Terugbetaling niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 14:08
Story:

Op 15-04-2023 heb ik een bestelling geplaatst op een webwinkel, vervolgens 20-04-2023 zijn er aantal stukken weer retour verstuurd, en op 21-04-2023 heeft de webwinkel mijn retour in ontvangst genomen.
Vervolgens krijg ik op 25-04-2023 een bericht dat ik binnen 48uur een terugbetaling zal ontvangen van 83,77euro. Tot heden heb ik nog geen betaling ontvangen op mijn rekening.

Waardoor ik op 05-05-2023 contact heb opgenomen met de webwinkel, zij beweren dat er een terugbetaling is gedaan en ik contact moet opnemen met mijn bank, zodat zij een onderzoek kunnen starten, dit heb ik gedaan en per mail heb ik een bewijs ontvangen vanuit mijn bank dat ik geen betaling heb ontvangen vanuit de webwinkel.
Dit bewijs heb ik doorgestuurd naar de webwinkel, waarop zij hebben gereageerd met het bewijs dat er een terugbetaling is uitgevoerd op 25-04-2023 en het verder moet uitzoeken met mijn eigen bank.
Mijn eigen bank blijft erop hameren dat er niets wordt tegengehouden en geen opdracht hebben ontvangen vanuit de webwinkel.

Webwinkel reageert ook niet meer op mijn mail en telefonisch schiet het ook niet echt op.

Mijn vraag:
Wat zijn mijn rechten? en wat kan ik nog doen?

Beste antwoord (via rens-br op 26-06-2023 10:17)

• zazadanger68
Status update:

Ik ben vrijdag door mijn bank gebeld, en zij geven aan dat zij een coulance regeling gaan uitvoeren.
Dit houd in dat mijn bank het bedrag gaat storten op mijn rekening en zij op het achtergrond verder gaan met het case waar het mis is gegaan...

En vandaag is het bedrag op mijn rekening gestort O-)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:55
Hebben ze je ook betaalbewijs gegeven?

Als je rechtsbijstand hebt is dit wel een moment om ze wakker te maken. Heb je dat niet, lijkt me dat je ze het beste zelf officieel in gebreke kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Zij hebben een betaalbewijs gegeven van Adyen. Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 19:10
zazadanger68 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:44:
Zij hebben een betaalbewijs gegeven van Adyen. Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering :-(
Dan is het bij Adyen mis gegaan. En zal de webwinkel contact moeten opnemen met Adyen voor een eventueel onderzoek. Het gaat soms wel eens mis bij die partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 14:24
Webwinkel in gebreken stellen. En vragen om bewijsstuk dat hun hebben betaald.

Wel een beetje raar dit af te schuiven op jou en dat je contact moet zoeken met jou bank.

En anders contact zoeken met Ayden.

Is er betaald met creditcard?
Zo ja kan creditcard terug laten storten.

[ Voor 7% gewijzigd door Evertt op 15-05-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 23:16
Het enige wat je kan doen is de webwinkel in gebreken stellen.

Hier staat een goed voorbeeld hoe je dat kan doen.
Voorbeeldbrief Consuwijzer.

Niet extra uitweide. Ik zou wel bewijs mee sturen van je bank dat je het bedrag niet hebt ontvangen. Daar eindigt jouw verantwoordelijkheid ook.

Mocht dit niet werken dan kan je de vordering uit handen geven aan een incasso bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Het hangt dan waarschijnlijk bij Ayden. Maar die zullen niets doen voor jouw als klant van hun klant. Die nemen alleen actie als de webwinkel iets bij hun komt vragen. Daar komt ook trouwens die van de kast naar de muur verwijzing "vraag het maar na bij je bank" vandaan.

Via https://www.adyen.com/payment-lookup
We suggest you start by contacting the merchant or seller to settle any disputes. If you don’t reach a settlement, we strongly recommend contacting your bank. As we’re only the payment processor for this transaction, we can’t refund requests or take action on individual cancellations.

Adyen doesn’t have the power to start or stop payment without the authorization of our merchants. We also can’t initiate a refund process on their behalf. To request a refund, contact the company you made the purchase with.
En waar de TS nu tegen aanloopt: https://help.adyen.com/kn...ey-didnt-receive-a-refund
It’s a good idea to first check if a shopper received their refund. Remember that a refund is successful when it receives one of the following statutes: RefundScheduled, Refunded, RefundedExternally, or RefundedBulk.
  • If a shopper reaches out with questions for a refund, send them the refund letter as proof they were refunded.
  • If a shopper still claims they weren’t refunded, ask them to provide you with a signed statement from their bank indicating they didn’t receive a refund, and then reach out to Support.
Note: If you try refunding a shopper to a closed bank account, the refund will be reversed. It’s possible the funds stay with the bank. In that case, the shopper should reach out to their bank.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zazadanger68
Via een collega heb ik een tip gekregen om te kijken of de webwinkel geregistreerd is bij een waarborg, en ja hoor winkel heeft een waarborg via Thuiswinkel.org. Hier heb ik even een klacht naar toegestuurd en een jurist heeft erop gereageerd met dat zij het gaan bespreken met de webwinkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21
Is ook wat ik vaak adviseer, de webshops die in eerste instantie niet willen meewerken zijn vaak wel wat meer in beweging te krijgen als er voor hun ook wat op het spel staat, zoals (de kans op) het intrekken van een keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Ik weet waarschijnlijk wel antwoord maar ik vraag het toch even:
Je weet zeker dat je op de bankrekening kijkt waar zij naar terug hebben geschreven?

Wij werken met Mollie en ik kan je vertellen dat ik ongeveer een 5x per maand een mail krijg waar iemand zijn/haar geld blijft. Dit blijkt dan met een andere rekening betaald te zijn bij het bestellen maar Mollie stort het natuurlijk terug naar de rekening waar mee betaald is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
OMD schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:03:
Ik weet waarschijnlijk wel antwoord maar ik vraag het toch even:
Je weet zeker dat je op de bankrekening kijkt waar zij naar terug hebben geschreven?

Wij werken met Mollie en ik kan je vertellen dat ik ongeveer een 5x per maand een mail krijg waar iemand zijn/haar geld blijft. Dit blijkt dan met een andere rekening betaald te zijn bij het bestellen maar Mollie stort het natuurlijk terug naar de rekening waar mee betaald is.
Ja zeker, webwinkel geeft aan dat zij op 25-04-2023 het bedrag hebben teruggestort op mijn rekeningnummer, hiervan hebben zij een Adyen afschrift-bewijs toegestuurd en qua gegeven klopt het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21
zazadanger68 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Ja zeker, webwinkel geeft aan dat zij op 25-04-2023 het bedrag hebben teruggestort op mijn rekeningnummer, hiervan hebben zij een Adyen afschrift-bewijs toegestuurd en qua gegeven klopt het allemaal.
Als op dat Ayden bewijs naast jouw rekeningnummer ook het rekeningnummer staat waarvan het bedrag is overgemaakt (dus de bron), dan zou je in je bank omgeving een zoekopdracht kunnen doen naar dat specifieke rekeningnummer, en (er vanuit gaande dat er dan inderdaad geen transacties zichtbaar zijn :+ ) dat aanleveren als bewijs dat je niets ontvangen hebt.

Ik zou er zelf in ieder geval niet happig op zijn om ze screenshots te sturen van alle transacties op die dag en ze zo aan te tonen dat daar geen terugbetaling van hun tussen zit; zij hebben verder natuurlijk niks te maken met de bij/afschrijvingen op jouw rekeningnummer.

[ Voor 17% gewijzigd door Daffie op 16-05-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
-

[ Voor 100% gewijzigd door zazadanger68 op 16-05-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Daffie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Als op dat Ayden bewijs naast jouw rekeningnummer ook het rekeningnummer staat waarvan het bedrag is overgemaakt (dus de bron), dan zou je in je bank omgeving een zoekopdracht kunnen doen naar dat specifieke rekeningnummer, en (er vanuit gaande dat er dan inderdaad geen transacties zichtbaar zijn :+ ) dat aanleveren als bewijs dat je niets ontvangen hebt.

Ik zou er zelf in ieder geval niet happig op zijn om ze screenshots te sturen van alle transacties op die dag en ze zo aan te tonen dat daar geen terugbetaling van hun tussen zit; zij hebben verder natuurlijk niks te maken met de bij/afschrijvingen op jouw rekeningnummer.
Ik heb het rekeningnummer van Adyen en dit ingevoerd in mijn bank, maar helaas zie ik geen ontvangen bedrag. Dit heb ik ook als bewijs aangeleverd bij de webwinkel, en tevens een bevestiging van mijn bank dat ik dit niet heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
zazadanger68 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb het rekeningnummer van Adyen en dit ingevoerd in mijn bank, maar helaas zie ik geen ontvangen bedrag. Dit heb ik ook als bewijs aangeleverd bij de webwinkel, en tevens een bevestiging van mijn bank dat ik dit niet heb ontvangen.
Op het afschrift van Adyen, wat de leverancier je heeft toegestuurd. zie je daar een Status staan?
RefundScheduled Of RefundSettled of iets dergelijks?

Daarnaast, betreft het een iDeal betaling of een CC betaling? Indien CC betaling, besef dan wel dat je op CC afschrift moet kijken en niet op je bank. Klinkt misschien dom, maar zijn genoeg die verkeerd kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Jwlb op 22-05-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
-

[ Voor 99% gewijzigd door zazadanger68 op 22-05-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Jwlb schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:20:
[...]

Op het afschrift van Adyen, wat de leverancier je heeft toegestuurd. zie je daar een Status staan?
RefundScheduled Of RefundSettled of iets dergelijks?

Daarnaast, betreft het een iDeal betaling of een CC betaling? Indien CC betaling, besef dan wel dat je op CC afschrift moet kijken en niet op je bank. Klinkt misschien dom, maar zijn genoeg die verkeerd kijken.
Helaas zie ik daar niets over status staan.

Dit is wat er staat:

The following is a confirmation that Adyen has successfully instructed a bank transfer, as detailed below.
Bank Transfer
Bank Transfer Description: xxxx
Bank Transfer Identifier: xxx
Bank Instruction Date: 2023-04-25
Transfer Amount: EUR xxx
Beneficiary Details
Bank Country: NETHERLANDS
Account number / IBAN: xxx
BIC: xxx
Adyen's Details
From Country: NETHERLANDS
From Bank: Adyen Bank
From Account number / IBAN: NL04ADYB2017400157
This bank transfer was executed on the same or following business day as the Bank Instruction Date.
If the beneficiary claims that the transfer has not been received within 5 working days and the beneficiary details are
as intended, please contact the beneficiary bank citing the above transmission details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
zazadanger68 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Dit is wat er staat:

The following is a confirmation that Adyen has successfully instructed a bank transfer, as detailed below.
Bank Transfer
Beneficiary Details
Adyen's Details
This bank transfer was executed on the same or following business day as the Bank Instruction Date.
If the beneficiary claims that the transfer has not been received within 5 working days and the beneficiary details are
as intended, please contact the beneficiary bank citing the above transmission details
Dergelijk format ben ik in mijn communicatie met Adyen of op de merchant portal nooit tegengekomen. Kan je dus helaas niet verder helpen. In principe heeft elke betaling een Status in het merchant portal en aan de hand van de status van die betaling kan je zien of het geld ondertussen teruggestort is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zazadanger68
Even een status update:

Op 16-05-2023 had ik Thuiswinkel.org een mail verstuurd dat ik mijn retour bedrag van de webwinkel niet heb ontvangen omdat er tussen de banken iets niet goed gaat en de webwinkel niet meer reageert op mijn mailtjes.

Thuiswinkel.org had aangegeven dat zij contact zouden opnemen met de webwinkel, maar helaas tot heden heeft de webwinkel niet gereageerd op Thuiswinkel.org, en Thuiswinkel.org zal vervolg stappen nemen met een jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reshoot0033
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik ben best benieuwd hoe dit is afgelopen ik zit namelijk ook met precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Status update:

Ook Thuiswinkel.org kan mij niet helpen omdat de webwinkel een afschrift heeft waar staat dat de transactie succes vol is uitgevoerd richting mijn rekening.

Advies is nu om weer contact op te nemen met mijn bank...

Snap niet waarom het allemaal zo moeilijk moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

zazadanger68 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:51:
Status update:

Ook Thuiswinkel.org kan mij niet helpen omdat de webwinkel een afschrift heeft waar staat dat de transactie succes vol is uitgevoerd richting mijn rekening.

Vervelend altijd, als een webwinkel besluit om met een derde partij te werken voor betaling. Als daar dan iets fout gaat ze de handen in de lucht gooien. NEE werk is gewoon samen met de partner die je hiervoor in hebt gehuurd.

Voor TS, ook in dat afschrift staat dat contact met je bank nodig is:
Misschien is het via de bank wel snel geregeld, dat is soms zo bij banken. Soms ook absoluut niet :+ Edit: O absoluut niet dus. De partij waar je moet zijn is verwacht ik nog steeds de webwinkel, maar als die niet willen bewegen dan wordt het wel een lastig verhaal. Je kunt proberen contact op te nemen met Adyen, maar ik verwacht dat die gewoon zeggen 'sorry je bent geen klant', maar met een beetje geluk krijg je iemand aan de lijn met meedenkend vermogen.

[ Voor 13% gewijzigd door garriej op 06-06-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:03:
Vervelend altijd, als een webwinkel besluit om met een derde partij te werken voor betaling. Als daar dan iets fout gaat ze de handen in de lucht gooien. NEE werk is gewoon samen met de partner die je hiervoor in hebt gehuurd.

Voor TS, ook in dat afschrift staat dat contact met je bank nodig is:
Adyen is gewoon een bank en niet 'een derde partij'.

Het zou hetzelfde zijn als dat je van de ING naar SNS zou over maken en ING zegt 'geld is bij de SNS' en de SNS heeft niks ontvangen. Dit is echt een probleem in het interbancaire betalingsverkeer tussen die 2 banken.

En waarschijnlijk is het gewoon een probleem bij Adyen, omdat ik nooit van andere banken klachten hoor dat geld 'verdwijnt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik denk dat een ingebrekestelling nu de juiste route is, enkel omdat je dan kans hebt dat er ergens iemand wakker wordt die met Ayden gaat uitzoeken hoe het zit.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reshoot0033
zazadanger68 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:51:
Status update:

Dit issue heb ik nu dus ook, ik ben langs mijn bank gegaan (RaboBank). Die geven echter aan dat er vanuit de webwinkel of Adyen een onderzoek gestart dient te worden. Wat dus erg in conflict gaat met wat Adyen en de webwinkel zeggen. Een gevalletje Kastje-Muur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:55
*knip* Adviseren om te frauderen is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 06-06-2023 21:04 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • Beste antwoord
  • +10 Henk 'm!

• zazadanger68
Status update:

Ik ben vrijdag door mijn bank gebeld, en zij geven aan dat zij een coulance regeling gaan uitvoeren.
Dit houd in dat mijn bank het bedrag gaat storten op mijn rekening en zij op het achtergrond verder gaan met het case waar het mis is gegaan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
zazadanger68 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:18:
Status update:

Dit houd in mijn bank het bedrag gaat storten op mijn rekening en zij op het achtergrond verder gaan met het case waar het mis is gegaan...

Haha dit klinkt mij meer in de oren als “we hebben eerst niet naar TS geluisterd maar nu we, na wat gezeur van TS, langer dan 10 seconden hebben gekeken, het geld toch gevonden. We zeggen tegen TS dat we het gaan onderzoeken en dan is de kous af.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:27:
[...]

Haha dit klinkt mij meer in de oren als “we hebben eerst niet naar TS geluisterd maar nu we, na wat gezeur van TS, langer dan 10 seconden hebben gekeken, het geld toch gevonden. We zeggen tegen TS dat we het gaan onderzoeken en dan is de kous af.”
Dit "geval" ettert nu gewoon te lang door en dan gaan er bij een bank op een gegeven moment ook escalatiebelletjes rinkelen (kan even duren). Het laatste wat de bank wil is een verhaal in de media, waarin er aantoonbaan geld verdwenen is en niet meer te traceren is en de bank een al te passieve houding heeft aangenomen. Want.... hoe gaan ze dan om met het geld van de "de rest van de klanten"?

Je begint bij een bank bij een simpele binnendienstmedewerker. Die kan met zo'n geval niets (want niet eens toegang tot de juiste systemen) en kan dus inderdaad alleen zien dat je de betreffende betaling niet ontvangen hebt (die kijkt ook gewoon in dezelfde transacties als jij). Die zet de vraag vervolgens door naar iemand met "iets meer macht" en die stelt vast dat de betaling vanuit Adyen niet traceerbaar is in hun systemen. En "normaal gesproken" zou het nu case closed zijn: geld is nooit overgemaakt. Alleen heeft TS bewijs en dan wordt een escalatiemanager zenuwachtig en gaat hij.... de-escaleren. Als het verder escaleert gaat het veel meer kosten en ze zien zelf ook wel dat er ergens iets mis is gegaan. Er heeft nu dus iemand ownership genomen over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Status update:

Dit houd in mijn bank het bedrag gaat storten op mijn rekening en zij op het achtergrond verder gaan met het case waar het mis is gegaan...

En over 2 weken boeken ze het weer af, want dan is het onderzoek op de achtergrond afgerond en komen ze weer tot de conclusie dat er echt niets is verstuurd doot Adyen. :X

(Ik hoop het niet voor je, maar ik zou wat terughoudend zijn om het nu als "opgelost" te beschouwen. :+)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
zazadanger68 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:24:

Dit is wat er staat:

Bank Transfer
Beneficiary Details
Adyen's Details
Okee, wat hier staat is dat Adyen beweert dat de transactie is voltooid, maar dat het onderzoek daarmee wellicht nog niet is afgerond. Wanneer het geld binnen 5 werkdagen nog niet is bijgeschreven, dan kan het onderzoek worden voortgezet bij de beneficiary bank. Echter, dit bericht is verstrekt aan de opdrachtgevende partij. Het is dus aan hen (of hun bank, als dat de afspraken zijn) om dat onderzoek bij jouw bank voort te zetten.
Status update:

1. Okee, da's behoorlijk coulant. Feitelijk hoeft je bank niets voor je te doen, zoals altijd binnen de Nederlandse gebruiken is het aan de verzendende partij om dat klusje te klaren.

2. Besef je goed dat het hier gaat om een voorschot. De bank neemt de zaak in onderzoek. Mocht de situatie toch anders zijn dan voorgespiegeld, dan wordt het geld gewoon weer afgeschreven :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Reshoot0033 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:25:
[...]

Dit issue heb ik nu dus ook, ik ben langs mijn bank gegaan (RaboBank). Die geven echter aan dat er vanuit de webwinkel of Adyen een onderzoek gestart dient te worden. Wat dus erg in conflict gaat met wat Adyen en de webwinkel zeggen. Een gevalletje Kastje-Muur 8)7
Mag ik vragen hoe je dit hebt opgelost?
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem op.
Word van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik zag op trustpilot bij mijn webshop ook al iemand met hetzelfde probleem.
Toch belachelijk dat geld zomaar "verdwijnt"

EDIT: misschien dat iemand mijn juridische vraag kan beantwoorden.
Mijn redenatie is als volgt:
Ik heb een geldvordering op de webshop.
Zolang ik het geld niet daadwerkelijk heb ontvangen blijft mijn vordering op de webshop bestaan zelfs wanneer ze laten zien dat Adyen aangeeft dat de terugbetaling is gedaan.
Ik kan namelijk bewijzen dat ik het niet heb ontvangen.
Dus in principe kan ik mijn geld alsnog opeisen bij de webshop en de webshop zal het dan met Adyen maar moeten oplossen aangezien ze zelf klant zijn van Adyen. Ik heb zelf niks met Adyen te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Valinor op 19-07-2023 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reshoot0033
Valinor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:33:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit hebt opgelost?
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem op.
Word van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik zag op trustpilot bij mijn webshop ook al iemand met hetzelfde probleem.
Toch belachelijk dat geld zomaar "verdwijnt"

EDIT: misschien dat iemand mijn juridische vraag kan beantwoorden.
Mijn redenatie is als volgt:
Ik heb een geldvordering op de webshop.
Zolang ik het geld niet daadwerkelijk heb ontvangen blijft mijn vordering op de webshop bestaan zelfs wanneer ze laten zien dat Adyen aangeeft dat de terugbetaling is gedaan.
Ik kan namelijk bewijzen dat ik het niet heb ontvangen.
Dus in principe kan ik mijn geld alsnog opeisen bij de webshop en de webshop zal het dan met Adyen maar moeten oplossen aangezien ze zelf klant zijn van Adyen. Ik heb zelf niks met Adyen te maken.
Vervelend dat je dit ook hèbt ervaren, na weken aandringen heb ik de webshop zover gekregen om contact op te nemen met m’n bank.

De webshop nam maandag 10 juli telefonisch contact met mij op om te melden dat het contact met mijn bank is gestart, de volgende dag stond het geld op mn rekening🙃.

Ik heb verder geen excuus of uitleg gekregen van zowel de bank als de webshop, vindt het ook wel prima zo aangezien dit vanaf medio mei speelde.

Om wat voor bedrag gaat het bij jou als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Reshoot0033 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:27:
[...]

Vervelend dat je dit ook hèbt ervaren, na weken aandringen heb ik de webshop zover gekregen om contact op te nemen met m’n bank.

De webshop nam maandag 10 juli telefonisch contact met mij op om te melden dat het contact met mijn bank is gestart, de volgende dag stond het geld op mn rekening🙃.

Ik heb verder geen excuus of uitleg gekregen van zowel de bank als de webshop, vindt het ook wel prima zo aangezien dit vanaf medio mei speelde.

Om wat voor bedrag gaat het bij jou als ik vragen mag?
Thanks voor je reply. Goed om te horen dat je het uiteindelijk terug hebt gekregen.
Gaat bij mij om 89 euro. Heb ook deze week niet veel tijd om er achteraan te gaan dus het weekend maar even terugmailen naar de webshop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zazadanger68
Nog een status update:

Afgelopen weekend kreeg ik opeens het bedrag teruggestort op mijn rekening vanuit de webshop :o
Hierdoor heb ik meteen mijn bank gebeld en aangegeven dat ik het bedrag vooralsnog heb ontvangen van de webshop, en wat ik moest doen om de coulance betaling van de bank terug te storten. O-)

Mijn bank heeft aangegeven dat zij het enorm appreciëren dat ik dit eerlijk heb doorgegeven en dat zij de coulance betaling van mijn rekening zouden afhalen.

En als bedankt hebben zij vandaag een bosbloem gestuurd naar mijn huisadres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dheruer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01-2024
Welke webwinkel was dit?

Wij hebben nu een klant die beweert bij ons producten te hebben gekocht, betaling gedaan aan het iban nummer dat in 1 vd berichten hier stond:
NL04ADYB2017400157

Bij de omschrijving van de klant staat wel onze bedrijfsnaam, maar dat is absoluut geen rekeningnummer van ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@dheruer Dat is een rekeningnummer van Adyen, de betaalprovider. Jij, als verkoper, moet dit aankaarten bij Adyen. Zij moeten jou de betaling doorzetten, zo niet dan moeten ze zaken uitzoeken.

Het feit dat er een betaalomschrijving bij gezet kan worden betekent volgens mij al dat het geen iDeal betaling is geweest maar een handmatige overboeking. Waar dat Adyen nummer dan vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Volgens mij kan ik hier geen webwinkel naam openbaar schrijven. IBAN wat jij opgeeft is een standaard IBAN nummer van Adyen zelf. Waarschijnlijk moet je even bij Adyen zelf aankloppen.

Edit; @sypie was mij net voor :-)

[ Voor 9% gewijzigd door zazadanger68 op 29-11-2023 19:29 ]

Pagina: 1