Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en wat office work, geen video-editing of streaming. Werk wel met 2*1440p schermen die vervangen zullen worden door iets beters. Multitask wel vaak waarbij het ene scherm Discord/Office/whatever heeft staan en het andere een game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb het budget hardcapped op 2.5k (zonder windows). Inclusief assemblagekost. De huidige bak heb ik zelf samengesteld maar herinner me dat ik hier wel mee sukkelde. Ik weet niet hoe veel makkelijker/moeilijker het is om zelf een bak samen te stellen dan 10j geleden wat betreft 'prutsgedoe'. Als dat makkelijk is, kan dat ook makkelijk geld uitsparen.
Bij een alternate kom ik dan op een 2394 euro (inclusief assemblage).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo weinig mogelijk RGB en een gesloten 'donkere' kast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Suggesties wat betreft optimalisatie. Zo weet ik dat de GRAKA eigenlijk iets te sterk is voor de CPU, maar die laatste is dan wel weer erg efficient. Ik heb in mijn huidige build een GTX1660 dus heb RTX nooit in actie gezien, wat ik niet ken kan ik dan ook niet missen. Vandaar de keuze voor AMD.
Onderstaande de build;
Gamen en wat office work, geen video-editing of streaming. Werk wel met 2*1440p schermen die vervangen zullen worden door iets beters. Multitask wel vaak waarbij het ene scherm Discord/Office/whatever heeft staan en het andere een game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb het budget hardcapped op 2.5k (zonder windows). Inclusief assemblagekost. De huidige bak heb ik zelf samengesteld maar herinner me dat ik hier wel mee sukkelde. Ik weet niet hoe veel makkelijker/moeilijker het is om zelf een bak samen te stellen dan 10j geleden wat betreft 'prutsgedoe'. Als dat makkelijk is, kan dat ook makkelijk geld uitsparen.
Bij een alternate kom ik dan op een 2394 euro (inclusief assemblage).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo weinig mogelijk RGB en een gesloten 'donkere' kast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Suggesties wat betreft optimalisatie. Zo weet ik dat de GRAKA eigenlijk iets te sterk is voor de CPU, maar die laatste is dan wel weer erg efficient. Ik heb in mijn huidige build een GTX1660 dus heb RTX nooit in actie gezien, wat ik niet ken kan ik dan ook niet missen. Vandaar de keuze voor AMD.
Onderstaande de build;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX | € 1.118,32 | € 1.118,32 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon M25-V | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AG620 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J4040F16GX2-TZ5RS | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 10 850W | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 104,95 | € 104,95 |
| Totaal | € 2.231,87 | |||