Beste mensen, ik weet het echt niet meer na dagen en dagen zoeken.
Ik ben volkomen leek op het gebied van surround systemen.
Ik zoek een (2e hands of nieuwe) AV receiver met 4x hdmi in en TWEE maal hdmi uit
Budget rond de 600 euro
We hebben eerst een hdmi switch geprobeerd maar die gaf het geluid niet door aan de beamer. de AV switch was geleverd via een speciaalzaak. zonder de hdmi switch hebben we wel geluid via de KPN box.
Wensen:
Toen kwam het idee om een AV receiver te kopen, heb je surround geuid en een ingebouwde hdmi switch. Alleen hoop ik dat we dan geen gedoe hebben zoals met de switch?
Ook zou het ideaal zijn zowel de beamer als de tv te kunnen gebruiken dus vandaar 2 uitgangen.
Dus we zoeken een 5.1 surround systeem, geen high end spul(!)
INPUTS:
- KPN TV ontvanger: HDMI 1.4, HDCP 1.2
- laptop met HDMI out
- oude BluRay speler
OUTPUTS:
- Beamer: Epson EHTW6250: HDMI 1.4, HDCP 2.3, CEC en ARC
LET OP: optische HDMI kabel van 20 meter naar de beamer!
- TV: oude samsung met hdmi inputs
Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb de afgelopen tijd op marktplaats gekeken maar daar kom ik bijv. een Marantz SR6004 tegen maar die dingen zijn 2009 uitgekomen. voor 190 euro weet ik nooit hoe lang zo'n ding mee gaat.
Verder is het aanbod echt mager. Google is NIET mijn beste vriend gebleken...
Eigenlijk zou ik een set willen kopen van 5-6 jaar oud maar ik zou niet weten hoe ik die kan vinden.
Ik ben volkomen leek op het gebied van surround systemen.
Ik zoek een (2e hands of nieuwe) AV receiver met 4x hdmi in en TWEE maal hdmi uit
Budget rond de 600 euro
We hebben eerst een hdmi switch geprobeerd maar die gaf het geluid niet door aan de beamer. de AV switch was geleverd via een speciaalzaak. zonder de hdmi switch hebben we wel geluid via de KPN box.
Wensen:
Toen kwam het idee om een AV receiver te kopen, heb je surround geuid en een ingebouwde hdmi switch. Alleen hoop ik dat we dan geen gedoe hebben zoals met de switch?
Ook zou het ideaal zijn zowel de beamer als de tv te kunnen gebruiken dus vandaar 2 uitgangen.
Dus we zoeken een 5.1 surround systeem, geen high end spul(!)
INPUTS:
- KPN TV ontvanger: HDMI 1.4, HDCP 1.2
- laptop met HDMI out
- oude BluRay speler
OUTPUTS:
- Beamer: Epson EHTW6250: HDMI 1.4, HDCP 2.3, CEC en ARC
LET OP: optische HDMI kabel van 20 meter naar de beamer!
- TV: oude samsung met hdmi inputs
Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb de afgelopen tijd op marktplaats gekeken maar daar kom ik bijv. een Marantz SR6004 tegen maar die dingen zijn 2009 uitgekomen. voor 190 euro weet ik nooit hoe lang zo'n ding mee gaat.
Verder is het aanbod echt mager. Google is NIET mijn beste vriend gebleken...
Eigenlijk zou ik een set willen kopen van 5-6 jaar oud maar ik zou niet weten hoe ik die kan vinden.