Gezocht: AV receiver met twee HDMI uitgangen (TV & beamer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squarewheel
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Beste mensen, ik weet het echt niet meer na dagen en dagen zoeken.
Ik ben volkomen leek op het gebied van surround systemen.

Ik zoek een (2e hands of nieuwe) AV receiver met 4x hdmi in en TWEE maal hdmi uit

Budget rond de 600 euro

We hebben eerst een hdmi switch geprobeerd maar die gaf het geluid niet door aan de beamer. de AV switch was geleverd via een speciaalzaak. zonder de hdmi switch hebben we wel geluid via de KPN box.

Wensen:

Toen kwam het idee om een AV receiver te kopen, heb je surround geuid en een ingebouwde hdmi switch. Alleen hoop ik dat we dan geen gedoe hebben zoals met de switch?
Ook zou het ideaal zijn zowel de beamer als de tv te kunnen gebruiken dus vandaar 2 uitgangen.

Dus we zoeken een 5.1 surround systeem, geen high end spul(!)

INPUTS:

- KPN TV ontvanger: HDMI 1.4, HDCP 1.2
- laptop met HDMI out
- oude BluRay speler

OUTPUTS:

- Beamer: Epson EHTW6250: HDMI 1.4, HDCP 2.3, CEC en ARC
LET OP: optische HDMI kabel van 20 meter naar de beamer!
- TV: oude samsung met hdmi inputs

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb de afgelopen tijd op marktplaats gekeken maar daar kom ik bijv. een Marantz SR6004 tegen maar die dingen zijn 2009 uitgekomen. voor 190 euro weet ik nooit hoe lang zo'n ding mee gaat.
Verder is het aanbod echt mager. Google is NIET mijn beste vriend gebleken...

Eigenlijk zou ik een set willen kopen van 5-6 jaar oud maar ik zou niet weten hoe ik die kan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:44

The Zep Man

🏴‍☠️

Mijn theorie is dat de matrix switch die je gebruikt 5.1 Dolby Digital-ondersteuning adverteert naar het afspelende apparaat.

Heb je op de KPN box Dolby Digital/AC3/5.1-ondersteuning uitgeschakeld? Mogelijk ondersteunt je TV dat wel (i.c.m. downmixing naar stereo), en je beamer dat niet (ook wordt hier worden 'Dolby' en 'AC3' niet genoemd). Als je de KPN box aansluit op de switch, geeft de switch mogelijk aan dat Dolby Digital ondersteund wordt, terwijl direct op de beamer aangesloten de KPN box weet dat het niet ondersteund wordt en daarop het signaal aanpast.

Het is eeuwen geleden dat ik iets met een KPN box deed, maar ik herinner mij dat je toen PCM kon forceren. Probeer dat eerst eens.

Gezien je niets bijzonders doet met het geluid (enkel stereo, digitaal, direct naar de ontvangende apparaten) zou ik niet investeren in een receiver. Dat is overkill. Een receiver koop je voor de analoge uitgangen voor geluid, waar je geen behoefte aan hebt.

Een goede matrix switch ondersteunt gewoon hetzelfde geluidssignaal naar alle uitgangen, en kan ook het soort signaal forceren door bepaalde formaten (niet) te adverteren naar het afspelende apparaat.

[ Voor 66% gewijzigd door The Zep Man op 15-05-2023 13:51 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:14
Veel versterkers hebben inderdaad deze optie. Ik heb een Marantz SR-7010 die 3 HDMI uitgangen heeft, 2 voor zone 1 en eentje voor zone 2.

Helaas zal je met tweedehands versterkers altijd moeten gaan kijken naar de poorten die achterop zitten om te bepalen wat ze kunnen, of het boekje lezen.

Als je trouwens specifiek de SR-7010 zou willen (die past binnen je budget), stuur me even een DM. Ik zit te denken aan een upgrade.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 23:22
squarewheel schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:34:
Beste mensen, ik weet het echt niet meer na dagen en dagen zoeken.
Ik ben volkomen leek op het gebied van surround systemen.

Ik zoek een (2e hands of nieuwe) AV receiver met 4x hdmi in en TWEE maal hdmi uit

Budget rond de 600 euro

We hebben eerst een hdmi switch geprobeerd maar die gaf het geluid niet door aan de beamer. de AV switch was geleverd via een speciaalzaak. zonder de hdmi switch hebben we wel geluid via de KPN box.

