Internet toegang met 3G

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosier1954
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06-2023
Goedemorgen beste mensen.

Graag wil ik in dit forum een vraag stellen over een onderwerp waar ik te weinig verstand van heb.
In juni ben ik twee weken in een vakantiehuis in de Bourgogne, Frankrijk, in een redelijk afgelegen gebied.

Bij de omschrijving van het vakantiehuis staat expliciet vermeld:
"Internet access with 3G key only (not supplied)."
Vooral de opmerking tussen haakjes, over de "not supplied key" kan ik niet plaatsen. Zowel mijn vrouw als ik hebben een moderne mobiele telefoon en dito laptop bij ons, dus ik begrijp niet wat het probleem is of zou kunnen zijn.

Ik heb het al aan de eigenaresse van het vakantiehuis gevraagd, maar tot nu toe geen reactie. Ik betwijfel ook of zij het goed uit kan leggen.

Kunnen jullie mij uit de brand helpen?

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor alle antwoorden/tips/suggesties.

Hartelijke groet, Jos Rosier, Almere Buiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:06
Als ik het zo lees is er dus geen vaste internetaansluiting en ben je afhankelijk van een mobiele dataverbinding. Dat ze het over 3G hebben zegt wellicht meer iets over hoe lang geleden ze die tekst bedacht hebben, maar als je een mobiele telefoon met voldoende data hebt zou het wel goed moeten komen mits je daar voldoende ontvangst hebt. Ik zou er alleen niet te veel van verwachten voor de zekerheid en gewoon lekker een boek meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:26
Ik vermoed dat ze met key een SIM card bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:59
Dat not supplied slaat wellicht op, niet voorzien, dus zelf regelen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Als ik mij niet vergis slaat het 'key' op een losse dongle... maar zoals ook al geopperd, vermoed ik dat het een heel oude tekst is en weinig te maken zal hebben met de huidige situatie. Met andere woorden, stuur ze een berichtje en vraag het na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09
Welke tekst staat er in het Frans eigenlijk? De Fransen staan niet bekend om hun goede kennis der Engelse taal en de kans is best aanwezig dat de eigenaar gewoon wat dingen door Google translate heeft gegooid. Anders best even navragen inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosier1954
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06-2023
Hartelijk dank voor de bruikbare tips, daar kan ik zeker wat mee!
Mobiel is me nu duidelijk, maar hoe werkt dat dan met een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 10:22
Rosier1954 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:06:
Hartelijk dank voor de bruikbare tips, daar kan ik zeker wat mee!
Mobiel is me nu duidelijk, maar hoe werkt dat dan met een laptop?
Hotspot maken met je telefoon, en dus je telefoonverbinding via WIFI met je laptop delen.

Of een 4G stick danwel 4G wifi modem kopen/meenemen, maar als je je telefoon toch daar hebt is dat overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat de 4G verbindingen in Frankrijk echt niet zo goed zijn als in Nederland. Het kan best zijn dat je geen of nauwelijks dekking hebt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:00
Hier is de stekker uit 2-3G maar zie nog steeds dat telefoons verkocht worden met 2-3G zo ook bij de MMarkt ?
Hoe zit dit in het buitenland is daar nog wel 2-3G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
Jeroen hofman schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:15:
Hier is de stekker uit 2-3G maar zie nog steeds dat telefoons verkocht worden met 2-3G zo ook bij de MMarkt ?
Hoe zit dit in het buitenland is daar nog wel 2-3G ?
In de meeste landen zal 2G vermoedelijk langer in de lucht blijven dan 3G. Dus bellen en (heel langzaam) internet zal dan nog mogelijk zijn. Het is de vraag hoeveel jaren de providers hier nog mee door willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
misschien offtopic maar , was het niet bellen en een sms sturen en een spelletje ping en pong
Nu vandaag de dag zit zowat alles in een telefoon en mega prijzen wat mer ervoor overheeft zo een aanten kopen, Flip en fold ? innovatie oke maar er zijn toch wel grenzen.
Zo zou in de jaren eind 80 het internet mensen dichter bij elkaar brengen ? wat is er al niet aan ellende uit voort gekomen, tot vandaag de dag.
En het interweb, net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09
Jeroen hofman schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:42:
misschien offtopic maar , was het niet bellen en een sms sturen en een spelletje ping en pong
Nu vandaag de dag zit zowat alles in een telefoon en mega prijzen wat mer ervoor overheeft zo een aanten kopen, Flip en fold ? innovatie oke maar er zijn toch wel grenzen.
Zo zou in de jaren eind 80 het internet mensen dichter bij elkaar brengen ? wat is er al niet aan ellende uit voort gekomen, tot vandaag de dag.
En het interweb, net
Wellicht is een cursus begrijpend Nederlands schrijven iets voor je, die vind je ook online. Ik zie de toegevoegde waarde voor dit topic eerlijk gezegd niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Dat bedoel ik, hoe je ook hier afgezeken wordt, in dit geval je replay Heb je wel eens van nah.nl gehoord
reden edit typo fout :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen hofman op 28-07-2023 21:05 . Reden: typo fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
We zullen deze oude koe in de sloot laten zitten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.