Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Homewizard kWh meter terugtellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 22:31
Morgen allemaal,

Korte vraag. Weet iemand of de kWh meters (din versie i.c.m. Easton) terugtellen bij teruglevering?
Kan hier niets over terugvinden op de site
Bedankt!!

Alle reacties

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:06
De Eastrons tellen niet terug, die registreren apart de teruglevering als waarde

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55
rvdgaag schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:38:
De Eastrons tellen niet terug, die registreren apart de teruglevering als waarde
Hier telde die wel terug toen ik hem andersom had aangesloten (zoals de andere afnemers). Sluit je hem andersom aan dan telt die op.

Maar voor de zonnepanelen wil je natuurlijk ook dat die optelt en niet terug telt. Zonnepanelen wekken stroom op dus zo dien je dat ook in de applicatie in te geven. De applicatie dient de slimmigheid te hebben dat die de opwekking met het verbruik verrekend.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• keroner
Ik heb er namelijk 2 aangeschaft.
1 voor de inzage van mijn pv groep en 1 voor de afname van het net.

Als hij terugteld moet ik de teller voor afname dus corrigeren met de telling van de van de pv teller om mijn bruto afname te weten.

Als hij teruglevering apart registreert kan ik er 1 terugsturen.

Heb geen slimme meter dus wil deze info gebruiken voor home assistant. Wil bruto netto uiteraard wel correct registreren.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor bruto heb je twee meters nodig. Een voor je groepenkast als geheel (ipv een slimme P1-meter) en de andere om los de opbrengst van PV te meten.

Afhankelijk van hoe je het aansluit geeft de meter aan PV een negatief vermogen of positief. Maar dat boeit verder niet zo, dat trek je toch weer recht in HA als je ontevreden bent met de vorm waarin de data uit je meter komt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• keroner
De pv meter komt idd wel goed. Die registreert gewoon wat de pv installatie leverd aan mijn installatie of aan het net (+ of - telling is niet spannend)

De meter voor afname is een ander verhaal. Deze telt dus terug als ik teruglever aan het net. In grafieken wordt het gedeelte wat ik teruglever dus dubbel gezien. 1 x in de pv meter en 1 x in de meter voor afname.
Dit zie ik toch correct?
Pagina: 1