Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyHenjo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-05 14:11
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende aangesloten:
- KRK Classic 5
- Pioneer DDJ-FLX6
- MacBook Air
- BenQ gaming monitor

Aangezien ik een MacBook Air heb, moet ik met een adapter werken om de USB van de DJ controller en de BenQ monitor (HDMI) aan te sluiten. Zodra ik de HDMI erin plug begint de pieptoon.

Ik heb zelfs geprobeerd met een tweede adapter de HDMI te scheiden van de adapter waar de DJ controller mee aangesloten is, maar het blijft helaas storen. Wat ik verder heb geprobeerd is de voeding van de boxen en de HDMI te scheiden (niet op dezelfde stekkerdoos) in allerlei combinaties, maar daar ligt het niet aan.

Het probleem zit 'm dus echt in het aansluiten van de HDMI op de laptop. Heeft iemand hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld andere kabels, software, etc.

Het was zo'n leuk idee om Rekordbox mooi groot op die BenQ te kunnen zetten en mijn KRK's naast het scherm. Ziet er mooi uit, maar werkt dus voor geen meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

Heb je een officiële adapter van Apple of eentje van AliExpress ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die pioneer is waarchijnlijk slecht ontworpen en filtert de USB power niet.
Ik denk dat de beste oplossing is om een apparte audio interface aan je set te hangen die wel gewoon een goede en storingsvrije USB aansluiting heeft. Dan sluit je daar je monitors op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dit kan een aardlus zijn. Je monitor en luidsprekers zijn geaard. Als dat het geval is, helpt een het om een 'ground loop isolator' aan te sluiten tussen de Pioneer en je luidsprekers.

Probeer eens of de piep er ook is als:
- je beide luidsprekers loskoppelt en -bedraad- een bluetoothluidspreker aansluit op de Pioneer
- je een andere monitor gebruikt

[ Voor 89% gewijzigd door TBTL op 14-05-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyHenjo
TBTL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:31:
Dit kan een aardlus zijn. Je monitor en luidsprekers zijn geaard. Als dat het geval is, helpt een het om een 'ground loop isolator' aan te sluiten tussen de Pioneer en je luidsprekers.

Probeer eens of de piep er ook is als:
- je beide luidsprekers loskoppelt en -bedraad- een bluetoothluidspreker aansluit op de Pioneer
- je een andere monitor gebruikt
Ik denk dat de oplossing hier in zit, want ik heb het getest met een JBL speaker en toen had ik geen piep. Dus laat ik die ground loop isolator maar bestellen dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyHenjo
De groundloop isolator heeft de piep bijna volledig geëlimineerd. Je hoort ‘m echt nog heel zachtjes als het geluid uit staat en daarmee niet storend.
Pagina: 1