Verloren gegane Tweakblogs.net geeft SSL-error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 20:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
De pagina van het inmiddels vergane Tweakblogs geeft momenteel een SSL-error. Blijkbaar mist de domein tweakblogs.net in het certificaat. Opvallend genoeg staat er wel tweaklogs.net (zonder b) erin.

Ook valt mij op dat alle verwijzingen naar de blogs van de anderen niet meer op de server aankomen, wat voorheen nog resulteerden in een link naar de Archive.org versie daarvan.

Of is ook de doorverwijzing nu over en uit?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34

DaFeliX

Tnet Devver
Nee, dat is niet over en uit, daar ging iemand iets mis.

DiegeneWe hebben een fix uitgerold, maar aangezien het DNS is kan 't even duren voordat het weer werkt. Normaliter zou 't over een uurtje weer functioneren zoals voorheen.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:59

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
AW_Bos schreef op maandag 15 mei 2023 @ 01:42:
De pagina van het inmiddels vergane Tweakblogs geeft momenteel een SSL-error. Blijkbaar mist de domein tweakblogs.net in het certificaat. Opvallend genoeg staat er wel tweaklogs.net (zonder b) erin.

Ook valt mij op dat alle verwijzingen naar de blogs van de anderen niet meer op de server aankomen, wat voorheen nog resulteerden in een link naar de Archive.org versie daarvan.

Of is ook de doorverwijzing nu over en uit?
We moesten recent de DNS verhuizen, en bij het importeren heeft tweakblogs.net het ip gekregen van onze redirect-service in plaats van de 'bestaat-niet-meer-service'. Dat tweaklogs wel in die redirect-service staat komt omdat omdat we die we redirecten naar tweakblogs ;)

Het wilcard domein is daardoor ook gesloopt, ik zal even kijken of het wenselijk is om die terug te zetten, het probleem daarmee is dat er bijzonder veel (wordpress) scanners op langs kwamen die voor elk subdomein dat ze gevonden hadden enkele duizenden requests deed.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan