Koper brengt grasmaaier kapot retour

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje_
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05-2023
Heey allemaal,

Gistermiddag hebben wij een grasmaaier verkocht aan de deur via marketplace. Deze deedt het prima en mankeerde niks aan. Ze hebben het voor 30 euro meegenomen.

Kort daarna gingen wij op verjaardag en had ik mijn telefoon niet mee. Toen we weer thuis kwamen stond de grasmaaier ineens voor onze deur. En had ik meerdere bericht van de koper ontvangen met dat ze de grasmaaier hadden getest maar naar vuur begon te ruiken. En dat ze het wouden terugbrengen.

Kort daarna stond er al een bericht onder met dat ze het terug hadden gebracht maar teleurgesteld waren dat we niet open deden en de gordijnen hadden gesloten ( wij waren toen nog steeds weg ) een uurtje daarna was er nog een bericht met een tikkie van 30 euro en dat ik het binnen 3 dagen moest overmaken anders zou hij andere maatregelen ondernemen....

We hebben de grasmaaier gestest en de spoel is gewoon compleet door gebrand ( waarschijnlijk door te hoog gras )

Maar staat deze persoon in zijn recht om het geld terug te krijgen ondanks dat we niet kunnen aantonen dat hun het apparaat stuk gemaakt kunnen hebben?

Beste antwoord (via Anoniempje_ op 15-05-2023 13:26)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48
Overigens demonstreer ik altijd ongevraagd elektrische apparatuur onder het mom van: heb je het gezien? Werkt. "Hoeft niet ik geloof het wel ik neem hem zo wel mee" zeggen ze dan, niks, staan blijven en kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door pennywiser op 15-05-2023 13:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Tuurlijk staat deze persoon niet in z’n recht. Met dit soort aankopen is het testen voordat je het koopt en daarna garantie tot aan de deur.

Gewoon berichtje terugsturen dat je de grasmaaier hebt zien staan en voor de deur hebt laten staan. En dat er geen garantie bijzat. Als ze niet binnen 3 dagen komen je het laat afvoeren.

Je zou nog kunnen overwegen aangifte van bedreiging te doen als je daarmee zit.

[ Voor 101% gewijzigd door Sethro op 15-05-2023 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hebben ze het apparaat getest toen ze hem bij je aan de deur kochten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
Particuliere verkoop: garantie tot aan de deur. Als jij naar eer en geweten een werkend apparaat hebt verkocht en de koper heeft niet getest, dan zou ik vooral aangeven dat de grasmaaier nog 2 dagen in de tuin staat en daarna wordt afgevoerd. Geld terug, zeker niet.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Ik zou persoonlijk me dom voordoen en een bankrekening nummer vragen zodat je weet met wie je te doen hebt zodra je deze ontvangt aangifte doen van bedreiging.

Als koper de grasmaaier niet getest heeft is dat zijn probleem, daarnaast gaat een motor echt niet stuk door hoog gras misschien is er zeiknat gras mee gemaaid of een nog veel ergere mogelijkheid hij is omgewisseld voor een reeds in bezit overleden model welke al in bezit was (dit gebeurt vaker op marktplaats)

Maar zoals hierboven gemeld garantie tot aan de deur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 14:50 . Reden: Onnodig. Als je hier moeite mee hebt: maak een TR aan of maak een topic aan in één van de feedbacktopics ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of deze persoon in zijn recht staat hangt heel erg af van wat het defect precies is en hoe het ontstaan is. Ook bij particuliere verkoop van gebruikte producten heeft de koper recht op een conform product, wat dat precies is hangt dan sterk af van factoren zoals beschrijving, prijs, leeftijd, uiterlijke staat,... en daar is geen eenduidig antwoord voor.
Je mag wel verwachten dat, als je particulier een grasmaaier koopt, deze in staat is om gras te maaien. Als hij bij het eerste gebruik direct niet meer werkt dan is het in principe een non-conform product tenzij hij op een verkeerde manier gebruikt is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniempje_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:54:
Heey allemaal,

Gistermiddag hebben wij een grasmaaier verkocht aan de deur via marketplace. Deze deedt het prima en mankeerde niks aan. Ze hebben het voor 30 euro meegenomen.

Kort daarna gingen wij op verjaardag en had ik mijn telefoon niet mee. Toen we weer thuis kwamen stond de grasmaaier ineens voor onze deur. En had ik meerdere bericht van de koper ontvangen met dat ze de grasmaaier hadden getest maar naar vuur begon te ruiken. En dat ze het wouden terugbrengen.

Kort daarna stond er al een bericht onder met dat ze het terug hadden gebracht maar teleurgesteld waren dat we niet open deden en de gordijnen hadden gesloten ( wij waren toen nog steeds weg ) een uurtje daarna was er nog een bericht met een tikkie van 30 euro en dat ik het binnen 3 dagen moest overmaken anders zou hij andere maatregelen ondernemen....

We hebben de grasmaaier gestest en de spoel is gewoon compleet door gebrand ( waarschijnlijk door te hoog gras )

Maar staat deze persoon in zijn recht om het geld terug te krijgen ondanks dat we niet kunnen aantonen dat hun het apparaat stuk gemaakt kunnen hebben?
Koper had de mogelijkheid om te testen. Dat is ook juridisch advies bij aankoop onder particulieren.
Wat koper ermee doet waar het gekochte goed niet voor gemaakt/geschikt is, kun jij als verkoper niet op worden aangesproken.

Voor hetzelfde geld heeft ie een hele wilde tuin al gedaan, en is op het eind de maaier defect geraakt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje_
gysman11 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:57:
Hebben ze het apparaat getest toen ze hem bij je aan de deur kochten?
Nee ze hebben het zo meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Anoniempje_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:16:
[...]

Nee ze hebben het zo meegenomen.
Sorry daar kan ik met mijn pet niet bij, een grasmaaier testen is werkelijk 10 tellen werk kabel erin en knop indrukken.

Is het wel dezelfde machine, en of zijn er sporen van onderdelen wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje_
TRAXION schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Sorry daar kan ik met mijn pet niet bij, een grasmaaier testen is werkelijk 10 tellen werk kabel erin en knop indrukken.

Is het wel dezelfde machine, en of zijn er sporen van onderdelen wisselen?
Zover ik weet is het dezelfde machine. We hebben het een week geleden nog gebruikt, schoongemaakt en staat ook altijd in de schuur. Van losse onderdelen heb ik echt geen idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywiser
"Andere maatregelen" is een openlijk dreigement. Ik zou dat ook als zodanig behandelen: aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Anoniempje_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Zover ik weet is het dezelfde machine. We hebben het een week geleden nog gebruikt, schoongemaakt en staat ook altijd in de schuur. Van losse onderdelen heb ik echt geen idee.
Sorry ik was in de veronderstelling dat de machine open gemaakt was ivm de constatering van een verbrande spoel/motor.

Tip voor een volgende verkoop, testen met koper.

[ Voor 5% gewijzigd door TRAXION op 15-05-2023 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Gewoon aangeven dat je er niets mee gaat doen, en dat ze m op kunnen komen halen. Anders gewoon afvoeren op hun kosten. Kun je ze weer een tikkie sturen :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 13:13

Neus

www.zenaconsult.com

pennywiser schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:22:
"Andere maatregelen" is een openlijk dreigement. Ik zou dat ook als zodanig behandelen: aangifte.
Dit. Dek je in, bescherm jezelf want mensen kunnen rare dingen doen als ze denken dat ze gelijk hebben.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
Overigens demonstreer ik altijd ongevraagd elektrische apparatuur onder het mom van: heb je het gezien? Werkt. "Hoeft niet ik geloof het wel ik neem hem zo wel mee" zeggen ze dan, niks, staan blijven en kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door pennywiser op 15-05-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje_
TRAXION schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Sorry ik was in de veronderstelling dat de machine open gemaakt was ivm de constatering van een verbrande spoel/motor.
Klopt mijn partner heeft het open gemaakt en zag dat de spoel was doorgebrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij koopt een grasmaaier en dat ding is na 1 x grasmaaien stuk? Daar zou ik ook niet blij mee zijn. Geef hem 15 euro terug en breng die grasmaaier naar de stort. Het gaat niet om een paar honderd euro.

