Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 11:16
Probleem;
Sinds kort heeft mijn Ducobox Focus geen verbinding meer met de Duco Ventilatieapp.

Mijn systeem;
Ducobox Focus
Duco communication print https://www.ventilatielan...lelnk?sqr=ducobox%20focus
Cat 5E kabel naar Ubiquity Switch
Iphone 13 Pro

Wat heb ik gedaan?
In de iPhone App wordt het systeem niet meer gevonden, manueel toevoegen via het IP adres is ook niet mogelijk.
Via safari op de iphone of laptop is de ducobox te benaderen via het IP adres. Ik zie updates/waardes van de installatie.
App gedeinstalleerd en weer geinstalleerd
Ducobox spanningsloos gemaakt
Contact opgenomen met duco, maar die komen ook niet veel verder als opnieuw opstarten.

Heeft iemand misschien de gouden tip?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Ik ben inmiddels een stukje verder. Vandaag geprobeerd om via de browser de netwerk instellingen te overschrijven.

DHCP was ingeschakeld maar heb het IP adres manueel overschreven, net als de gateway.
Op de een of andere reden kan ik het systeem nu wel met de app bereiken.
Het systeem staat nog wel ingesteld op DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craysv2
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 21:52
Zelfde probleem hier, zie dat de app niet meer beschikbaar is in de appstore.*
Contact gehad met Duco. duco communication print wordt zeer binnenkort vervangen door Connectivity Board.
App is nog beschikbaar -> Bellen naar Duco en vragen dat ze je de instalatie bestand bezorgen per mail.
Er zou ook nieuwe app komen.

[ Voor 62% gewijzigd door Craysv2 op 18-08-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan wel inloggen op de duco IP adres met connectivityboard. Maar krijg de installation app niet gekoppeld aan de duco. Hij lijkt constant te zoeken naar duco-6373837-7373 etc wifi. Maar de wifi die uitgezonden wordt en waar ik mee kan verbinden heet alleen DUCO. WAT moet ik doen om de installation app nu toch t ekoppelen aan de DUCO?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDksCXzSC0pE9JuIHrPNpT63HiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9TyB2k82HT8nv4cS0hb3HkB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Draakje5 op 04-05-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Het lukt mij inmiddels weer om toegang te krijgen via de lankabel. Helaas niet via de app. Ik heb wel gelezen dat de ventilatie app niet meer in de store komt door beveilig eisen van apple zijn kant waar duco aan wil of kan voldoen. Advies was dan ook om de app te verwijderen, of nooit van je device te verwijderen.

Ik heb gebruik de lankabel.
Best jammer dat er vele bedrijven zijn die mooie dingen maken, maar helaas de IT kant niet op orde krijgen.

[ Voor 64% gewijzigd door Kettingspanner op 06-05-2024 18:51 ]