Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-07-2023
Mijn vraag
...hey, ik heb een vraag over mijn games die maar blijven crashen
ik speel graag assins creed games zoals valhalla of red dead redemption2 alleen deze games blijven na een tijdje crashen ik vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...GPU 6800XT, ryzen 5 5600x,650W(onbekende) voeding, gskill 2x 16gb en 2x 8gb RAM en kingston NvMe M_2 harde schijf, OS windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via nickjonk op 16-05-2023 15:25)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik zou eerst eens beginnen met het geheugen, dat kost namelijk niets en kun je vrij snel even proberen.
Delta Electronics is opzich geen onbekende, maar volgens mij heeft die meer de focus op losse voedingen (adapters) en dergelijke. Komt de voeding uit een pre-build systeem misschien? Of heb je die los gekocht.

Mocht het veranderen van het geheugen niets uithalen dan kun je bij de voeding gaan kijken.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
nickjonk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:20:
Mijn vraag
...hey, ik heb een vraag over mijn games die maar blijven crashen
ik speel graag assins creed games zoals valhalla of red dead redemption2 alleen deze games blijven na een tijdje crashen ik vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...6800XT, ryzen 5 5600x,650W(onbekende) voeding, gskill 2x 16gb en 2x 8gb RAM en kingston NvMe M_2 harde schijf

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heb je een foutmelding ?

Crashed de complete pc, of is het crash to desktop?

Heb je de Temperaturen al bekeken, gamebestanden laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
Wilde gok....de voeding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
ik speel binnen steam/ubisoft connect

bij steam krijg ik melding of ik een crash rapport wil versturen en bij ubisoft gaat hij gewoon naar bureaublad tijdens het spelen .. de temps zijn in orde vandaar dat ik niet echt weet waar het vandaan zou kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken, alleen hiervoor had ik er een 1660 GPU in zitten en toen crashte hij ook wel eens maarjah games zoals assasins creed zijn in princiepe te zwaar voor een 1660

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:01
Wat zijn de exacte specificaties van je ram? Je bent nu verschillende soorten aan het mixen, wat nooit een goed idee is.

Haal die 2x8 GB ram bijvoorbeeld eens weg en zet dan XMP aan. Lost dat het probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

nickjonk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:24:
bij steam krijg ik melding of ik een crash rapport wil versturen en bij ubisoft gaat hij gewoon naar bureaublad tijdens het spelen ..
Neem said report(s) eens door en kijk of er ergens een foutcode of foutmelding wordt gegeven.
de temps zijn in orde vandaar dat ik niet echt weet waar het vandaan zou kunnen komen
Definieer "in orde", exact hoe warm word de boel en hoe heb je dit gemeten?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
nickjonk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:20:
[...]
650W(onbekende) voeding
[...]
Als er inderdaad een onbekend merk voeding in zit, ga ik ook voor de voeding.
Je kunt op veel dingen besparen, maar besparen op de voeding is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Anton.net schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:29:
Wat zijn de exacte specificaties van je ram? Je bent nu verschillende soorten aan het mixen, wat nooit een goed idee is.

Haal die 2x8 GB ram bijvoorbeeld eens weg en zet dan XMP aan. Lost dat het probleem op?
Dit had ik over het hoofd gezien, is er een reden dat je 48gb ram nodig hebt?

Mixen van verschillende soorten geheugen is eigenlijk not done.

En wat hierboven al geopperd is vervang de voeding dit is werkelijk het belangrijkste onderdeel van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
16gb ram heeft dezelfde specs(snelheid) als de 8gb ram vandaar dat ik dacht dat ze te combineren waren

temps gemeten via open hardware monitor gpu kwam rond de 70 en cpu rond de 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
ik heb een nzxt kast is het een goed idee om ook de nzxt voeding aan te schaffen van 850 wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
nickjonk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:34:
16gb ram heeft dezelfde specs(snelheid) als de 8gb ram vandaar dat ik dacht dat ze te combineren waren

temps gemeten via open hardware monitor gpu kwam rond de 70 en cpu rond de 45
Op geheugen sticks zitten verschillende geheugen modules samsung/hynix in verschillende configuraties.

Een memory controller kan hierdoor over de zeik gaan.

En ik geloof dat nzxt best knappe voedingen verkoopt dit is een kwestie van googlen en reviews lezen.

Mijn goto merk voor voedingen is al 15 jaar corsair en dat is wat ik zelf dan ook altijd aanraadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
ik zal een goede voeding aanschaffen en die 2x8gb eruit halen, hopen dat dit de oplossing zal zijn ergens las ik ook dat met de gigabyte b550 gaming v2 de kingston nvme niet heelemaal goed kon werken.. misschien ook een optie om hem te vervangen met de wd sn850x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
mijn voeding is trouwens van het merk DELTA

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Ik zou eerst eens beginnen met het geheugen, dat kost namelijk niets en kun je vrij snel even proberen.
Delta Electronics is opzich geen onbekende, maar volgens mij heeft die meer de focus op losse voedingen (adapters) en dergelijke. Komt de voeding uit een pre-build systeem misschien? Of heb je die los gekocht.

Mocht het veranderen van het geheugen niets uithalen dan kun je bij de voeding gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjonk
ok top bedankt voor de tips ! hier heb ik wat aan , 650WAT is dat uberhoupt wel genoeg voor mijn build ? ik heb de voeding los gekocht(nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG want dit heeft niets meer aankoopadvies te maken.
Pagina: 1