Zoals meer van ons op dit forum ben ik ook bezig om zonnepanelen aan te schaffen. Ik heb mijzelf zoveel als mogelijk verdiept en veel verschillende topics doorgelezen, maar ben toch op zoek naar een stukje advies van iemand met een neutrale blik.
Plan is om in de nabije toekomst een hybride warmtepomp aan te schaffen. In de verdere toekomst wellicht een elektrische auto.
Zoveel als mogelijk opwekken, besparen op de energierekening en toekomstbestendig zijn.
Het volgende is inbegrepen bij alle offertes:
- Enphase Envoy-S en Q-relay
- Aanpassingen meterkast naar 3-fasen
Aanbieder 1 en 3 zijn langsgekomen voor een schouw. Ik heb gevraagd of een string-systeem in mijn situatie mogelijk zou zijn, maar hierbij werden toch echt micro-omvormers geadviseerd./f/image/ve99VGO15fnOpbJSHrRsZTWD.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/LrWw0rASNIvpJc0meen3R3dL.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/pZ91tr5ntPktcquNbfOxw91l.png?f=fotoalbum_tile)
- is een Enphase opstelling in mijn situatie inderaad aan te raden? (ik snap dat er geen vergelijkingsmateriaal is, omdat er geen string-opstelling is aangeboden)
- zijn er opmerkingen/aanbevelingen ten aanzien van de voorgestelde panelen i.c.m. de micro-omvormers?
Foto's
Ligging: Oost-West, schuin dakMembers only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Schaduw
Ja, van dakkapel aan de voorzijde (Oostkant)Jaarverbruik
Op dit moment zo'n 1800 kWh per jaar.Plan is om in de nabije toekomst een hybride warmtepomp aan te schaffen. In de verdere toekomst wellicht een elektrische auto.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1x40A (moderne meterkast)Budget en doel
Maximaal 10K.Zoveel als mogelijk opwekken, besparen op de energierekening en toekomstbestendig zijn.
Wie gaat het project uitvoeren
Professioneel bedrijf.Bijhouden van data
Basis informatie zoals een app is prima.Reeds verkregen offertes
| # | Aantal panelen | Merk en type | WP | Wp totaal | Omvormer | Verwachte opbrengst | Prijs | €/Wp |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 19 | Jinko Solar Tiger Neo N-type54HL4-B | 420 | 7.980 Wp | Enphase IQ8+ | 6.300 kWh | € 10.260,0 | 1,28 |
| 2 | 13 | Jinko Solar Tiger Neo N-type54HL4R-B | 425 | 5.525 Wp | Enphase IQ8M | 3.872 kWh | € 9500.00 | 1,71 |
| 3 | 12 | Canadian Solar HiKu6 Mono All-Black CS6R | 400 | 4.800 Wp | Enphase IQ8+ | 4.267 kWh | € 8431.00 | 1,75 |
Het volgende is inbegrepen bij alle offertes:
- Enphase Envoy-S en Q-relay
- Aanpassingen meterkast naar 3-fasen
Aanbieder 1 en 3 zijn langsgekomen voor een schouw. Ik heb gevraagd of een string-systeem in mijn situatie mogelijk zou zijn, maar hierbij werden toch echt micro-omvormers geadviseerd.
Legplan aanbieder 1
/f/image/ve99VGO15fnOpbJSHrRsZTWD.png?f=fotoalbum_tile)
Legplan aanbieder 2
/f/image/LrWw0rASNIvpJc0meen3R3dL.png?f=fotoalbum_tile)
Legplan aanbieder 3
/f/image/pZ91tr5ntPktcquNbfOxw91l.png?f=fotoalbum_tile)
Regio
Noord-NederlandEigen reactie
Op dit moment neig ik naar aanbieder 1. Kunnen redelijk snel plaatsen (4-6 weken). Mijn concrete vragen:- is een Enphase opstelling in mijn situatie inderaad aan te raden? (ik snap dat er geen vergelijkingsmateriaal is, omdat er geen string-opstelling is aangeboden)
- zijn er opmerkingen/aanbevelingen ten aanzien van de voorgestelde panelen i.c.m. de micro-omvormers?