Windows 10 copieeren naar nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imarco
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-05 12:29
Ik heb een nieuwe PC met Windows 10 (de oude is ook Windows 10)

Nu wil ik programma's/data/instellingen copieeren van de oude naar de nieuwe pc, hoe doe ik dat het best?
Ik ben bang dat met een system backup/restore ze ook beide dezelfde license key krijgen.
(en dat is natuurlijk niet de bedoeling, beide hebben hun eigen licentie en dat moet zo blijven)

Peter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

De licentie kan je daarna wel aanpassen/wijzigen

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is de hardware 100% identiek? Ook dezelfde firmware-versies? Anders: niet doen. Goede moment om een schone install te doen. Je gaat tegen problemen aanlopen. Obligate opmerking: er weet dat je voor oktober 2025 moet overstappen naar Win11 of een ander OS. Overweeg nu alvast te upgraden. Meuk als de irritante startbalk zijn aan te passen.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 14-05-2023 16:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
F_J_K schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:42:
Is de hardware 100% identiek? Ook dezelfde firmware-versies? Anders: niet doen. Goede moment om een schone install te doen. Je gaat tegen problemen aanlopen. Obligate opmerking: er weet dat je voor oktober 2025 moet overstappen naar Win11 of een ander OS. Overweeg nu alvast te upgraden. Meuk als de irritante startbalk zijn aan te passen.
Rijkelijk vroeg hoor, nog 2,5 jaar.

Je kunt ook de licentie verwijderen als je klaar bent met overzetten, en daarna opnieuw activeren, dan pakt ie wel die van die pc.

Instellingen - activering - productcode wijzigen.

Moet vanzelf gaan want beide pc's hebben al Windows 10. Maar mogelijk is de licentie er gelijk al af, dan kan je gewoon gelijk weer activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 14-05-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:57
F_J_K schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:42:
Op mijn werk heb na 10 jaar mijn 4e laptop en dat is steeds een image van de vorige overzetten. Wel upgrade naar de nieuwste windows versie. Alle programma's werken prima. Dus het kan best hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ewal schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Op mijn werk heb na 10 jaar mijn 4e laptop en dat is steeds een image van de vorige overzetten. Wel upgrade naar de nieuwste windows versie. Alle programma's werken prima. Dus het kan best hoor.
Ooh, nice. Dan loopt mijn ervaring achter. Wel vergelijkbare hardware, of zelfs dat niet?

Mijn twijfel zat niet bij de programma's (hooguit die met DRM), maar meer Windows & drivers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

GEwoon de schijf in de nieuwe PC stoppen en windows zijn werk laten doen. Gaat tegenwoordig uitstekend. Wel even erop letten of je nog moet/kan activeren.
Pagina: 1