Verdwenen functionalitiet webmail mijndomein.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vraag
...
Wij hebben als VvE een domein geregistreerd met e-mail adressen voor bestuur en technische commissie.
De mensen die toegang moesten hebben kregen alleen het eigen account en in de betreffende algemene acounts werd dan toegang gegeven voor dat account.

Nu is echter de webmail software geüpgrade naar een veel simpeler versie, die deze functionaliteit niet meer heeft.

Vragen daarover worden beantwoord met:
Er is namelijk altijd een wachtwoord nodig, anders kan je je niet authenticeren op de e-mailserver en zal er nooit een e-mail de deur uit gaan.

Indien dit wel mogelijk was, zou iedereen zomaar namens vve-vhl.nl (of elk ander e-mailadres) e-mails kunnen versturen.
Dat is natuurlijk verre van wenselijk!
8)7

Is er iemand die ook webmail heeft bij mijndomein.nl en waarbij het nog niet is overgezet naar de nieuwe webmail?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Webmail van mijndomein.nl

Beste antwoord (via HeSitated op 18-05-2023 10:40)

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
tja feit is dat mijndomein gewoon een budget toko is die vroeg of laat iets doet dat kapot maakt waavan jij denkt SHIT DAT HAD IK NODIG.

omdat het vermoedelijk niet om een zakelijke overeenkomst gaat, en je ook niet persé met mijn domein hebt onderhandeld over die specifieke functie, heb je eigenlijk ook gewoon stomme pech.. er waren kennelijk veel te weinig klanten die deze functie nodig hadden dus is hij nu verdwenen.

je beste oplossing is dus verhuizen naar een wat meer profesionele email-boer. dat hoeven niet per sé microsoft of google te zijn, zoho (zoho.eu) biedt deze functionaliteit volgens mij ook aan, maar er zijn letterlijk talloze bedrijven die dit soort features aanbieden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat ze stellen is wel correct. Gedeelde postvakken behoren niet te kunnen zonder inloggegevens in te geven, bij IMAP/POP dan. Bij Exchange/MAPI ligt dat weer anders, maar daar hangt een ander prijskaartje aan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
nelizmastr schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:54:
Wat ze stellen is wel correct. Gedeelde postvakken behoren niet te kunnen zonder inloggegevens in te geven, bij IMAP/POP dan. Bij Exchange/MAPI ligt dat weer anders, maar daar hangt een ander prijskaartje aan.
Nope, in de oude client kon je een ander account in het domain toegang geven tot een ander account, zonder de wachtwoorden te delen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
tja feit is dat mijndomein gewoon een budget toko is die vroeg of laat iets doet dat kapot maakt waavan jij denkt SHIT DAT HAD IK NODIG.

omdat het vermoedelijk niet om een zakelijke overeenkomst gaat, en je ook niet persé met mijn domein hebt onderhandeld over die specifieke functie, heb je eigenlijk ook gewoon stomme pech.. er waren kennelijk veel te weinig klanten die deze functie nodig hadden dus is hij nu verdwenen.

je beste oplossing is dus verhuizen naar een wat meer profesionele email-boer. dat hoeven niet per sé microsoft of google te zijn, zoho (zoho.eu) biedt deze functionaliteit volgens mij ook aan, maar er zijn letterlijk talloze bedrijven die dit soort features aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

i-chat schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:49:
Niet om reclame te willen maken, maar als non-profit vereniging is M365 basic zelfs gratis...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:59
Question Mark schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Niet om reclame te willen maken, maar als non-profit vereniging is M365 basic zelfs gratis...
En Google ook!

https://www.google.com/no...pace/#!#workspace-pricing

en

https://www.microsoft.com...ans-and-pricing?market=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
ik dacht altijd begrepen te hebben dat VVE's als zodanig niet vallen onder DIE interpretatie van een non-profit omdat ze feitelijk geen maatschappelijk doel dienen, wat @Question Mark aangeeft gaat dus niet werken.

wat ik in ieder geval op de microsoft site lees is:
Non-profit- en niet-gouvernementele organisaties moeten:

In hun land als liefdadigheidsorganisatie erkend zijn

Zonder winstoogmerk werken

Als missie hebben de bredere gemeenschap te helpen

Akkoord gaan met het anti-discriminatiebeleid van Microsoft

Alleen licenties toewijzen aan medewerkers die in aanmerking komen

De licenties alleen gebruiken voor hun organisatie en geen licentie toewijzen aan een partner, gelieerde onderneming, of zusterorganisatie
ik heb de relevante stukjes even dikgedrukt gemaakt.

@barrymossel ook voor google geldt kennelijk een soortgelijke bepaling zie:
Organizations must be currently registered with TechSoup Nederland, TechSoup Global's regional arm.
Organizations must be registered with or recognized by relevant authorities as: (1) associations (verenigingen) or foundations (stichtingen) with public benefit organization (Algemeen Nut Beogende Instelling – ANBI) status; (2) associations or foundations otherwise operating on a nonprofit basis for the public benefit; or (3) churches and other religious organizations (kerkgenootschappen en hun zelfstandige onderdelen). ook hier voldoet een VVE dus niet, aangezien die geen algeeen maatschappelijk nut dienen. een VVE is alleen nuttig voor een paar bewoners.

[ Voor 35% gewijzigd door i-chat op 17-05-2023 13:47 . Reden: verduideling adhv bronnen van MS en Google ]

Pagina: 1