Zoals vaker gepost, het product moet tweedehands ook gewoon werken. Garantie tot de deur gaat niet helemaal op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniempje_
pennywiser schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:24:
Ja ik normaal gesproken ook 😅 maar mijn partner had hem verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje_
Tsurany schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:10:
Of deze persoon in zijn recht staat hangt heel erg af van wat het defect precies is en hoe het ontstaan is. Ook bij particuliere verkoop van gebruikte producten heeft de koper recht op een conform product, wat dat precies is hangt dan sterk af van factoren zoals beschrijving, prijs, leeftijd, uiterlijke staat,... en daar is geen eenduidig antwoord voor.
Je mag wel verwachten dat, als je particulier een grasmaaier koopt, deze in staat is om gras te maaien. Als hij bij het eerste gebruik direct niet meer werkt dan is het in principe een non-conform product tenzij hij op een verkeerde manier gebruikt is.
Klopt , maar dit kan ik niet bewijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-10 11:56
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:25:
Hij koopt een grasmaaier en dat ding is na 1 x grasmaaien stuk? Daar zou ik ook niet blij mee zijn. Geef hem 15 euro terug en breng die grasmaaier naar de stort. Het gaat niet om een paar honderd euro.

Zoals vaker gepost, het product moet tweedehands ook gewoon werken. Garantie tot de deur gaat niet helemaal op.
Koper moet ook onderzoek doen. Niet eens testen of het wel werkt is niet handig toch?

TS geeft aan de grasmaaier gewoon gebruikt te hebben zonder problemen en naar zijn / haar idee een goed werkende grasmaaier te hebben verkocht.

Je weet niet wat de koper ermee heeft gedaan, en hier zou TS dan voor moeten opdraaien. Ik zou inderdaad netjes aangeven dat ze de grasmaaier weer op kunnen halen en dat ze hun geld niet terug kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:25:

Als ze hem niet correct gebruikt hebben, waarom zou jij dan daarvoor moeten opdraaien?

Bij verzenden zou ik er misschien nog in kunnen komen, maar dit is opgehaald..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Dit soort elektrisch tuingereedschap doet het decennia later nog steeds. Ik heb een strimmer uit 1993 van mijn vader geweest, die ik nog steeds gebruik. Mits je het maar niet overbelast. Die maaier is gewoon door veel te dik voorjaars gras gejankt en toen ging die helaas roken. Een andere mogelijkheid tot dit soort defect gaan is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20
Tsja, zowel bij kopen als verkopen komen verantwoordelijkheden. Als ik zelf een apparaat verkoop, dan demonstreer ik het altijd en vraag aan de koper of hij gezien heeft dat het werkt. Zonder demonstratie verkopen aan iemand die 'm zo wel meeneemt, is een risico op gedonder.

Dat gezegd hebbende, de koper heeft hier zelf een risico genomen door 'm niet te testen. Dan moet hij ook de verantwoordelijkheid nemen als blijkt dat hij niet werkt. Dus ik zou zeggen 'jammer dan'. Stuur een bericht dat de maaier het nog deed toen jij 'm verkocht, dat hij niet wilde testen en dat de maaier van hem is. En desnoods doe je aangifte van bedreiging, want dat 'andere maatregelen' is niet erg netjes van de koper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Eigenlijk van de zotte he

- je verkoopt een werkende maaier
- krijgt hem een dag later stuk terug, inclusief bedreiging
- en jij mag 30 euro terugbetalen, of continue over je schouder blijven kijken (ook als je aangifte doet, want dit soort types zijn over het algemeen niet echt onder de indruk van redelijkheid of gezag.)

wat ik me wel afvraag:
Als je via marktplaats een maaier verkoopt en het gaat dan mis, hoe kom je dan bij tweakers terecht als je daar nog geen account had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Tsurany schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:10:
Non conformiteit gaat niet op bij particuliere verkoop
En bedenk effe, €30….. daar koop je echt geen verwachtingen bij
Gewoon negeren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 21:12
Ik verkoop productie op Marktplaats altijd met BOGO-garantie....."Bocht om, garantie om".
Inderdaad altijd laten zien dat de spullenboel werkt, desnoods nog even een paar tips meegegeven, aftikken en dan klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zatervan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:26:
[...]

Non conformiteit gaat niet op bij particuliere verkoop
En bedenk effe, €30….. daar koop je echt geen verwachtingen bij
Gewoon negeren
Dat gaat zeker wel op, ook bij particuliere verkoop is conformiteit gewoon een belangrijk punt. En als jij als particulier een defect product verkoopt wat niet voldoet aan wat je er van mocht verwachten dan heeft de koper gewoon recht op ontbinding.

De vraag hier is dus enkel of de koper het product juist gebruikt heeft of dat onzorgvuldig gebruik het defect veroorzaakt heeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Tsurany schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:58:
[...]

De vraag hier is dus enkel of de koper het product juist gebruikt heeft of dat onzorgvuldig gebruik het defect veroorzaakt heeft.
Dat de koper aangeeft dat de maaier naar vuur ruikt geeft al aan dat ie daar ter plekke overbelast is geweest. Dit soort maaiers gaat bij normaal gebruik nooit kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:04
Garantie tot de deur.. En ook al komen ze aan de deur wat verachten ze te willen doen dan? De politie is zo gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 06:35
Inderdaad gevalletje berichtje sturen dat je graag wil dat ze de grasmaaier weer op komen halen. Zo niet, laat je de grasmaaier door een bedrijf ophalen en stuur je de factuur naar hem door. En er meteen bij zeggen dat je aangifte doet van bedreiging. Zulke lui moet je nul ruimte geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 10:17
pennywiser schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Dat de koper aangeeft dat de maaier naar vuur ruikt geeft al aan dat ie daar ter plekke overbelast is geweest. Dit soort maaiers gaat bij normaal gebruik nooit kapot.
Tja, maar wat is normaal gebruik. Je kan als nieuwe gebruiker natuurlijk gewoon denken "gras is gras, dus hoe lang het ook is, ik kan het hiermee wegmaaien".

Ik heb vroeger ook wel gewerkt met een grasmaaier waar je erg voorzichtig mee moest zijn. Bij een beetje lang gras moest je echt beetje bij beetje werken om oververhitting te voorkomen. Als ik dat ding zonder duidelijke instructies had doorverkocht, zou het me ook niet verbaasd hebben als een nieuwe gebruiker 'm direct de eerste keer kapot had gemaakt. Het is natuurlijk te verwachten dat iemand die een grasmaaier koopt juist op dat moment te maken heeft met te lang gras.
(ik heb het nu wel over ruim 30 jaar geleden en een machine die toen misschien al wel ruim 20 jaar oud was; een exemplaar uit de jaren zeventig dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-10 15:58
Anoniempje_ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:54:
Heey allemaal,

In het beginsel is het jouw woord tegen zijn woord. Jij zegt dat het werkte, hij zegt dat het niet werkte. Helaas heb je hier natuurlijk weinig aan.

Waar je wel aan hebt is het overhaaste manier van het product terug brengen. De koper heeft niet gewacht om contact te leggen, anders wacht je toch wel een dagje oid op een antwoord? Wat gaat de koper jouw aanwezigheid in je huis controleren? :w

Feitelijk gezien heeft de koper dus nu gewoon zijn product bij jouw gedumpt zonder enige waarborging dat het product terug bij de verkoper is. Ik zou daarmee zeggen dat hij daarmee enige kans verspeeld heeft..

Je zou een DOA grasmaaier ook niet terug zetten bij de deur van de intratuin.. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniempje_
gysman11 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:12:
Eigenlijk van de zotte he

- je verkoopt een werkende maaier
- krijgt hem een dag later stuk terug, inclusief bedreiging
- en jij mag 30 euro terugbetalen, of continue over je schouder blijven kijken (ook als je aangifte doet, want dit soort types zijn over het algemeen niet echt onder de indruk van redelijkheid of gezag.)

wat ik me wel afvraag:
Als je via marktplaats een maaier verkoopt en het gaat dan mis, hoe kom je dan bij tweakers terecht als je daar nog geen account had?
Ik heb op Google gezocht naar een gelijk soort probleem als deze , en toen kwam ik hier terecht.

Het is inderdaad vervelend, ik heb zelfs nog aangeboden de helft terug te betalen omdat wij het apparaat niet getest hebben bij de deur maar zelfs dat wordt niet geaccepteerd. Kreeg net alweer een bericht dat ik nog 1 dag had om het geld over te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 06:35
Anoniempje_ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Ik heb op Google gezocht naar een gelijk soort probleem als deze , en toen kwam ik hier terecht.

Het is inderdaad vervelend, ik heb zelfs nog aangeboden de helft terug te betalen omdat wij het apparaat niet getest hebben bij de deur maar zelfs dat wordt niet geaccepteerd. Kreeg net alweer een bericht dat ik nog 1 dag had om het geld over te maken...
Ik zou hem gewoon vriendelijk vragen wat er na die dag gebeurd en of je alvast een politie aangifte moet voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 13:42

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Ik zou in ieder geval de Tikkie even openen om rekeningnummer en tenaamstelling te verzamelen. Als het kan een screenshot maken. Neem aan dat je gegevens van de koper hebt (NAW)?

Wel gewoon netjes blijven, zoals anderen al aangaven reageren dat je een werkende grasmaaier hebt verkocht en dat de koper er waarschijnlijk te hoog gras mee gemaaid heeft. Geef ook aan dat je niet gediend bent van enige vorm van bedreiging en dat je in geval van welke vorm van intimidatie dan ook aangifte zult doen.

Aanbieding van helft @ €15 is heel coulant en ik zou zeggen 'take it or leave it'

TSC, omdat je niet weet, wat je niet weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-10 15:58
[...]

Heel eerlijk gezegd dat ik niet dat de koper voor reden vatbaar is. Ik zou hem doorverwijzen naar zijn/haar politiebureau om dan maar aangifte te doen. Op jouw beurt zou ik aangifte doen van dreiging.

Welke }:O gaat zo ver voor 30 euro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:19
Er zijn er genoeg die onder het mom van “ik niets krijgen, dan jij ook niet!” een steen door je ruit gooien. Zo heb je zelf meer gedonder en bewijs maar eens dat de “koper” de schuldige is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Iemand met een laag moraal uit een lagere sociale klasse waarschijnlijk. Een weldenkend mens denkt niet zo over dingen na. Een grasmaaier voor de deur neerzetten en zonder enig overleg een tikkie sturen. 8)7

Waarschijnlijk handelen zulke types wel vaker zo. @Anoniempje_ ik snap wel dat je hier niet bij lekker voelt, een product kapot retour krijgen inclusief gratis bedreiging.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is al gezegd, maar ga naar de politie en probeer met naam en bankrekening te achterhalen wie het is. Laat de koper ook vooral weten dat je dat gedaan hebt.

Laat de koper weten dat hij niet aan de onderzoeksplicht voldaan heeft en dat je weet dat je een werkende grasmaaier hebt verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 15:23
En wat nou als je zegt “Welke grasmaaier? Er staat hier niets voor de deur?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
[...]
Kreeg net alweer een bericht dat ik nog 1 dag had om het geld over te maken...
Nog ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:37
Conformiteit en dat soort juridische termen zijn totaal niet relevant, we staan niet in de rechtzaal. Een grasmaaier op marktplaats kopen is risico lopen. Meestal gaat het goed, soms heb je pech. Voor 30 euro is dat normaal gesproken pech gehad.

Een tokkie die 30 euro eist in bedreiging zou van mij als verkoper helemaal niks krijgen. Een aardig iemand die uitlegt wat er gebeurd is, afhankelijk van het verhaal misschien de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zou het adres vragen en zeggen dat je de 30 euro wel terug komt brengen onder bepaalde voorwaarden. Kun je in ieder geval langsrijden om te kijken of deze persoon de machine door te hoog gras heeft gereden en heb je ook meteen het adres mochten de bedreigingen concreet worden.

Of de koper in zijn recht staat vind ik lastig, bij dit soort aankopen zou ik zeggen. Testen bij koper en garantie tot aan de deur. Bij zo'n verkoop meld ik het zelf ook altijd. "Heeft bij ons altijd goed gewerkt, je mag het testen. Valt hij bij jou uitelkaar dan kan ik daar ook niks aan doen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
JoghoJogho schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:36:
Ik zou in ieder geval de Tikkie even openen om rekeningnummer en tenaamstelling te verzamelen. Als het kan een screenshot maken. Neem aan dat je gegevens van de koper hebt (NAW)?
En als je die gegevens hebt, zou je die hier ook nog even in kunnen voeren: https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 08:04
Inevitable schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:24:
Ik zou het adres vragen en zeggen dat je de 30 euro wel terug komt brengen onder bepaalde voorwaarden. Kun je in ieder geval langsrijden om te kijken of deze persoon de machine door te hoog gras heeft gereden en heb je ook meteen het adres mochten de bedreigingen concreet worden.
Dat zou ik niet zo snel doen.
Dan geef je (via app of zo) toe dat je akkoord gaat met terugbetalen.
Mocht ie wat voor stappen dan ook ondernemen, kunnen ze altijd dat appje laten zien en zeggen dat je akkoord bent gegaan met terugbetalen van die €30,-

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Rensjuh schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Dat zou ik niet zo snel doen.
Dan geef je (via app of zo) toe dat je akkoord gaat met terugbetalen.
Mocht ie wat voor stappen dan ook ondernemen, kunnen ze altijd dat appje laten zien en zeggen dat je akkoord bent gegaan met terugbetalen van die €30,-
Jawel, maar ik zou ook aangeven dat je het onder voorwaarden terug wilt geven. Als de koper doelbewust een machine door heel hoog gras haalt is dat vragen om problemen. Haal dan met een kantjesmaaier eerst het hoogste weg, hark het even aan en dan met de maaier er nog eens overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die dag is allang verstreken, hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 15:30
Pas op dat jij niet opgelicht wordt.
Stel hij heeft een zelfde grasmaaier di hij gesloopt heeft.
Hij koopt die van jouw en ruilt hem om en vraagt zijn geld terug.

Maar goed als die verstandig en wijs genoeg was had die het daar zelf getest.
Ik zeg gevalletje lesgeld betaald.
En tja 30 euro
is al 20 euro aan brandstof kwijt om op en neer te rijden ...

Maar goed dat is het risico van aan de deur verkopen op MP (Tokie volk)
Gelukkig gebeurt dat op tweakers minder

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:27
@Anoniempje_ Ik mis nog even de reden van verkoop: week geleden nog gebruikt, schoongemaakt en weggezet..... Waarom? Dit is het begin van het gazonseizoen - vermoedelijk heb m dit jaar al een keer of 3-4 gebruikt. En waarom 30 euro - een serieuze goed werkende grasmaaier kost wat meer.

Dit is geen motie van wantrouwen maar wel achtergrond (die je overigens niet hoeft te geven). Vreemd dat iemand dezelfde avond weer naar je toe komt voor die 30 euro (afstand?) en voor dat bedrag meteen begint te dreigen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Ik denk dat we TS hier nooit meer zien. Zoals zoveel nieuwe leden op Tweakers die op de dag van aanmelden een topic starten…
Pagina: 1