Wensen:

Toen kwam het idee om een AV receiver te kopen, heb je surround geuid en een ingebouwde hdmi switch. Alleen hoop ik dat we dan geen gedoe hebben zoals met de switch?
Ook zou het ideaal zijn zowel de beamer als de tv te kunnen gebruiken dus vandaar 2 uitgangen.

Dus we zoeken een 5.1 surround systeem, geen high end spul(!)

INPUTS:

- KPN TV ontvanger: HDMI 1.4, HDCP 1.2
- laptop met HDMI out
- oude BluRay speler

OUTPUTS:

- Beamer: Epson EHTW6250: HDMI 1.4, HDCP 2.3, CEC en ARC
LET OP: optische HDMI kabel van 20 meter naar de beamer!
- TV: oude samsung met hdmi inputs

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb de afgelopen tijd op marktplaats gekeken maar daar kom ik bijv. een Marantz SR6004 tegen maar die dingen zijn 2009 uitgekomen. voor 190 euro weet ik nooit hoe lang zo'n ding mee gaat.
Verder is het aanbod echt mager. Google is NIET mijn beste vriend gebleken...

Eigenlijk zou ik een set willen kopen van 5-6 jaar oud maar ik zou niet weten hoe ik die kan vinden.
Deze heeft alle vinkjes die je vereist:

uitvoering: Denon AVR-X2700H

Ik ken 'm vanbuiten omdat ik 'm zelf bezit. Ik zie dat deze al wat verouderd is of niet meer courant in prijzen, maar je kan vergelijkbare eenvoudig vinden via de Pricewatch en dan een beetje gaan kijken binnen Denon of er een dubbele output op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squarewheel
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
HARTELIJK DANK IEDEREEN! wat een actief forum is dit :)

Ik dacht net nog aan een andere mogelijkheid (waarom nu pas.... duh!)

5.1 receiver met op de hdmi uitgang een hdmi switch?
dat is denk ik makkelijker te vinden?

alleen wordt ik bijna simpel van 'bugs' die sommige receivers hebben. dacht ik iets gevonden te hebben, dan is er een probleem met de audio (bijv. Yamaha RX-V477)

Ik hou me aanbevolen voor suggesties van bovenstaande optie en ga de opties hier aangeboden overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:44

The Zep Man

🏴‍☠️

squarewheel schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:04:
HARTELIJK DANK IEDEREEN! wat een actief forum is dit :)

Ik dacht net nog aan een andere mogelijkheid (waarom nu pas.... duh!)

5.1 receiver met op de hdmi uitgang een hdmi switch?
Niet doen. Met elk apparaat dat je aan de HDMI-ketting toevoegt maak je het complexer, met potentiële compatibiliteitsproblemen (mogelijk op lange termijn).

Je doet niets actief met geluid, dus doe niets met een receiver.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:58

FeaR

In GoT we trust

squarewheel schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:34:
...een Marantz SR6004 tegen maar die dingen zijn 2009 uitgekomen. voor 190 euro weet ik nooit hoe lang zo'n ding mee gaat...
Heeft de SR6004 geen HDMI 1.3 waar jij apparatuur hebt met HDMI 1.4? Alleen van toepassing als je gebruik maakt van 3D en/of 4K @ 30 Hz. Al maakt het niet uit, je wilt geen SR6004. Jep, nog een serie met issues. Zoek maar eens op Pop of Death en die reeks Marantz. Enfin, houd rekening met de HDMI versie. Koop je nu een HDMI 1.3 receiver en schaf je over een paar maanden een 4K beamer/monitor aan met 4K bron dan moet de receiver ook vervangen worden als je deze in het midden van de keten wilt laten staan.

Wat heb je allemaal voor apparatuur staan? Ik zie bron, monitor en beamer maar geen speakers benoemd? Ik vat het deel ook niet dat de HDMI switch geen geluid door geeft aan de beamer. Of wil je geluid uit de speakers van de beamer? Dat rijmt dan weer niet met het hebben van surround geluid? Of ben je nu op zoek naar een surround receiver inclusief speakers voor het genoemde budget? Dan valt een genoemde X2700 van Denon al af. Ook een tweedehands SR7010 inclusief speakers zie ik je niet kopen voor dat geld. Mocht je de surround receiver puur in willen zetten als HDMI Switch om audio naar de weergevers te sturen, niet doen.

offtopic:
Topic Titel ontdaan van onnodige hoofdletters / minder schreeuwend gemaakt.

[ Voor 60% gewijzigd door FeaR op 15-05-2023 15:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1