Schimmel lekkage schoorsteen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:43
Goedemiddag allen,

Na 3 jaar in ons huis te wonen, hebben we na een aantal dakdekkers gelukkig eentje gevonden die de oplossing heeft.

Er was namelijk een lekkage aan onze schoorsteen, die grenst aan het dak bij ons aan de slaapkamer. Schoorsteen was kapot gesprongen door vorst en moest voor een groot gedeelte opnieuw gemetseld worden.

Nu alles weer helemaal droog blijft, zit ik eigenlijk nog met 1 vraag.

Als ik tussen het isolatie en dakbeschot kijk, die ik op het dakbeschot vlak onder de schoorsteen schimmel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeDkpMZ5d6KpmZxIsGuYYYX3nno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H452ULKzazJb3XgultQ6qBjX.jpg?f=fotoalbum_large

- Kan ik dit laten zitten? Cq. Dit droogt uit en dan heeft het geen levende vorm meer?
- kan ik hier met een bepaalde spray iets mee doen?
- moet het gehele geïsoleerde gedeelte eruit (verlaagd plafond) en vervangen worden?

Hierbij alvast een foto, mocht er nog iets onduidelijk zijn, kan ik altijd meer foto’s verschaffen.

Alvast bedankt!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 11:36
Ik weet niet hoe anderen erin staan maar schimmel op lastige plekken pak ik aan door een 50% bleek 50% water mix spray te maken, en wanneer we het huis voor een aantal uur met zijn allen verlaten even alle ramen open en goed spray'en, komt terug en alles is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Oke. Ja het is een super lastige plek om bij te komen. Dus zal wellicht iets met een slag moeten fabriceren of een typisch hand pers lucht sproeier in dat gedeelte sproeien.

Wellicht dat dat al wat zal oplossen. Helemaal wegkrijgen wordt misschien lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Is er niemand anders die eventueel een oplossing zou weten?

Of wellicht weer of deze schimmel kwaad kan (al is iedere vorm van schimmel nooit goed natuurlijk.)