Toon posts:

Terugbetaling niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 10:08
Story:

Op 15-04-2023 heb ik een bestelling geplaatst op een webwinkel, vervolgens 20-04-2023 zijn er aantal stukken weer retour verstuurd, en op 21-04-2023 heeft de webwinkel mijn retour in ontvangst genomen.
Vervolgens krijg ik op 25-04-2023 een bericht dat ik binnen 48uur een terugbetaling zal ontvangen van 83,77euro. Tot heden heb ik nog geen betaling ontvangen op mijn rekening.

Waardoor ik op 05-05-2023 contact heb opgenomen met de webwinkel, zij beweren dat er een terugbetaling is gedaan en ik contact moet opnemen met mijn bank, zodat zij een onderzoek kunnen starten, dit heb ik gedaan en per mail heb ik een bewijs ontvangen vanuit mijn bank dat ik geen betaling heb ontvangen vanuit de webwinkel.
Dit bewijs heb ik doorgestuurd naar de webwinkel, waarop zij hebben gereageerd met het bewijs dat er een terugbetaling is uitgevoerd op 25-04-2023 en het verder moet uitzoeken met mijn eigen bank.
Mijn eigen bank blijft erop hameren dat er niets wordt tegengehouden en geen opdracht hebben ontvangen vanuit de webwinkel.

Webwinkel reageert ook niet meer op mijn mail en telefonisch schiet het ook niet echt op.

Mijn vraag:
Wat zijn mijn rechten? en wat kan ik nog doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:03
Hebben ze je ook betaalbewijs gegeven?

Als je rechtsbijstand hebt is dit wel een moment om ze wakker te maken. Heb je dat niet, lijkt me dat je ze het beste zelf officieel in gebreke kan stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
Zij hebben een betaalbewijs gegeven van Adyen. Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
zazadanger68 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:44:
Zij hebben een betaalbewijs gegeven van Adyen. Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering :-(
Dan is het bij Adyen mis gegaan. En zal de webwinkel contact moeten opnemen met Adyen voor een eventueel onderzoek. Het gaat soms wel eens mis bij die partijen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:40
Webwinkel in gebreken stellen. En vragen om bewijsstuk dat hun hebben betaald.

Wel een beetje raar dit af te schuiven op jou en dat je contact moet zoeken met jou bank.

En anders contact zoeken met Ayden.

Is er betaald met creditcard?
Zo ja kan creditcard terug laten storten.

[Voor 7% gewijzigd door breaker.evert op 15-05-2023 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:52
Het enige wat je kan doen is de webwinkel in gebreken stellen.

Hier staat een goed voorbeeld hoe je dat kan doen.
Voorbeeldbrief Consuwijzer.

Niet extra uitweide. Ik zou wel bewijs mee sturen van je bank dat je het bedrag niet hebt ontvangen. Daar eindigt jouw verantwoordelijkheid ook.

Mocht dit niet werken dan kan je de vordering uit handen geven aan een incasso bureau.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Qwerty-273

Meukposter

Het hangt dan waarschijnlijk bij Ayden. Maar die zullen niets doen voor jouw als klant van hun klant. Die nemen alleen actie als de webwinkel iets bij hun komt vragen. Daar komt ook trouwens die van de kast naar de muur verwijzing "vraag het maar na bij je bank" vandaan.

Via https://www.adyen.com/payment-lookup
We suggest you start by contacting the merchant or seller to settle any disputes. If you don’t reach a settlement, we strongly recommend contacting your bank. As we’re only the payment processor for this transaction, we can’t refund requests or take action on individual cancellations.

Adyen doesn’t have the power to start or stop payment without the authorization of our merchants. We also can’t initiate a refund process on their behalf. To request a refund, contact the company you made the purchase with.
En waar de TS nu tegen aanloopt: https://help.adyen.com/kn...ey-didnt-receive-a-refund
It’s a good idea to first check if a shopper received their refund. Remember that a refund is successful when it receives one of the following statutes: RefundScheduled, Refunded, RefundedExternally, or RefundedBulk.
  • If a shopper reaches out with questions for a refund, send them the refund letter as proof they were refunded.
  • If a shopper still claims they weren’t refunded, ask them to provide you with a signed statement from their bank indicating they didn’t receive a refund, and then reach out to Support.
Note: If you try refunding a shopper to a closed bank account, the refund will be reversed. It’s possible the funds stay with the bank. In that case, the shopper should reach out to their bank.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• zazadanger68
Via een collega heb ik een tip gekregen om te kijken of de webwinkel geregistreerd is bij een waarborg, en ja hoor winkel heeft een waarborg via Thuiswinkel.org. Hier heb ik even een klacht naar toegestuurd en een jurist heeft erop gereageerd met dat zij het gaan bespreken met de webwinkel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Is ook wat ik vaak adviseer, de webshops die in eerste instantie niet willen meewerken zijn vaak wel wat meer in beweging te krijgen als er voor hun ook wat op het spel staat, zoals (de kans op) het intrekken van een keurmerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

OMD

Mand!

Ik weet waarschijnlijk wel antwoord maar ik vraag het toch even:
Je weet zeker dat je op de bankrekening kijkt waar zij naar terug hebben geschreven?

Wij werken met Mollie en ik kan je vertellen dat ik ongeveer een 5x per maand een mail krijg waar iemand zijn/haar geld blijft. Dit blijkt dan met een andere rekening betaald te zijn bij het bestellen maar Mollie stort het natuurlijk terug naar de rekening waar mee betaald is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
OMD schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:03:
Ik weet waarschijnlijk wel antwoord maar ik vraag het toch even:
Je weet zeker dat je op de bankrekening kijkt waar zij naar terug hebben geschreven?

Wij werken met Mollie en ik kan je vertellen dat ik ongeveer een 5x per maand een mail krijg waar iemand zijn/haar geld blijft. Dit blijkt dan met een andere rekening betaald te zijn bij het bestellen maar Mollie stort het natuurlijk terug naar de rekening waar mee betaald is.
Ja zeker, webwinkel geeft aan dat zij op 25-04-2023 het bedrag hebben teruggestort op mijn rekeningnummer, hiervan hebben zij een Adyen afschrift-bewijs toegestuurd en qua gegeven klopt het allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
zazadanger68 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Ja zeker, webwinkel geeft aan dat zij op 25-04-2023 het bedrag hebben teruggestort op mijn rekeningnummer, hiervan hebben zij een Adyen afschrift-bewijs toegestuurd en qua gegeven klopt het allemaal.
Als op dat Ayden bewijs naast jouw rekeningnummer ook het rekeningnummer staat waarvan het bedrag is overgemaakt (dus de bron), dan zou je in je bank omgeving een zoekopdracht kunnen doen naar dat specifieke rekeningnummer, en (er vanuit gaande dat er dan inderdaad geen transacties zichtbaar zijn :+ ) dat aanleveren als bewijs dat je niets ontvangen hebt.

Ik zou er zelf in ieder geval niet happig op zijn om ze screenshots te sturen van alle transacties op die dag en ze zo aan te tonen dat daar geen terugbetaling van hun tussen zit; zij hebben verder natuurlijk niks te maken met de bij/afschrijvingen op jouw rekeningnummer.

[Voor 17% gewijzigd door Daffie op 16-05-2023 16:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
-

[Voor 100% gewijzigd door zazadanger68 op 16-05-2023 16:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
Daffie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Als op dat Ayden bewijs naast jouw rekeningnummer ook het rekeningnummer staat waarvan het bedrag is overgemaakt (dus de bron), dan zou je in je bank omgeving een zoekopdracht kunnen doen naar dat specifieke rekeningnummer, en (er vanuit gaande dat er dan inderdaad geen transacties zichtbaar zijn :+ ) dat aanleveren als bewijs dat je niets ontvangen hebt.

Ik zou er zelf in ieder geval niet happig op zijn om ze screenshots te sturen van alle transacties op die dag en ze zo aan te tonen dat daar geen terugbetaling van hun tussen zit; zij hebben verder natuurlijk niks te maken met de bij/afschrijvingen op jouw rekeningnummer.
Ik heb het rekeningnummer van Adyen en dit ingevoerd in mijn bank, maar helaas zie ik geen ontvangen bedrag. Dit heb ik ook als bewijs aangeleverd bij de webwinkel, en tevens een bevestiging van mijn bank dat ik dit niet heb ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 23:04
zazadanger68 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb het rekeningnummer van Adyen en dit ingevoerd in mijn bank, maar helaas zie ik geen ontvangen bedrag. Dit heb ik ook als bewijs aangeleverd bij de webwinkel, en tevens een bevestiging van mijn bank dat ik dit niet heb ontvangen.
Op het afschrift van Adyen, wat de leverancier je heeft toegestuurd. zie je daar een Status staan?
RefundScheduled Of RefundSettled of iets dergelijks?

Daarnaast, betreft het een iDeal betaling of een CC betaling? Indien CC betaling, besef dan wel dat je op CC afschrift moet kijken en niet op je bank. Klinkt misschien dom, maar zijn genoeg die verkeerd kijken.

[Voor 17% gewijzigd door Jwlb op 22-05-2023 14:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
-

[Voor 99% gewijzigd door zazadanger68 op 22-05-2023 14:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zazadanger68
Jwlb schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Op het afschrift van Adyen, wat de leverancier je heeft toegestuurd. zie je daar een Status staan?
RefundScheduled Of RefundSettled of iets dergelijks?

Daarnaast, betreft het een iDeal betaling of een CC betaling? Indien CC betaling, besef dan wel dat je op CC afschrift moet kijken en niet op je bank. Klinkt misschien dom, maar zijn genoeg die verkeerd kijken.
Helaas zie ik daar niets over status staan.

Dit is wat er staat:

The following is a confirmation that Adyen has successfully instructed a bank transfer, as detailed below.
Bank Transfer
Bank Transfer Description: xxxx
Bank Transfer Identifier: xxx
Bank Instruction Date: 2023-04-25
Transfer Amount: EUR xxx
Beneficiary Details
Bank Country: NETHERLANDS
Account number / IBAN: xxx
BIC: xxx
Adyen's Details
From Country: NETHERLANDS
From Bank: Adyen Bank
From Account number / IBAN: NL04ADYB2017400157
This bank transfer was executed on the same or following business day as the Bank Instruction Date.
If the beneficiary claims that the transfer has not been received within 5 working days and the beneficiary details are
as intended, please contact the beneficiary bank citing the above transmission details

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 23:04
zazadanger68 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Helaas zie ik daar niets over status staan.

Dit is wat er staat:

The following is a confirmation that Adyen has successfully instructed a bank transfer, as detailed below.
Bank Transfer
Bank Transfer Description: xxxx
Bank Transfer Identifier: xxx
Bank Instruction Date: 2023-04-25
Transfer Amount: EUR xxx
Beneficiary Details
Bank Country: NETHERLANDS
Account number / IBAN: xxx
BIC: xxx
Adyen's Details
From Country: NETHERLANDS
From Bank: Adyen Bank
From Account number / IBAN: NL04ADYB2017400157
This bank transfer was executed on the same or following business day as the Bank Instruction Date.
If the beneficiary claims that the transfer has not been received within 5 working days and the beneficiary details are
as intended, please contact the beneficiary bank citing the above transmission details
Dergelijk format ben ik in mijn communicatie met Adyen of op de merchant portal nooit tegengekomen. Kan je dus helaas niet verder helpen. In principe heeft elke betaling een Status in het merchant portal en aan de hand van de status van die betaling kan je zien of het geld ondertussen teruggestort is.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• zazadanger68
Even een status update:

Op 16-05-2023 had ik Thuiswinkel.org een mail verstuurd dat ik mijn retour bedrag van de webwinkel niet heb ontvangen omdat er tussen de banken iets niet goed gaat en de webwinkel niet meer reageert op mijn mailtjes.

Thuiswinkel.org had aangegeven dat zij contact zouden opnemen met de webwinkel, maar helaas tot heden heeft de webwinkel niet gereageerd op Thuiswinkel.org, en Thuiswinkel.org zal vervolg stappen nemen met een jurist.

• Reshoot0033
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 00:38
Ik ben best benieuwd hoe dit is afgelopen ik zit namelijk ook met precies hetzelfde probleem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee