Toon posts:

Stank berging - wasmachine droger ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 11:17
Er komt sinds kort een rioollucht vrij in de berging. Als ik het goed herinner, is het begonnen na de aanschaf van een nieuwe droger.

De woning corporatie had iemand langs gestuurd om te checken of de afvoer verstopt zat, maar dat was niet het geval.

Kan het zijn dat de stankafsluiter niet goed werkt? Hoe kan ik dit fixen? Ik heb een aantal fotos gemaakt van de afvoer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Al geprobeerd er een lading ontstopper zelf door te gooien. Die buizen raken door een droger (en de wasmachine) nogal vervuild met pluisjes en zeepresten, en voor die laatste stinken tegen alle verwachtingen in als een malle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik zou zeggen haal hem eens uit elkaar en controleer hem.

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:09
Met de meus overal al ingehangen?

De afvoer en wasmachine (!) zijn logische kandidaten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• darknessheartz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-06 12:35
Er bestaat een kans dat er teveel water (gelijktijdig) door je afvoer stroomt en daarmee je sifon wordt leeggetrokken. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat je sifon droog komt te staan met als gevolg de rioollucht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 16:30
Aangezien je aangeeft dat het na de droger is begonnen: ik zie de afvoerslang van de droger aan de bovenkant. Staat je sifon wel vol water?

Het lijkt namelijk alsof het water uit de afvoerslangen je sifon droogspoelt. Dat kan doordat deze er niet ver genoeg in zittten (water krijgt door hoogteverschil te veel snelheid). Het water dat stilstaat in de sifon blokkeert immers de nare geurtjes.

Propeer de slang er iets verder in te duwen, zorg dat de sifon vol water staat en kijk eens tijdens en nadat je een lading was in de wasmachine+droger hebt laten draaien. Blijft er voldoende water in de sifon staan?

[Voor 15% gewijzigd door Mr. Stom op 15-05-2023 14:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-05 08:40
Bij ons was de oorzaak net omgekeerd: de darm stak er iets te ver in, en dit zorgde er voor dat er op 1 of andere manier te weinig water in bleef staan (na het pompen water dat terug werd gezogen in de darm vermoed ik). Heb die enkele cm’s meer eruit gehaald en geur was weg.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36

Agent47

I always close my contracts.

90 graden was draaien met 2 vaatwastabletten erin. Helpt dat?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:04
Ik had dat hier ook en bleek de filter van de wasmachine te zijn. Heb je die al schoongemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
wittmann1982 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:54:
Bij ons was de oorzaak net omgekeerd: de darm stak er iets te ver in, en dit zorgde er voor dat er op 1 of andere manier te weinig water in bleef staan (na het pompen water dat terug werd gezogen in de darm vermoed ik). Heb die enkele cm’s meer eruit gehaald en geur was weg.
Hier net zo. De slang moet juist boven het water niveau van de stankafsluiter hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De slang moet inderdaad juist níet te ver de pijp in. Dan komt je sifon droog te staan, en kan er tijdens het wassen al stank opborrelen.
Dit is vrijwel zeker een droogstaande sifon.
Snel te testen: Trek de slangen er uit en giet een goede hoeveelheid water de pijp in. Als daarna de stank weg is, weet je dat er nu wel water in je sifon staat welke de nare luchtjes blokkeert.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
Kan zijn zoals hierboven benoemd dat je sifon leeg getrokken wordt door bv een te ver door gedrukte slang of zaken zoals haren (misschien wel gewend bij een doucheputje/drain)

Echter zie ik ook dat PVC (grijs) gelijmd is op dat witte kunststof. Dat hecht niet en kan na van loop van tijd gaan lekken. Misschien een aandachtspuntje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 11:17
Ik heb de slang van de droger er verder ingeduwd, hopelijk is het probleem hiermee opgelost. Jammergenoeg heb ik in de tussentijd covid opgelopen en is mijn reuk en smaak vermogen weg. MIjn vriendin zegt dat het weg is dus, ik ben benieuwd.

Het grijze stuk is een opzetstuk overigens, is dus niet gelijmd op het witte stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08
Opzetstuk? Zit er rubber in dan? Lijkt mij een lijmmof die niet gelijmd is dan
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee