voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06 11:33
Een gps tracker zonder sim kaart bestaat niet. Je zal de data toch moeten versturen. Als die tracker niet kan doorgeven waar hij is, heeft het ineens niet zo veel zin meer. :+ Een alternatief is inderdaad het airtag systeem. (of de opties van andere merken)

Maar dat is toch iets heel anders als een echte tracker, hou daar rekening mee. Als er een tijd geen verbinding gemaakt word, (zoals bijvoorbeeld op een vliegveld, of in het vliegtuig) weet je nog niets.

[ Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 15-05-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Had er afgelopen vakantie 6 bij (airtags dan), sleutels, koffers, huurscooter etc.

Superhandig, nooit 100% garantie natuurlijk,maar uiteindelijk loopt er altijd wel iemand met een apple/ios device langs die airtag.

Of Android ook een soortgelijk systeem heeft is dan weer een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Probleem met andere merken, is dat dat niet op alle Android telefoons zal werken, alleen op Samsung bijvoorbeeld. (Of zelfs misschien alleen als iemand een bepaalde app heeft) Dan word de groep ook veel kleiner, en je resultaten steeds slechter.

Bij Apple werkt het, juist omdat het werkt met bijna alle Apple apparaten.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 15-05-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
WEBGAMING schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:53:
Een gps tracker zonder sim kaart bestaat niet. Je zal de data toch moeten versturen. Als die tracker niet kan doorgeven waar hij is, heeft het ineens niet zo veel zin meer. :+ Een alternatief is inderdaad het airtag systeem. (of de opties van andere merken)

Maar dat is toch iets heel anders als een echte tracker, hou daar rekening mee. Als er een tijd geen verbinding gemaakt word, (zoals bijvoorbeeld op een vliegveld, of in het vliegtuig) weet je nog niets.
Als je gaat zoeken kom je er heel veel tegen zonder simkaart. Met simkaart zou het onbetaalbaar worden i.v.m. de roaming kosten.
Het tracking systeem maakt gebruik van het onderliggende bluetooth systeem van je smartphone waar bijvoorbeeld ook een smartwatch gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
WEBGAMING schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:01:
Probleem met andere merken, is dat dat niet op alle Android telefoons zal werken, alleen op Samsung bijvoorbeeld. (Of zelfs misschien alleen als iemand een bepaalde app heeft) Dan word de groep ook veel kleiner, en je resultaten steeds slechter.

Bij Apple werkt het, juist omdat het werkt met bijna alle Apple apparaten.
Dat klopt helemaal, vandaar dat ik met deze vragen kwam, en de oplossing lijkt nabij, of is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:08:
[...]

Als je gaat zoeken kom je er heel veel tegen zonder simkaart. Met simkaart zou het onbetaalbaar worden i.v.m. de roaming kosten.
Het tracking systeem maakt gebruik van het onderliggende bluetooth systeem van je smartphone waar bijvoorbeeld ook een smartwatch gebruik van maakt.
Dat zijn geen echte trackers, dat is gewoon oplichting.

Wat moet je met een tracker die je maar op + - 10m afstand werkt? (bluetooth bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 16:11
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Graag wat ruimer denken/kijken, dit is maar een voorbeeld.
Ben dan benieuwd waarvoor je hem anders zou willen gebruiken. Hooguit voor diefstal. Maar zou niet zo snel mijn onderbroeken persee terug hoeven. Daar heb ik een verzekering voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:18
[...]
Ja, die trackers zijn er en die worden steeds genoemd in dit topic. Maar dat is áltijd merk/OS/systeem afhankelijk en dat wilde je nou juist niet geloof ik. Dus dan is je enige andere optie om een tracker met simkaart te gebruiken, of iets op basis van LoRa bijvoorbeeld.
Bij de bluetooth trackers ben je afhankelijk van andere apparaten van dat merk die in de buurt van de tracker moeten zijn. Bij een simkaart met 2G/3G/4G tracker ben je afhankelijk van de zendmasten daarvan waar je in bereik moet zijn en datzelfde probleem heb je bij LoRa ook.
100% waterdicht ga je het nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
Hathi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Ja, die trackers zijn er en die worden steeds genoemd in dit topic. Maar dat is áltijd merk afhankelijk en dat wilde je nou juist niet geloof ik. Dus dan is je enige andere optie om een tracker met simkaart te gebruiken, of iets op basis van LoRa bijvoorbeeld.
Bij de bluetooth trackers ben je afhankelijk van andere apparaten van dat merk die in de buurt van de tracker moeten zijn. Bij een simkaart met 2G/3G/4G tracker ben je afhankelijk van de zendmasten daarvan waar je in bereik moet zijn en datzelfde probleem heb je bij LoRa ook.
100% waterdicht ga je het nooit krijgen.
Ik denk dat je het topic niet helemaal gevolgd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:18
Manado schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:40:
[...]
Ik denk dat je het topic niet helemaal gevolgd hebt?
Uhh, ik geloof het wel

[ Voor 21% gewijzigd door Hathi op 15-05-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

13art

Moderator Mobile
Voordat het een welles nietes discussie wordt. Volgens mij zijn de antwoorden wel zo'n beetje gegeven.

- Een Android alternatief voor de Air Tag is onlang gelanceerd.
- Een ander alternatief is bijvoorbeeld Tile, maar ben je afhankelijk van mensen met die specifieke app op hun telefoon. Of andere merk/toestel specifieke oplossingen.
- Een ander alternatief is iets wat gebruik maakt van LoRa of Sigfox low-power netwerken, maar daar is weer geen wereldwijde dekking van.

Hoe dan ook ben je met elke oplossing afhankelijk van andere factoren, of mensen met dezelfde app op hun telefoon, bereik, netwerk, etc.

TS hoeft ons niet te overtuigen van waarom hij een product wel of niet zou moeten gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
13art schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:24:
Voordat het een welles nietes discussie wordt. Volgens mij zijn de antwoorden wel zo'n beetje gegeven.

- Een Android alternatief voor de Air Tag is onlang gelanceerd.
- Een ander alternatief is bijvoorbeeld Tile, maar ben je afhankelijk van mensen met die specifieke app op hun telefoon. Of andere merk/toestel specifieke oplossingen.
- Een ander alternatief is iets wat gebruik maakt van LoRa of Sigfox low-power netwerken, maar daar is weer geen wereldwijde dekking van.

Hoe dan ook ben je met elke oplossing afhankelijk van andere factoren, of mensen met dezelfde app op hun telefoon, bereik, netwerk, etc.

TS hoeft ons niet te overtuigen van waarom hij een product wel of niet zou moeten gebruiken.
Bedankt voor je reactie.
Daarom ging ik ook nergens meer op in.
Afwachten op de lancering van de universele app. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:59

g0tanks

Moderator CSA
WEBGAMING schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:53:
Een gps tracker zonder sim kaart bestaat niet.
[...]

Ik denk dat het topic licht was ontspoord omdat er verschillende definities voor GPS-tracker worden gehanteerd. Strikt genomen is een Apple AirTag (of Samsung SmartTag, Tile, etc.) geen GPS-tracker, want er zit geen enkele hardware in die kan communiceren met het Wikipedia: Global positioning system Wellicht iets om rekening mee te houden in de verdere discussie, om verwarring te voorkomen. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
g0tanks schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:36:
[...]

[...]

Ik denk dat het topic licht was ontspoord omdat er verschillende definities voor GPS-tracker worden gehanteerd. Strikt genomen is een Apple AirTag (of Samsung SmartTag, Tile, etc.) geen GPS-tracker, want er zit geen enkele hardware in die kan communiceren met het Wikipedia: Global positioning system Wellicht iets om rekening mee te houden in de verdere discussie, om verwarring te voorkomen. :)
Klopt inderdaad, maar helaas worden ze vaak wel zo genoemd.
Waarschijnlijk omdat de tracker dan de positie ophaalt van de smartphone waar hij op mee lift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Er zijn ook veel goedkope "trackers" die gewoon helemaal niet werken. Vooral op de bekende Chinese sites. Daar doelde ik ook een beetje op. En een Tag zou ik inderdaad ook geen gps tracker noemen.
Pagina: 1