:strip_exif()/f/image/2au5vj92ryTBrvSGXdcQnWF9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rgdLhlWRDS8RtzvQYoVDN2sZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DkYPVCk2JokrNVdBRhzmfWT8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oV4peteJIgVr7zKwNNclBgiE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/avl52PHgzyCJxpjvHJuTZmhu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vpd8ManX0qaQDOFtmy6odB6u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LdsW4DFztMaDYb14lUx7um9p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L2UolzyePvHt41W4pEOsm1fq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/437OK6JlwCSoeEmUB8q3HsgD.jpg?f=fotoalbum_large)
De vorige bewoners van m'n woning zijn niet al te netjes geweest met verven (understatement of the year

Issues:
- Latex muurverf verwijderen op houten armleuningen, standaard opdekdeuren, deurscharnieren, aluminium deurposten, dingen die op de muur zitten zoals het frame van de CO2-meter. Hoe?
- Verwijderen van lakverf op hang- en sluitwerk, aluminium roosters (kunststof handels)? Hoe?
- Met welke kit de naden van de houten kozijnen zelf vullen?
- Er werd gerookt in de woonkamer. Dit moet je dan toch eerste behandelen met "voorstrijk"? Welk merk?
- Welk merk nieuwe muurverf? Ik zat zelf aan Flexa Powerdek te denken, die wordt meestal beter bevonden dan Histor of een C-merk. Of toch Sigma of Sikkens gebruiken?
- Welk merk lakverf voor de kozijnen?
- Met wat houten kozijnen en houten frame schoonmaken? Is gewoon Dasty of een andere ontvetter genoeg?
- Hoe kozijnen opnieuw schuren (welke korrelgrootte schuurpapier?)
- Muren zijn toch gewoon overschilderbaar zonder opnieuw te schuren?
- Hoe kit verwijderen van houten frame waar de buitenkozijnen inzitten? Met stanley mes maak je namelijk beschadigingen in het hout zelf.
- Zijn ook relatief veel kleine putjes in het (gladde) stucwerk te vinden. Is gewone muurverf met een roller eroverheen genoeg om die te vullen, of toch muurvuller gebruiken?
- Misschien niet helemaal netjes: er zit nog een houten koof voor de ventilatie aan het plafond waar ik moeilijk bij kan. Kan ik gewoon die ook gewoon met muurverf doen? Het is er niet echt chique uit te zien.
- Wat beschadigingen op de aluminium binnendeurkozijnen. Hoe het beste "toucheren" zonder de gehele deurpost opnieuw te hoeven verven?
Welke andere spullen heb ik nog nodig? Zijn verfrollers en kwasten van de Action genoeg? Wat raden jullie aan?
Spullen die ik al heb:
- standaard stuff: stanley messen, spatels, voegenhulpjes, nitril wegwerphandschoentjes
- Alabastine muurvuller Sneldrogend
- FrogTape afplaktape
- Soudal Acryrub CF2 anti-crack acrylaat kit
- Zwaluw mixed finisher 500ml
- Kroger H40 kitspuit
- Stanley glaskrabber